Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 er det bare annenhver helg å påske/jul som er "vanlig" samvær for den forelderen som ikke bor med barna?
Emma&Adrian Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Hver onsdag også om jeg ikke tar feil?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Ikke det at jeg vet hva som er vanlig eller ikke, men kjipt om barna ikke skal få reise på sommerferie med den andre.
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 ok, men hva med vinterferie f.eks? mine barns far har barna annehver helg + annenhver onsdag (egentlig hver onsdag, men det går ikke pga jobbsituasjon) nå når det blir vinterferie skal han ha de til helgen så jeg tenkte at han kanskje kunne ha de et par dager ekstra, men han nekter fordi det var jo bare jul eller påske som var involverte ferier.... høres jo teit ut.. skal de ikke treffe ham i det hele tatt i sommerferien da?
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 dytter litt jeg....
Tia med 2 ♀ Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Er vel normalt med 2 uker om sommeren også, eller? Trodde det jeg, men her har ikke far mulighet for vanlig amvær grunnet avstand så jeg har egentlig ikke satt meg så inn i det.
moota m storebror&lillebror Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Det er vel annen hver helg, en dag i uka, 2 uker i sommerferien, annen hver påske og jul som er vanlig fra gammelt av. Nå er det veldig mange som lager egne avtaler og vet om flere som heller har lenger helg enn de 3 timene en ettermiddag i uka. Her er det annen hver helg, annen hver jul, han vil kun ha dem i påsken om påsken faller på hans helg, og annen hver 17.mai. For jeg må da forstå at han skal tjene penger. Han hadde de 1 uke i sommer, har skrevet under på at han skal ha dem 2 uker i år. Men om du spør en oppegående mann/dame på meklingskontoret vil nok den anbefale at man samarbeider om øvrige ferier slik at barna får ekstra samvær + at foreldrene har mulighet til å jobbe selv om barna har fri fra f.eks. skolen.
Monajenten Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Har ikke noe ekstra samvær i vinterferier og høstferier nei, det er som andre uker. Jul og påske er involverte ferier OG TO UKER om sommeren.
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 her er avstand det minste problemet... det er vel helst viljen og den nye dama som er "tingen"...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 vanlig samvær etter tradisjonel form er anden vær helg, en dag i uken, anden vær jul og påske og 2 uker somerferie. om han er så idiot at han ikke vil ha barnet sitt fordi det ikke går under gamle barnelovens definisjon av vanlig samvær så er han teit. men desverre, han kan ha barnet akkurat så lite som han selv ønsker
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 ja, han er vel teit... desverre... : /
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 det er så mange som er det :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå