Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Jeg hørte noe snakk om dette en eller annen plass, og noen dro denne sammenligningen: Jesus sa "La alle barn komme til meg" - hvordan ville kristne følt det dersom noen tegnet karikaturer hvor Jesus ble framstilt som pedofil? - forhåpentligvis er det noen fra tjukkeste bibelbeltet som kan si noe om det, for mitt forhold til Jesus er ikke så varmt at jeg tror jeg ville fyrt på flagg og truet med terrorangrep. =P
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Fordi det står i Koranen at Muhammed ikke skal avbildes. Og det bør vi respektere selv om vi ar ytringsfrihet her i Norge. Det er lov å vise hensyn.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Sikkert mange som lurer på det samme, men vi vil vel aldri få et fornuftig svar på hvorfor.
Gjest ->>- Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Du kan tegne hva du vil, og du kan si hva du vil. Om noen bruker vold mot deg fordi du tegner Mohammed som bombeantennende pedonisse er det de som er teite, og det samme gjelder om noen bruker vold mot deg fordi du mener ting om homofile eller fordi du er homo så det holder.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Fordi de sier bare sine meninger, og i Norge har vi ytringsfrihet. Men det å tegne Muhammed er direkte krenkende om imot deres religion, mener det er slik at han skal ikke avbildes eller noe. Jeg må derimot få si at jeg syns muslimene overdriver.
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Bare signerer på denne, jeg. Skulle inn å skrive det samme selv. Verden ville vært et bedre sted om folk hadde litt mer kunnskap om ting før de uttalte seg. I ytringsfrihetens navn må da de, etter HI sitt resonement, ha lov å uttale seg om lesbiske og homofiles rettigheter. Selv om jeg er strengt uenig i meningene deres rundt dette. (Der disse er konservative eller hemmer individets frihet)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Muhammed er ikke nevnt i Koranen, så det står det ikke. Derimot står det at man ikke skal avbilde levende vesener, fordi man da skal bli nødt til å gi det man har avbildet liv på dommens dag. Dette kalles bildeforbudet. Ikke bare muslimer følger det. Jøder følger bildeforbudet til en viss grad (det var opprinnelig ett av de 10 bud), og enkelte kristne retninger gjør det samme. I østkirken ødela man alle ikoner på 7-800-tallet, nettopp på grunn av dette. Det handler om respekt, helt enkelt. Man har lov til å tegne Muhammed som man vil i Norge, men det betyr ikke at man må. Skjønner ikke sammenlikningen med hatske uttalelser mot homofile. Å si at homofile burde drepes er forbudt etter norsk lov, og såvidt jeg vet blir denne mannen anmeldt for uttalelsene sine.
Gjest sug lut Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Har du tungt for det i andre sammenhenger også, eller er det bare i forhold til "muslimer" at blodtåka senker seg?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Ja,det er lov å vise hensyn. Men det skal gjelde muslimene også. Er ikke alle muslimene som tar hensyn til norske lover,regler osv. Og det at muslimene mener vi bør steine homofile/lesbiske, hører jo ikke hjemme noen steder. I Norge er det faktisk lov å være homofil/lesbisk. De er likeverdige mennesker som hetrofile. Og at de i det hele tatt tør å true med terror (eller advarsel,som de slev sa) mot Norge, som tok imot dem. Forde de ikke har det godt i sitt eget hjemmland. Snakk om å ta hensyn og vise respekt!!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Det er grenser for ytringsfriheten, også i Norge. Og jeg vil påstå at en del av uttalelsene som har kommet fra muslimer er direkte krenkende! MEN, jaggu meg har jeg hørt etnisk norske si nøyaktig de samme tingene!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 om homofile vil gå i tog fordi de ikke syns det er ok at folk er nedlatende og sier stygge ting om homofile så støtter jeg dem. om muslimer går i tog fordi de ikke syns det er ok at folk tegner mohammed som en gris så støtter jeg dem for begge deler er også en del av ytringsfriheten. vold er ikke greit uansett hvem som er voldlig
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 Jeg forstår ikke sammenligningen... Hvem er vi? Lesbiske nordmenn som tegner Muhammed?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #15 Skrevet 16. februar 2010 Enkel er jeg ikke. Langt ifra. Neida, ingen blodtåke som senker seg her. Det var bare et lite spørsmål som jeg funderte litt på.. Underlig at alt det vi norske folk gjør er galt. Mens de derimot hersker som bare det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #16 Skrevet 16. februar 2010 2120 her Er nettopp det jeg mener. Det er lov å tenke, og det er lov å vise hensyn. Jeg personlig er veldig liberal og synes at alle skal få ha den legningen (og også religionen) de har. Men andre må få ha andre meninger enn meg, så fremt de ikke skader andre selvsagt. Det finnes ekstremister i alle leirer, så også i vår statsreligion, Kristendommen.
Gjest ->>- Skrevet 16. februar 2010 #17 Skrevet 16. februar 2010 "Norsk" og "muslim" er ikke antonymer. Hersker? Hva da, fordi en muslim har uttrykt en mening du ikke liker?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #18 Skrevet 16. februar 2010 :: lammekjøtt-mannen - BRA sagt! HI
Diddels Skrevet 16. februar 2010 #19 Skrevet 16. februar 2010 Det må da også for muslimer gå an å heve seg over noe så tullete som en tegning av mohammad som hva som helst. Jeg er jo såkalt kristen, og jeg har sett bilder av jesus hengende forpint på korset i balletkostyme og klovnenese. jeg følte ingenting. jeg har da for mye å gjøre her i verden til å henge meg opp i slikt barnslig tøys. Som Moro engang sa: man gjør det for å gjøre for å dem sinte - og sinne gjør folk dumme. Det er den eneste måten å vinne over noen på. Og det er akkurat det at muslimer sitter å hisser seg opp istedet for å heve seg over det som får meg til å tenke at de er dumme... Hadde de ikke sagt en døyt hadde ingen giddet å lage flere sånne bilder. Dessuten er det litt drøyt å angripe tegneren i hans eget hus. Det å forsøke å drepe noen for en slik symbolsk handling er skammelig.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #20 Skrevet 16. februar 2010 Fordi muslimer er over alt og alle, og kan si sånt. Derfor må du skjønne at de kan si sånt. De er best, har den eneste rette tro, og er nærmest Gud. Beklager, ALLAH. Du vet, han som skapte de som er homofile også!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #21 Skrevet 16. februar 2010 Synes det er flott at det tegnes karikaturer, både av Mohammed og av lesber, for den saks skyld... Vold er det som er uspiselig. Muslimene påstår at Allah er over loven - der tar de feil. Da lever de i sin egen lille boble. Dessverre kommer de unna med trusler mot de opplyste deler av verden. Håper de får seg en smekk.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #22 Skrevet 16. februar 2010 Allah er det arabiske ordet for Gud. En muslim kan helt fint snakke om Gud, ikke Allah. Steike, så dumme noen er!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #23 Skrevet 16. februar 2010 Steike er bannskap. Vask munnen din. Fysj.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #24 Skrevet 16. februar 2010 Jeg bare lurer litt på dette jeg : Hvorfor skal muslimene få lov til å drepe homofile, når vi ikke kan tegne Muhammed sammen med en gris, som en gris, som en gammel gris eller som en karikatur av en mannegris?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #25 Skrevet 16. februar 2010 Det er forskjell på blasfemi og ytringsfrihet. Det er ikke bare muslimer som uttaler seg merkelig om homofile, det gjør mange kristne også. Jeg henger meg på det flere har sagt; det hadde vært mye bedre om folk virkelig søkte kunnskap i stedenfor å slenge ut merkelige påstander om noe de vet fint lite om. Det vil si - oppsøke bøker osv istedenfor å spørre på et gravid-forum. Lese Aftenposten i stedenfor VG. VG og Dagbladet er ikke kilder til kunnskap annet enn for de som er fornøyd med kunnskap om kjendiser og sport.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå