Gå til innhold

Navn du elsker, men aldri kan bruke

Anbefalte innlegg

F.eks pga at navnet er "opptatt", mannen ikke vil osv..

Jentenavn:

Ovidia (Absolutt nr 1, men mannen liker ikke)

Kamille (Er litt for likt min datter Mathildes navn)

Guttenavn:

Ulrik

Emrik

Har dere noen slike navn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141448728-navn-du-elsker-men-aldri-kan-bruke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp... Jonas... snufs:( Synst d er såå fint! Men kjenner 2 stk som har d navnet... Der den ene er en god venninde av meg som har en sønn med d navnet...:/ typisk:p

synest også Mathias er fint.. er litt usikker på d navnet ennå.. kjenner ei som har en sønn som heter d, men han blir 2 år og jeg kjenner henne ikke SÅ godt liksom... hmmm...

Og Tobias.. Min bestevenninde har sagt att viss hun får en gutt skal han hete Tobias....

så jeg har skikkelig problem med å finne ett fint guttenavn!

i ca samme kategori som disse navna....

Ingeborg

Johanne

Maiken

Birte

mannen likar ikkje desse....

Selma

Frida

Amalie

Amanda

Mia

er brukt av venner og familie

Jonas

Simon

William

er brukt av venner og familie

Olaus

Isak

Sjur

likar ikkje mannen...

Annonse

Celina (Dermed passer Melina, Celine også dårlig..)

Jonas

Isabel (kan heller ikke bruke Isabella, blir for likt..)

Mathias

Leah

Mia

Julie (Derfor kan jeg heller ikke bruke Julia)

Dennis

Mathilde

Kevin (kan heller ikke bruke Devin..)

Disse er opptatt blant venner og nær familie :(

Alva

Ylva

Alvilde

Lotta

Katinka

Synne

Annie

(nedstemt av mannen)

Jonathan

Gustav

Vegard

Vebjørn

(brukt opp av andre)

Andre navn jeg elsker, og som mannen også har vært enig i at er fine, men jeg tror nok vi har fått de barna vi skal ha:

Annika

Mathilda

Roman..........som i Polanski, er det flotteste navn på denne jord, men blir for sært og feil på norsk!!

Dragan..........er også veldig vakkert, men mann mener det gir ass. til noe gutta gjør under dynen....

Helle............naboplassen her heter det......

Annonse

Jeg vil gjerne ha Anker som mellomnavn om vi får gutt, men samboer nekter. Min morfar het nemlig Kåre Anker. Jeg jobber med saken, så kanskje jeg får det igjennom, tror uansett på jente denne gangen, så da har jeg nok god tid på meg til en eventuell gutt skulle komme :)

Ellers liker jeg disse navnene godt:

Ada - Han liker ikke

Oda - Han liker ikke

Ida - Nær familie

Vilde - Nær familie

Mathilde - Han liker ikke

Andreas . Han liker ikke

- Men liker enda bedre navnene vi har valgt.

Konstanse

Kunne godt brukt det som 2,fornavn, og om minstemann hadde vært jente hadde han fått det, men siden jeg fikk gutt og søsteren min fikk jente brukte hun det i stedet, med min "tillatelse". Navnet er oppkalling etter vår oldemor som døde noen mnd før barna ble født ( jeg og søsteren fødte med 2 mnd mellomrom)

Konstanse er et navn jeg liker veldig godt, og er glad for at min oldemor fikk oppkalling :o9

Min 10 mndr gamle gutt skulle i utgangspunktet hete August, men min fetter slo meg på målstreken gitt. Litt kjipt, men er nå ganske fornøyd med det navnet han fikk likevel!

Andre navn jeg ikke kan bruke, er Elise, for det heter min guddatter, og Linnea, fordi min søster har "fus" på det navnet.

Vi har en lillebror som heter August her hjemme, strålende fornøyd med navnevalget!

Nå skal vi få en jente, og selv om vi i og for seg har valgt jentenavn for leeeenge siden, har jeg et par på listen som jeg liker, og som jeg presenterer i ny og ne..:)

Pernille (min oldemor)

Karlotte (min oldemor)

Aurora (nydelig)

..og han liker ingen av dem. Så når jeg kommer med dem, så parerer han med Borghild og Gunnveig etter sine oldemødre.

Men jeg er fornøyd med Olivia da, så det er det lille Frøken skal hete:)

Gubben får hetta bare jeg nevner Belladonna, Aurelia, Merlin eller Bard, hehe...

Ellers syns jeg disse er så utrolig fine;

Jørgen (...men det heter eksen...)

Eirik (...men det heter flere kompiser...)

Frøya (det rakk ei venninne å ta! hihi)

Jo det stemmer det, og tusen takk:)

Vi har en Theodor, en August og snart kommer en Olivia. Bestemødrene øver seg på navnet hver dag, det er litt tilvenning for dem, tror jeg:)

Men vi er selvsagt kjempefornøyde med navnevalgene:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...