Gå til innhold

Sukk...5 dagen jeg ikke får i Adrian mat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner han godt,for han er ikke i form,har omgangsyken,men jeg blir så bekymra :(

Har snakka med legen i dag og jeg skulle se det ann til torsdag,så skuleljeg komme ned med han.

Han har ikke feber i dag,hadde i morges,og vedder på at den kommer i natt.

Noen tips til noe næringsrikt jeg kan "Lure" i han,som er så godt at han ikke kan la være å spise?

Han ville ikke ha banan engang,noe han elsker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med sånne baby smoothies de har fått på butikken? Sånne poser på en måte??

Skrevet

Ellers er vel alle barn glad i godteri, potetgull, kjeks osv =P Men er ikke akkurat mat da..

Rosiner? Yoghurt?

Skrevet

Ja,kan jo prøve med smoothie! :D

Jeg er så sliten at jeg har mista fantasien her hehe.

Har prøvd med salte kjeks,det sa legen at jeg skulle gi han,men han tok ett mikrospoisk tygg og ville ikke ha mer hehe.

Yougurt,er det bra når han kaster opp da? Trodde ikke de skulle ha melkeprodukter da.

Skrevet

Har hørt litt forskjellig.. Noen sier at man skal gi de det de vil ha. Noen sier man ikke skal gi melkeprodukter. Men ungen til venninna mi hadde NORO viruset og kasta opp i en uke nesten.. Eneste hun ville ha var yoghurt vet jeg. Så da fikk hun såklart det! For hun spiste jo ingenting annet..

Den smoothien er gooood assa! =D

Skrevet

prøv med det du kan! Da Emilie gikk ned endel her for et år siden så sa HS at gi henne alt hun peker på og ikke tenk så mye på kosthold der og da! Vil ungen ha cola og pommes frittes, ja så gi den det! :)

fikk et tips av henne at sjokolade øker matlysten!! :) Et spesielt stoff i den som trigger matsysten! :)

Skrevet

ispinne eller potetgull er mine tips. eller bare drikke ... vil de ikke ha mat, er det ikke noe å få i dem. god bedring!

Skrevet

Hmm...ja kanskje jeg skal prøve å gi han det i morgen :)

Jeg ga han MME her en dag,og da kasta han opp nesten med en gang. Ville jo bare han skulle være mett når han la seg hehe.

Han ville forresten ikke ha sånn fruktmos,men håper at han vil ha smoothie,han elsker jo å drikke fra de selv ,så jeg skal kjøpe inn litt av dem i morgen :)

Skrevet

Ja, prøv med det du kan =)

Lykke til, og god bedring til sjarmtrollet =)

Skrevet

Hmm,,ja jeg måtte i butikken her en dag da ingen andre kunne handle for meg,og han satt i vognen og da når vi trilla forbi bollene så pekte han på dem og ville ha en. Så da fikk han det. Var vel i går det. Og han spiste halve. Da ble jeg fornøyd,har vel aldri vært så glad for å gi ungen min en bolle før ;)

Sjokolade ja,hmm...kanskje han skal få litt kvikklunch i morgen :=)

Skrevet

Uff, så slitsomt. har du prøvd forskjellige kjeks? Smoothies høres jo veldig greit ut, vil han ikke spise det kan du fryse det til is og la han sutte på det :)

Skrevet

Prøv frosne blåbær og andre bær. Ferske druer, bringebær, blåbær. Agurk! Havregrynsgrøt. (tynn), smootie, la ham hjelpe til å lage den!

Bare kokt ris, eller nudler. Suppe, kan koke grønnsaker og lage puré selv. Kokt egg? Rå gulrot og eple. Saltstenger, potetgull.

Kavring.

Kanskje han liker kavringbanangrøt. Kok vann, legg 2 kavringer i en skål hell over kokt vann, la det stå litt til kavringene har trekt til seg allt vannet, Mos inn en halv banan.

Lykke til! Frustrerende med syke barn som ikke vil spise!

Skrevet

Drikker han?

Et tips til å balansere saltene i kroppen er å halvblande farris med elpejuice. (det må være eplejuice og ikke nektar, for nektar er bare sukker) Gi ham dette å drikke. Så får han kanskje balansert saltlagrene i kroppen, og da kommer kanskje matlysten etterhvert.

(ble anbefalt av sykehuset, de bruker omtrent det samme når barn er innlagt for dehydrering)

da vår lillegutt hadde kraftig diare og oppkast fikk han dette, og det var det eneste han ikke kastet opp. En dag etter var han kommet seg noenlunde.

hvis han ikke klarer å holde på drikke, så gi ham denne blandingen i 5ml oralsprøyter (slike man gir medisin med ), med 10 minutters mellomrom.

De små tåler ikke så mye tørke før de dehydrerer

Skrevet

Han våkna i dag,i MYE bedre for,hadde sammenklistra øyne da,men men,han hadde iallefall matlyst! :D

Så nå er jeg glad igjen hehe.

Skrevet

Så bra! Her har Iris brekt seg 2 ganger. Venter på at frokosten skal komme opp nå... Men først må vi opp å skifte bæsjebelei.. HURRA for omgangssyken........=((((((( VÆRSTE jeg vet!!

Skrevet

Ånei!! :(

Unner ikke min værste fiende omgangsyken,det er jo helt for J****!!

UFf,kjenner jeg får helt vondt i magen bare av å lese ordet hehe. God bedring til Iris!

Skrevet

Jo takk =) Frokosten har holdt seg nede i ca en halvtime.. Kanskje det er håp allikevel.. Nå vil hu helst leke, ikke ligge heeeeelt i ro på sofaen som hun har gjort fra kl.6.. Hehe.

Skrevet

Godt hun vil leke da :)

Det er jo alltid ett godt tegn hehe.

Adrian lå som en potetsekk hele søndagen,og da vet man at han er syk! For han kan fort forveksles med en apekatt for å si det sånn...

Skrevet

Hehe, ja. Har det litt sånn her også. Krysser fingrene for at hun ikke kaster opp!

Skrevet

Skal krysse mine jeg også for at hun ikke gjør det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...