Gå til innhold

Hvor langt nede

Anbefalte innlegg

Jeg skulle kjenne inni skjeden i dag om jeg hadde fått større åpning. Får ca 2,5 av fingertuppene inn. Det kjennes mykt ut og diffust nå. Og når jeg kjente på siden av "hullet" så kunne jeg dytte på babyhodet.....???? Er livmorhalsen min blitt ganske kort da eller??? Ble rimelig paff...

Har 16 dager igjen til termin.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141448499-hvor-langt-nede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er litt redd for at du skal starte noe for tidlig og at du skal kunne dytte opp bakterier, men om du er forsiktig og du vasker hendene og klipper neglene så har du tatt like mange forholdsregler som helsepersonell gjør. Det er en fordel å ha kjent på tappen flere ganger før man ble gravid også, for ellers er det ikke sikkert at du skjønner hva du kjenner:) Det er ingenting som er farlig eller ekkelt ved å bli litt kjent med egen kropp;)

ja har født tvillinger før. De kom 3 uker før tiden, og jordmor sa til meg at jeg sannsynligvis kom til å få denne babyen innen termin.

Nå har jeg kynnere hvert 5 minutt, me de er ikke onde - kanskje litt vondere enn tidligere da....

problemet mitt er at sist gang ringte jeg til sykehuset for jeg følte noe var på gang. De småprtet med meg i 10 min, og spurte om jeg hadde kjent noe under tlf samtalen. Det hadde jeg, men da sa de på sykehuset at det sikkert ikke var rier or da hadde jeg ikke klart å snakke skikkelig akkurat da. Men jeg kunne komme inn til en sjekk siden det var tvillinger. Vi dro til sykehuset og jeg hadde 7 cm åpning - uten å ha kjent en skikkelig rie..... 3 timer etterpå hadde jeg to gutter i armene mine.

Jordmoren har sagt til meg at det sannsynligvis går kjeppere denne gangen....... Og mannen min er på jobb i 7 dager til.......

babyen er ekstra vill akkurat nå - er det et teng også eller?

Kynnere skal jo strengt tatt ikke være regelmessige, og siden riene ikke var spesielt vonde sist kan det kanskje tenkes at fødselen er i startfasen. Får du sjekket om det er noe mer åpning nå enn sist du skrev inn? Er det mer nå tror jeg at jeg ville ringt barnevakt, sjåfør og fødeavdeling gitt:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...