Gå til innhold

Han hyler og skriker fordi han har så ondt i magen! Orker ingenting, orker ikke spise, drikke og ista ba han meg skru av vasken, men den sto jo ikke på!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er han gammel?

Har han fått noe nye mat i det siste? Lenge siden han har hatt avføring?

Kan han være svimmel i tillegg (tenkte på det med vasken), ring legevakta du!

Hadde jeg selv hatt så vondt at jeg skrek og hylte, så hadde jeg dratt på legevakten. Og det samme gjelder for de jeg har ansvar for.

Synes du skal ringe lege, kanskje du kan få noen hjem til deg og?

4 år. Ikke spist eller drukket noe særlig...han er nok svinnel og har feber..

har spydd og har diare, men tør ikke prompe for det gjør ondt:-(

det er knip tror jeg..

Hvis barnet ditt begynner å bli uklar og hører ting som ikke stemmer med virkeligheten, og samtidig har feber, store mavesmerter, så ville jeg tatt kontakt med legevakt med en gang. Men det har du kanskje gjort allerede. Håper dere finner ut av det, og god bedring til sønnen din.

Annonse

nå føler jeg meg dum, men har tenkt at det er noro så jeg har ikke tatt kontakt med dem men gjør det nå =(( uff nå blei jeg redd! Han var jo helt fin etterpå...

Det var godt å høre at dette hadde gitt seg, sikkert ikke noe farlig, men det er nok lurt å drøfte en slik situasjon som den du beskrev i overskriften med legevakt.

Ja pratet med de lenge nå. hun sa det er normalt at barn kan halusinere når de har feber og det hadde han da han var så hysterisk i sta. Jeg vekket han i sta og fikk fin kontakt med han. Han ville ha vnn og det er fint å høre :-) skal vekke han et par ganger til i natt for å se tilstanden.

hørte han nettopp forsynte seg av glasset sitt der inne nå så jeg regner med at dette går bedre =)

takk for at du fikk meg til å ringe.

Det er i hvertfall et godt tegn at han drikker selv :-)

Og uansett, så er det ikke galt å ringe legevakten, de er der for å hjelpe og gi råd.

Jeg pleier å ha vekkeklokken stilt inn på vekking om natten når jeg har syke barn, spesiet hvis det er snakk om høy feber. Hvis det er høy feber, så sjekker jeg dem under dyna med lommelykt for utslett. Men nå er vel jeg litt ekstra grundig siden jeg i mange år har jobbet med pasienter med bl.a.hjernehinnebetennelse og andre infeksjoner.

Jeg har også ført registreringsskjemaer på ungene mine, gikk fort i surr med tvillinger som var syke samtidig. Førte opp temp, puls og respirasjonsfrekvens + inntak av drikke for å holde oversikten. Men listene var jo veldig greie å ha da jeg snakket med lege vedr. de syke barna mine. Mannen min mente vel at jeg var litt vel grundig :-) Men dette skjedde da de var babyer, og da er jo diare og oppkast mer skummelt i forhold til uttørring/ dehydrering.

Dette ble jo litt på siden av saken, men forsatt god bedring til sønnen din :-)

det er nok feberen som snakker, min lillebror var syk å hadde feber, da begynte han å snakke om noe som ikke hadde noe mening i heletatt. trudde han så ting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...