Gå til innhold

Hva synes dere om hjelpepleiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sååååååå glad for at jeg jobber der JEG jobber!!!!!

Jeg er hjelpepleier,og jobber i hjemmesykepleien,og der jobber vi som et TEAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Virker som mange her inne ikke vet hva det er???¨

Sykepleierne stoler på oss som er ute å kjører listene våre,og at vi kontakter dem om det er noe,og vi stoler på sykepleierne ,at de stiller opp for oss!

Ser nå,at jeg ELSKER kollegaene mine,sykepleierne og hjelpepleierne:)

Vi gjør en like god jobb,og sykepleiere og hjelpepleiere UTFYLLER hverandre!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med fare for å bli skutt av evt. hjelpepleiere:

har nettopp vært innlagt på sykehus og da fikk jeg bekreftet min "mistanke" om hvordan ting lå an..

vi lå i opptil 2 timer for å vente på å få intravenøst/få av, og det datt stadig vekk inn hjelpepleiere som ikke skjønte hva vi ville. stakkars den ene sykepleieren som faktisk løp ræva av seg til hele avdelingen med intravenøst til alle pasientene, smertestillende, måtte sette nye venefloner (bla. på meg annehver gang jeg skulle ha medisin pga tynne blodårer som hele tiden sprakk) og sikkert masse andre ting som jeg ikke vet noe om.

hjelpepleierne de gikk å sullet i fleng uten å ha NOE å gjøre, hver eneste dag. eneste de dugde til var å hente mat og drikke, og evt. videreformidle beskjeder til sykepleieren som heller aldri fikk de beskjedene.

to sykepleiere på jobb mot en sykepleier og 10 hjelpepleiere hadde vært tingen, for hjelpepleierne kunne jo ikke hjelpe med NOE, annet enn å kjefte på oss pasienter fordi DE hadde det så travelt. HAH! SÆRLIG, kollegaen (LES sykepleieren) hadde det travelt, ikke de.

hjelpepleiere har ikke noe å gjøre på sykehus nei, det er jeg helt enig i. Der trengs flere sykepleiere. hjelpepleierne trengs i hjemmesykepleien og sykehjem.

De gjør en fantastisk jobb med å ta "alle drittjobbene", men det skulle da søren meg bare mangle at de ikke skulle gjøre de når de ikke har noe annet de er kvalifisert for å gjøre. Skulle sykepleierne løpe rundt å gjøre alle sine oppgaver som hjelpepleierne ikke kunne gjøre for så å gjøre hjelpepleiernes oppgaver?

hjelpes!

hilsen IKKE-sykepleier.

Skrevet

Jeg er en sykepleierstudent, og har inntrykk av at det er et veldig skille mellom hjelpepleiere og sykepleiere på arbeidsplasser - som ofte skapes av de to arbeidsgruppene selv.

På en måte skulle jeg ønske at alle hjelpepleiere kunne oppgraderes til sykepleiere. Ikke fordi at de er en unødvendig arbeidsgruppe, alle som utdanner seg for å jobbe i helsevesenet er jo hjertelig velkommen og ettertrengt - men fordi at da slipper man skiller. De to arbeidsgruppene gjør mye av de samme jobbene, men lønningskillet blant annet er jo en grunn i seg selv til å ønske å bli sykepleier framfor hjelpepleier.

Kompetanse er vitkig, og slik ville man kunne ha et godt kunnskapsnivå allerede fra man er nyutdannet. Vil tro at arbeidsfordelingen på avdelinger og sykehjem ville ha blitt mer jevnt fordelt hvis alle arbeidsoppgavene kunne ha blitt fordelt på alle, og ikke på kun en liten gruppe. Dette hadde vært en fin måte å kvalitetsikre arbeidsplassen vår, og kanskje lette litt på arbeidsbyrdene.

Skulle ønske hjelpepleiere kun hadde trengt å ta de to siste årene på sykepleieren, siden det første (iallefall på vårt studiested) er grunnleggende sykepleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...