Gå til innhold

Hva synes dere om hjelpepleiere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

? Herregud for et teit spørsmål.

Skrevet

Kjenner ingen hjelpepleiere, men de er vel like gode og dårlige mennesker som folk flest

Skrevet

Synes de gjør en kjempeinnsats med pasientene.....

Skrevet

At de gjør en viktig jobb i samfunnet:)

Skrevet

Personer som gjør en kjempejobb, for luselønn!

Skrevet

Vi tjener ikke en dritt iforhold til den jobben vi gjør!!

Skrevet

De er vel like forskjellige som alle andre mennesker.

De som gjør en god jobb gjør en god jobb.

Skrevet

At de burde tatt høyere utdanning etter vgs

Skrevet

20:28 , om alle hjelpepleierene hadde gjort det hadde vi nok slitt litt..

Skrevet

At de gjør en særdeles viktig jobb for samfunnet, og at de har en tung arbeidsdag i forhold til veldig mange andre yrkesgrupper.

Skrevet

Jeg tar av meg hatten for hjelpepleierene. Hadde det ikke vært for dem så hadde Helse-Norge slitt noe kolossalt.

De tar alt det tunge arbeidet samt "dritt"jobbene som sykepleierne ikke nedverdiger seg til å gjøre.

De har altfor dårlig betaling og burde hatt ei mye høyere lønn.

Spør meg om sykepleierne så skal du få et annet svar........

Skrevet

Helse-Norge hadde ikke slitt uten hjelpepleiere, for hjelpepleiere gjør ikke en dritt som ikke noen andre heller kan gjøre, de er faktisk fullstendige unødvendige!

I hjemmesykepleien eller på et sykehjem er det greit med hjelpepleiere som kan stelle og vaske gulv, men de har INGENTING på et sykehus å gjøre. Til det har de altfor liten kompetanse!

Skrevet

Hvordan kan du si at hjelpepleiere tjener for lite?

De har bare videregående utdanning..

Sykepleiere f.eks som har 3 år på høgskole, tjener faktisk ikke så veldig mye mer enn hjelpepleiere. Og de har MYE mer ansvar

Skrevet

Er sykepleier og jobber med mange dyktige hjelpepleiere, og har lært mye av dem. En erfaren hjelpepleier er gull verdt som medarbeider.

Derimot er jeg skeptisk til den nye yrkesgruppen helsefagarbeidere, basert på de som har hatt praksis hos oss fra helse og sosial; de er nesten uten unntak hønsehuer.

Skrevet

Det der er bullshit. En hjelpepleier som har jobbet 25 år har mye mer kompetanse enn en nyutdannet sykepleier.

Det går ikke bare på utdanning ditt forbanna nek, men også på rutiner på sykehusene.

Ta deg en tur på et sykehus og se hvem som gjør drittjobbene mens sykepleierne sitter på rævva. Hvem vasker bekken, skifter bandasjer, løfter pasienter, skifter på senger og springer fram og tilbake? Sannsynligheten for at det er en hjelpepleier er MYE større enn at det er en sykepleier.

Hjelpepleiere har like mye på et sykehus å gjøre som alle andre ansatte der.

Og med tanke på den jobben de gjør så har de for lav lønn ja. Det går ikke på flest mulig år på skolebenken.

Skrevet

Nevn EN drittjobb som hjelpepleiere gjør, men ikke sykepleiere. Tror ikke du finner en eneste.

Hva har du imot sykepleiere?

Sykepleier

Skrevet

Hvorfor hadde vi slitt?

Ikke mange år siden sykehusene i Oslo fjernet så og si alle hjelpepleiestillingene og erstattet dem med sykepleiestillinger.

Bedre å heve det faglige nivået!

Skrevet

Fortell, fortell! Hva med sykepleiere?

Skrevet

Er ikke helsefagarbeider "gamle" hjelpepleierutdanning og omsorgsarbeiderutdanning slått sammen, da? I så fall er det samme greia

Skrevet

Jeg tenker: Stakkars menneske!

Hvorfor:

- Alltid for få på jobb (mye sykemeldinger)

- Uverdig pga. kostnadskutt hos helse-norge. Alt skal skjæres til beinet!

- Altfor dårlig lønn

- Jobbing i helger, høytider osv. når alle andre har fri!

Jeg skal ALDRI ha en slik jobb. Hatten av for dere som orker og som trives med dette!

Skrevet

Du tar feil - jeg er så absolutt ikke i mot sykepleiere :o)

Faktisk så er min beste venninne sjefssykepleier, og andre venninner er også sykepleiere. Har også noen som er hjelpepleiere.

Og hvis du er sykepleier så vet du med deg selv at det faktisk er noen drittjobber som dere ikke gjør - eller unngår å gjøre hvis mulig, og ber hjelpepleierne om å gjøre den. Såpass til "baller" bør du ha at du kan innrømme det.

Hvor mange ganger har du skiftet bekken eller vasket opp spy hvis det har vært en hjelpepleier i nærheten?

Skrevet

Skal på sykehuset allerede i morgen jeg din kjeftesmelle, jeg jobber nemlig der, som sykepleier! Ha!

Så jeg vet alt om hvordan det fungerer!

Og jeg gjør alle de tingene som du nevner i innlegget ditt hver eneste dag!!

Ergo er poenget mitt, hva skal man da med hjelpepleiere når man har sykepleiere som kan gjøre akkurat den samme jobben, i tillegg til MYE mer!!

For all del, det er mange flinke hjelpleiere der ute, men det er ganske frustrerende å jobbe alene med en hjelpepleier på gruppen en dag. Da må jeg dele ut medisiner, ha legevisitt, løpe med smertestillende i ett kjør, hente nyopererte pasienter, ta imot nye pasienter som kommer, ta alle samtalene med pårørende og hjemmesykepleie/sykehjem, dosere, skrive rapport, administrere intravenøse væsker, administrere epidural og smertepumper, legge inn venefloner og kateter and lthe ist goes on forever!!!!

Og i tillegg til alle disse tingene så gjør jeg det samme som hjelpepleieren: steller, deler ut mat, vasker bekken og skifter på sår..

Så da hadde det vært himla mye lettere om jeg hadde jobba med en sykepleier i stedet, så kunne vi dele på oppgavene da vettu!

Håper alle andre sykehus gjør som min arbeidsplass og ikke ansetter flere hjelpepleiere! Etterhvert som hjelpepleierne går av med pensjon eller slutter av andre grunner, blir de de erstattet med sykepleiere, halleluja!!

Skrevet

Har vel mer med "kvaliteten" på søkerene til utdanningen å gjøre. Utdanningen i seg selv er etter det jeg har forstått mer omfattende enn den gamle hjelpepleieskolen var, uten at jeg veit det sikkert.

Det var flinke, arbeidsomme oppegående mennesker som valgte gamle hjelpepleien, jentene på helse- og sosial detter ofte inn der fordi de ikke kommer inn på andre linjer, ikke har noen ambisjoner men må velge noe etc.

Når de er i praksis er de ute og røyker store deler av dagen, synes det er ekkelt å stelle en gammel (noe som gjør at man lurer på hva de gjør der), dukker ikke opp på jobb og gir ikke beskjed om at de blir borte. og sniker seg unna der de kan.

Det er noe annet med de voksne damene som har jobba i pleie og omsorg i mange år og som vil ta utdannelse, der er det mange flinke.

Vil presisere at det helt sikkert finnes unntak blant de unge også, jeg har bare ikke møtt noen.

Sykepleier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...