Gå til innhold

FORTVILET...TRENGER RÅD....AMMING

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gulle mitt legger ikke på seg mer en 50-100g i uka, alt for lite sier HS...noe jeg er veldig enig i..må begynne å gi tilleg på kveldene...føler jeg mister melka...hun vil liksom ikke ha pupp lenger...Hva skal jeg gjøre? noen gode råd for å komme godt igang med amminga igjen? VIL IKKE SLUTTE OG AMME:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ja det kan være ganske fortvilende det der! Det eneste jeg tenker på som kan hjelpe deg med å få opp produksjonen, er å pumpe deg mellom måltidene i tillegg. Jeg har pumpet som en gal denne uka, for melkeproduksjonen gikk litt ned. Nå er den oppe igjen :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har en mormor som fortalte at havresuppe får melken i gang! hadde funket på henne på generasjoner før... kan jo være verdt et forsøk.

Ellers finnes det jo amme-te...

Og har en venninne i danmark som fikk beskjed om å drikke hvitt-øl. Kan det være det samme som vørterøl? er ikke helt sikker.

Skrevet

d samme som de over sa me å pumpe, havregrøt. å så må du ungå stress. d e forferdelig viktig.

Skrevet

Jenta mi la på seg veldig lite i de første ukene vi var hjemme, og var fryktelig urolig på kveldene. Da fikk jeg råd av helsesøster om å pumpe på dagtid og gi det på kvelden i tiullegg til pupp. Ellers så har jeg også tro på havregrøt/suppe. Jeg syns jeg har fått mere melk etter at jeg begynte med det. Det er ganske godt også med masse sukker på.. hehe

Nå legger Snuppis på seg 150-200 gram i uka (hun er snart 3 mnd).

Skrevet

hei.

jeg vet veldig godt hvordan du har det! slet veldig med ammingen med førstemann og mistet melken gradvis fra han var 3 mnd. sluttet da han var 5mnd etter et he....te hvor jeg gråt jevnlig, var sur og tverr og hatet alle ammestundene.

nå fikk jeg nr to for tre mnd siden og har jobbet hardt med at ammingen skal fungere. tok alt i oppløpet og brukte ammepoliklinikken på riksen flittig. men datteren min er helt anderledes enn førstemann. hun elsker puppen og vil gjerne ha hele tiden.

men så ble vi innlagt på isolat nå i en uke pga rs virus og lungebetennelse. hun var veldig dårlig og måtte mates gjennom sonde i en hel uke+at hun lå med oksygen døgnet rundt. jeg var livredd for å miste melken + at ammingen nå var ødelagt. så jeg pumpet meg til den helt store gullmedaljen. jeg fikk utrolig med melk etter en uke. jeg fikk også en kur med afipran på sykehuset for å hjelpe på melkeproduksjonen. det er et kvalmestillende middel hvor en av bivirkningene er økt melkemengde. og det funket!!! jeg aner ikke hvorfor ikke dette nevnes av helsestasjonene, jeg har ihvertfall ikke hørt om det før. man skulle tro at med det ammehysteriet det er her til lands, så fikk man prøve det som finnes av hjelpemidler.

uansett, du kan jo høre med legen din. man skal ta tre tbl i max 5 dager. og som sagt; sammen med intens pumping (så og si hver time) så flommer jeg nå over av ren fløte. hurra!

lykke til og så håper jeg det ordner seg for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...