Gå til innhold

Æsj,blir kvalm av ordet mensbeger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy for en gjeng uhygieniske jenter dere er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvor får man kjøpt denne herligheten?

Skrevet

sikkertpå; jeg.koker.de.skitne.menskoppene.mine.i.samme.kjelene.som.jeg.lager.middagen.min.hygienisk.og.deilig.com

Skrevet

Hm, aldri hørt om det før nå, så takk for forklaringa:) Godt at det finnes alternativer til bind og tamponger, tross alt ikke alle som kan bruke det. Mensblod er i grunn ekkelt uansett hvordan man håndterer det, om det så er mensbeger, tampong eller bind.

Skrevet

Herregud, man må vel få lov til å le av "mensbeger"? De fleste voksne jeg kjenner ler enda av bæsj og promp, slik barnehageunger gjør! Man er ikke voksen før man tør å være barnslig. Jeg ler hvertfall så jeg griner her...! hehehehe...

.....Har aldri hørt om det før engang, men jeg skal jammen prøve det! Høres skikkelig disgusting ut, men mensen er aldri akkurat deilig verken i tampong eller bind, og en sånn høres jo hygienisk ut. Med mindre man mister den i bakken så alt blodet renner utover gulvet, eller på klærne! Uff, kjipt hvis det skulle skje andre steder enn hjemme!

Skrevet

Selvsagt kan man le! Men blir litt for teit å beskylde andre for å være uhygieniske uten å kunne begrunne det skikkelig.

Anbefaler deg virkelig å prøve. Er ikek spesielt lekkert, men som du skriver, det er mensen uansett ikke. Jeg merker mye mindre til den når jeg bruker kopp, og den varer kortere, av en eller annen grunn. Har aldri opplevd å miste den, det er teknikk.

Google mooncup, så ser du hvor den kan bestilles.

Skrevet

Jeg skal bestille mooncup asap - høres veldig praktisk ut med mindre man glepper den og søler utover hele klærne/gulvet . Hvis de er laget av litt "spretten" silikon, så kan jo det fort skje,,,,? Jeg skal nå hvertfall gi den en sjannse, for syntes det hørtes veldig greit ut med et sånt!:-)

Skrevet

Man drar den ikke ut med et "plopp", men litt mer sidelengs"gli", om du skjønner. Finnes fine instruksjonsvideoer på youtube.

Jeg har alri opplevd verken søl eller lekkasje. Tror du er safe så lenge du ikke glepper den, da blir det jo søl ;)

Veldig, veldig praktisk, og uansett hva folk måtte mene, ikke det minste uhygienisk. Jeg går aldri tilbake til tamponger!

Skrevet

Ja, for det er jo kjempelurt å skylle de ned i do. Stakkars avløpsmenn som må renske brukte tamponger etter folk.

Hvert år må driftsoperatørene slite med gjenstander som ikke hører med i avløpet og som fører til driftsproblemer på ledningsnettet og på renseanlegget. Q-tips, bomull, kaffe og kaffefiltre, vaskefiller, sigarettsneiper, kondomer, bind, tamponger, bleier og verktøy setter seg fast og tetter til ledninger og skaper luktproblematikk for innbyggerne. Samtidig medfører merarbeidet kostnader som ikke er ønskelige. Ved å kun slippe vaskevann og ekskrementer i avløpet bidrar du som abonnent til et bedre og billigere miljø!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...