Gå til innhold

Æsj,blir kvalm av ordet mensbeger....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg også! Det virker super ekkelt!!

Skrevet

Jeg synes også det virker ekkelt,men jeg forstår at folk er forskjellige. Det jeg ikke forstår er at folk MÅ bruke ordet mensbeger i overskriften på ett innlegg på skravle.

Da får jeg jammen ikke mye lyst til å være der,for jeg blir like kvalm hver gang. De kan vel bruke navnet på den der koppen eller????

Skrevet

Du har jo selv brukt ordet mensbeger i overskriften ditt naut.

Annonse

Skrevet

HAHA,ja visst har jeg det! Skulle være i innlegget,ikke i overskriften!

Dumme meg!

Unnskyld...

Hi

Skrevet

Hvor gammel er så du da?

Skrevet

Ja, ekkelt ord. Jeg bruker det selv, men kaller det mooncup, som den heter. Eller kanskje jeg skulle begynne å si månekopp?

Folk må selvsagt få synes det er ekkelt, men for meg er det en genial løsning. For meg er en tampong 100 ganger eklere.

Skrevet

Det er direkte ekkelt, og dette rengjør de i kjele på komfyren!! snakk om hygiene!

Skrevet

Hjelpe meg 20:28! Har en egen gryte og koker for å sterilisere den. Ekkelt? Hva med dine tamponger og bind som ligger i søpla i friluft? Enten i kjøkkensøppelet eller i varmen på badet? Der har du hygiene som sier hei! Og hva er det med jenter som har så store problemer med å snakke vanlig om en ting vi alle går gjennom en gang i måneden? Det er da ikke noen big deal?

Skrevet

Det er jo faktisk ikke noe mer eller mindre uhygiensik enn tamponger eller bind da!

De som påstår det vet jo bare ikke hva de snakker om. Og bind og tamponger lukter grøssekkelt i sammenligning!

Men enig i at selve ordet ikke er direkte hyggelig. :)

Annonse

Skrevet

Jeg koker ikke min, jeg rengjør den i steriliserende sprit. Det samme skjer med spekulumet du blir undersøkt med hos gynekologen (du trodde ikke de brukte et nytt hver gang?), så det er ingen ting galt med hygienen!

Skrevet

Står da for faen ikke å surrer med bind/tamponger inne på kjøkkenet. Dette skiftes på badet, og UT i søppeldunken, så det ligger ikke "inne i varmen" på badet som du så flott sier. Bare at en av dere skriver at jeg har da "en egen gryte på kjøkkenet" gjør at jeg omtrent brekker meg. Håper virkelig ingen venner av meg som inviterer til middag koker menskoppene sine der de steller istand til mat. Urk!!

Skrevet

Hva i all verden er et mensbeger?? Aldri hørt om...

Skrevet

Jeg skyller ned mine tamponger i do jeg..

Skrevet

Det er en "kopp" av myk silikon som man setter inn i skjeden, og som samler opp mensblodet. Man tar den ut og tømmer den et par ganger om dagen. Vaskes med vann og mild såpe før den settes inn igjen, og steriliseres, enten i kokende vann, i eddikoppløsning eller sprit mellom hver menstruasjon. Uvant til å begynne med, men jeg går aldri tilbake til bind og tamponger!

Skrevet

Kødder du? Jeg spyr! Har heller aldri hørt om dette før.

Skrevet

ler så jeg griner av 20.45... Det håper jeg virkelig ikke mine venner gjør heller.

Hver sin lyst med mensbeger, men skjønner ikke vitsen. Må da være bedre med en tampong som man bare kan kaste??

Skrevet

Spy og kos deg, du. Fatter ikke at folk gidder å bry seg med hvordan andre håndterer sin mens. Regner med at dere er ca. 14 år.

Skrevet

Jeg kan ikke bruke tamponger, de tørker ut og irriterer skjeden, og gir meg sopp. Hater å bruke bind. Kopp er genialt, helt enkelt. Andre får bare spy så mye de vil.

Og selvsagt har jeg en pervers glede av å koke poteter til gjestene i den samme kjelen som jeg bruker til å sterilisere koppen min i. Siden sitter jeg og fniser mens de spiser.

Skrevet

Denne diskusjonen dukker opp ca en gang i mnd her, på lik linje med ammedebatten, reimakrangelen og analsexdiskusjonen.

Jeg regner med det er samme HI hver mnd, som av en eller annen grunn har svært lite annet å finne på akkurat disse dagene.

Skrevet

Er dette ganske nytt eller? Har aldri hørt om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...