Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Lurt å male i en nøytral farge (som hvit, caffe-latte, beige el) og heller møblere / pynte i andre farger
Mortilbarn Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Hadde malt sengen jeg Ikke mange farger som passer til rødt! :/ Kanskje hvitt med noen røde figurer..?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Hadde lyst på en annen farge enn hvit eller en variant av hvit, men jeg ser jo at det kan bli vanskelig. HI
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Hmm, det er jo veldig smak og behag da.. Da jeg var rundt 9-10 år malte vi rommet mitt turkis, og jeg fikk bringebærrøde gardiner og sengeteppe. Det ble faktisk kult. Ellers har venninnen min rød barneseng til sin datter, og de har en lys grønnfarge. Empire tror jeg den het. De har malt hjerter på sengen i samme grønnfarge, så det går litt igjen. veldig fint, og ikke så masete som mange kanskje ville syntes rommet mitt var ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Takk for gode forslag. Skal ta en nærmere titt på både turkis og grønn! HI
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 du kan jo forresten vurdere å male kun en vegg, en såkalt fokusvegg, i en av fargene jeg foreslo hvis du finner ut at du liker fargene, men er redd det blir voldsomt :-) Tenker på veggen sengen står ved. Hilsen Anonym med turkis og grønn
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Mange farger som passer til rødt! Hvitt er det kjedelige svaret på alt... Nesten alle slags farger kan brukes, hvis de brukes riktig. Dersom rødfargen på senga er veldig sterk, kan det være lurt å bruke lyse/duse farger ellers i rommet. Kjempefint at senga blir rommets midtpunkt. Og som skrevet lenger oppe, kan du hente fram fargene i små detaljer enten på senga eller pynt på veggene. Hvis du googler "barnerom" kommer det opp masse bilder av barnerom. Kansje du finner litt inspirasjon der:) Lykke til med fargevalget;)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Hvitt er vel den eneste fargen som ikke går av mote. Caffelatte er det vel få som velger fortsatt? er jo en stund siden det var skikkelig inn. Alt skal vist være hvitt for tiden i ulike varianter. Finn en liten gjendstand eller liknende med samme farge som den røde sengen så tar du den med i fargebutikken. Det er mange farger som passer til rødt i både mørke og lyse toner. Hva med sort på en vegg der sengen står, gjerne med tavlemaling så du kan skrive med kritt på den. Hvitt på de tre andre. Kontrastfargen til rødt er jo grønt så det er veldig fint sammen, du må bare bruke det riktig. Liker du rosa kan du bruke rosa til rødt. Her er det viktig å holde tungen rett i munnen for det kan fort bli helt feil. Du kan bruke en rød i samme tone, men ikke helt samme fargen. Mal en bølgebord på veggen under middels på veggen 1/3. Nede maler du rødt og oppe eks hvitt. Videre kan du bruke wallstickers om du vil. En beige farge som heter deilikat passer fint til rødt. Den er ganske mørk, men ikke for mørk. Noen liker sånn typisk lekerom farger (rødt, gult, blått og grønt). Da er du på god vei. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Takk for gode tips! Nå har jeg fått mange fler ideer HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå