snøfilla - mamma til 2 Skrevet 16. februar 2010 #1 Del Skrevet 16. februar 2010 Hvordan går det med deg? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141448291-hei-apriljente-66/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente-66 Skrevet 16. februar 2010 #2 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei snøfilla, fikk svar på blodprøven i går : NEGATIV, under 5 i hcg med andre ord! Så tilbake til start med venteliste på nytt ed.-forsøk. sukk og atter sukk. Går heldigvis ikke nedi kjelleren etter hvert forsøk men klarer å holde hodet over vannflata. Men utrolig surt. Hvordan har du det? Har lest litt på dine meldinger, fantastisk at dere har blitt gravide. Ønsker deg all lykke og hygge med voksende mage Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141448291-hei-apriljente-66/#findComment-141450226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmehagen Skrevet 16. februar 2010 #3 Del Skrevet 16. februar 2010 Kjære, kjære apriljente... Uff, det var utrolig trist å lese;-( Jeg hadde håpet SÅ at det skulle klaffe denne gangen. For en vei du har måttet gå all denne tiden. Så urettferdig.... Jeg har selv en gutt som kom på 5IVF og han er blitt 2,5år gammel. Har prøvd på søsken siden han var 10mnd. og skal i gang med søskenforsøk nr.9. Det har gått èn gang, men nå kan det virke som om det ikke vil mer? Har hatt alle mine forsøk hos Hausken og kommer til å prøve DK med AH om det ikke går på de 2 neste hos Hausken. Du er sterk! Om du klarer, så ikke gi deg... Av mine tilsammen 13 forsøk (10IVF og 3 frys), så har jeg kun vært gravid en eneste gang....men det er nok det:o) Jeg heier på deg og skrik ut om du trenger hjelp til å holde hodet over vannet noen dager.....da kaster jeg ut en livbøye til deg, så tar vi bølgen sammen!!! Jeg heier på deg♥ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141448291-hei-apriljente-66/#findComment-141450372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente-66 Skrevet 17. februar 2010 #4 Del Skrevet 17. februar 2010 Takk drømmehagen, du er en engel. Har foreløpig klart meg uten livsbøye heldigvis men skulle det skje, ja så roper jeg på deg, man vet jo aldri om fremtiden . Men vi skal stå på, ikke gi oss. Dvs. mannen har vel sagt ja til ett forsøk til med donasjon... men får se....jeg tar gjerne flere. Håper den ventelisten ikke er så lang som noen har antatt, dvs over 6 mnd. på island. Kroppen min har ikke problemer med hormoner heldigvis, det er vel derfor man holder på så lenge. Jeg lurer på hvorfor det skal være såå vanskelig at det fester seg?? Er det dårlig bakterieflora, er det "ødelagt" etter aborten jeg hadde? Får vel aldri spørsmål... Men vi er mange her med laang historie tydeligvis, det er godt å heie på hverandre. Du er ihvertfall ung så du har noen år til, jeg nærmere meg fort 44....*trekker pusten* klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141448291-hei-apriljente-66/#findComment-141452214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 17. februar 2010 #5 Del Skrevet 17. februar 2010 hei apriljente -66 dette med dårlig baterier lurer jeg og litt på...leste en artikkel om at mye ivfroting der inne ødela sjansene fordi man forstyrret klimaet..men det er vel mange teorier på dette og... bateriell vagionosa? kan føre til ikkegravid/aborter om de kommer seg opp i livmoren... sukk...mye å tenke på gitt... selv har jeg vært plaget av svie der syd og aldri blitt gravid så lenge jeg har hatt det...lurer jo litt...legene mener det er hormonelt... lykke ti! PS en venninne av meg ble plutselig gravid nesten 46 ...så alt er mulig... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141448291-hei-apriljente-66/#findComment-141452736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmehagen Skrevet 17. februar 2010 #6 Del Skrevet 17. februar 2010 44 er ingen alder i dette gamet tydeligvis...i dag får de unger når de har passert både 60 og 70..... Nei, jeg skjønner godt hva du mener, så jeg skal ikke spøke for mye med det. Men løpet er ikke kjørt mtp alder, du har tid enda:) Jeg hadde en MA i uke 12 og ble gravid etter den, så jeg vil ikke tro at noe skulle være ødelagt pga den? Du har sjekket egglederene "opp og ned i mente" vil jeg tro? De er fine, fungerer? Ikke tette, skadet? Jeg har heller ikke noen problemer med selve behandlingen alt rundt, så det er nok derfor jeg også ikke ser poenget med å slutte. En annen ting jeg hørte om her om dagen var at noen hadde levert fra seg forskjellige prøver fra "kroppens hulrom" + blodprøver. Disse e da blitt dyrket mtp funn av sopp. Om en viss mengde sopp finnes i kroppen vil dette være enbetydende med "gift". Vedkommende blir da anbefalt en type antibiotika for "den og den" sopptypen. Går på dette 3-4uker og soppen er borte fra kroppen. Har resultert i graviditet... Vet aldri... Håper ikke ventetiden er lang mtp nytt forsøk. Ventingen er det verste.....svært dårlig på det, jeg :-((( Klemmer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141448291-hei-apriljente-66/#findComment-141454536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente-66 Skrevet 17. februar 2010 #7 Del Skrevet 17. februar 2010 Oj nå fikk jeg enda en ting å tenke på. Sopp ja, det kan jo forekomme..Jeg er nemlig glad i sukker, dvs. sjokolade hehe. Vet at det ikke er det beste selvom jeg ikke spiser såå mye, men kunne vært interessant å sjekket. Jeg sa dette til mannen min nå, han sa han hadde nevnt det for Aleris i oslo, men de hadde aldri hørt om det. Synd ikke gyn. er mer opptatt av å finne ut av ting enn bare ja, eller nei. Takk for oppmuntring mht alder, den tikker og går. En kollega som er 2 år eldre er plutselig i overgangsalder!! Hjelp. Mye på en gang, og det kan jo komme senere men kjedeilig å ha en baby med svettetokter hehe. Det virker som om pasientene vet mer enn legene noen ganger, de ristet på hodet på aleris husker jeg når jeg spurte om tema fra nettet som kom opp og flere hadde felles. Men det meste ble avslått. Jaja, 2 dager etter jeg sa jeg ville på venteliste, har jeg sjekket mailen for svar. Man er da optimist *ler* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141448291-hei-apriljente-66/#findComment-141455545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmehagen Skrevet 17. februar 2010 #8 Del Skrevet 17. februar 2010 Glad i sukker og sjokolade, ja.... Uff, jeg skulle vært sperret inne under forsøk. Eller nektet adgang til snopedisken... Det er jo en lidelse!! Men klart - det man ikke får, det man bør og skal holde seg unna.....finnes det noe bedre?? ;o) Gynekolog/er, ja.....det blir et samlebånd, alt blir en rutine. Da e det vår oppgave å følge med, å skrike ut, å kreve!!! Det MÅ du gjøre! Vi lever bare dette livet (så vidt jeg vet...) Vi kan bare få barn "så lenge". Vi får bare denne sjanse. Da MÅ vi gjøre det beste ut av det, gjøre alt vi kan for at det skal bli best mulig og for at ting skal gjøres riktig. Følg magefølelsen din. Tenker du på noe, bør det ikke være uprøvd... For pokker, det er VI som spyr ut flere 100.000kroner på dette!! Det er vi som må gjennom behandling etter behandling! Vi betaler faktisk i dyre dommer for tjenester vi ofte ikke får... Vi kan ikke forvente at en gyn og andre skal spesialisere seg i verken meg eller deg. Du er spesialist på deg selv og jeg på meg:o) Men det koster og det tapper oss alle. Kampen mot det uvisse... Og det å vente og vente og vente... Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men jeg vil bare så gjerne hjelpe:o( Det er så lett å bli oversett, lett å "gå seg fast"... Og det at klinikker ikke har hørt om det ene eller det andre før... Vel??? En gang må da for pokker være den første??!! Tror de vi er idioter?? Vi er ekspertene for pokker!! Ja, det er det vi er, selvutnevnte eksperter;o) Og da gjelder det å finne et team som vi kan blande vår ekspertise sammen med og ta det derfra:) Hehe, jeg hadde sjekka mailen 2 minutter etter...synes du er tålmodig jeg:o) Krysser fingrer, tær og alt for at ventetiden blir så kort som mulig og at du snart blir gravid og får blir mamma til et lite vidunder:o))) LYKKE TIL♥ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141448291-hei-apriljente-66/#findComment-141456003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
apriljente-66 Skrevet 19. februar 2010 #9 Del Skrevet 19. februar 2010 Hei drømmehagen, jeg liker engasjementet og temperamentet ditt her, og du har så rett så rett. I denne prosessen er vi som små lydige mus, får beskjeder om hva vi skal gjøre, og hva vi skal gjøre. Jeg ser meg selv utenfra noen ganger der jeg sitter 30 minutter HVER gang på gyn kontor og gjerne hører legen snakker i privat telefon. Kommer inn, og hun har ikke lest journal og kløner med data, så går det 5 minutter før jeg er ute igjen. Ikke ett ord om noen av de andre forsøkene mine som ikke har gått bra. Betaler over 600 så er det ut igjen. Har leta litt rundt her vedr. spørsmål om evt. sopp men har ikke funnet noe, men har bestemt meg for å følge opp dette. Legene vet ant herfra til dit, men ikke lengre. DET må jo finnes svar på infertilitet?+ Hvor mye forskes på det egentlig? Nå har jeg hatt donorforsøk på Island og jeg vet at det er ventetid, men de har ikke sagt noe om ventetid denne gangen. Ved forumet egg-sed så har de fått beskjed at de er nr 16 i kø, og har stått over 5 mnd allerede. Men ingen beskjeder hvis man ikke maser. Jo de tjener rått med penger så de gjør jo alt for å holde på kundene. Merker at folk blir litt stressa, -jeg med, pga at man leser at andre klinikker kan gjøre kortere prosess. Allikevel sjekker jeg mailen min hver dag, det KAN jo skje under Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141448291-hei-apriljente-66/#findComment-141468766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå