Gå til innhold

PC ødelakt på fest, kan jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

kreve erstatning fra de som var der?

Det var ikke jeg som hadde festen, jeg var bortreist. Ingen av de som var der inrømmer å ha ødelakt den. Samboeren min sier at kameraten hans kan betale meg 2000kr, men en reparasjon vil koste rundt 4-5000kr, så det er ikke akkurat aktuelt. Jeg vil at de skal ta ansvar, men det er ikke så lett med en gjeng arrogante ungdommer. Hva kan jeg gjøre? Må jeg bare innse at jeg ikke får gjort noe med det?

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan vel alltids kreve erstatning fra den som holdt festen hjemme hos deg (samboeren?).

Skrevet

Så lenge du ikke vet hvem som ødela den og ingen vil innrømme noe så blir det vanskelig å kreve erstatning.

Men samboeren din må da en viss aning om hvem som ødela den?

Et godt tips er å sjekke forsikringen din. Kanskje du kan få noe igjen på den?

Og om skadene er så stor at rep. vil bli på mellom 4-5000 så kan det kanskje lønne seg å kjøpe ny (om det ikke var en rimelig ny pc)

Skrevet

Hvem holdt festen da? Samboeren din og en gjeng ungdommer?

Skrevet

Går det på innboforsikringen forresten??

Pc'n kostet 7000 for 2 år siden. Men veldig lite på harddisken siden den bare ble brukt til internettsurfing. Vel vel, det går vel som det går, takk for svar i alle fall:)

Skrevet

Broren til samboeren min, hadde bursdag. Samboerenmin var der kun får å holde øye med folk (noen han kanskje ikke klarte så bra(?)). Siden han ikke drikker, han går på antibiotika.

Annonse

Skrevet

Da står broren til samboeren din for resten av reperasjonen, så blir det hans oppgave å kreve penger av sine egne gjester.

Låner man et lokale eller leiligehet for slik er det en selvfølge at en skal stå for ev. skader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...