Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Noen som vet noe om kjønnsvorter og evt behandling ? Vet jeg kan sjekke nettet, men da blir sidene liggende i loggen.. noen som kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Ja, jeg hadde det for ca 10 år siden. Mange små vorter. Var hos legen og fikk et middel jeg sulle smøre på vortene. Etter en stund gikk de vekk, og har ikke hatt det siden. Han som smitta meg måtte fryse vekk sine vorter på penis, for de forsvant ikke. Han har heller ikke hatt det siden. Nå i ettertid tar jeg litt oftere en skjekk om celleforandringer i livmorhalsen enn hva som er vanlig. Men jeg vet ikke om det strengt tatt er nødvendig. Hvis du er gravid, og ikke fjerner de kan barnet bli født med vorter rundt øynene. Hvis du skal prøve å kamuflere det for kjæresten(siden du er redd det skal vises i loggen) synes jeg det er en dum ide. Han er kanskje allerede smitta, og må få behandling akkurat som deg. Dessuten vil det være vanskelig å ha et normalt sexliv uten at han merker det.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Ingen fare å føde om man har kjønnsvorter......
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 15 år siden jeg hadde det. Tror ikke jeg har hatt det siden. Husker det klødde helt jævlig, så regner meg jeg hadde merka det hvis det hadde kommet igjen. Var ett lilla middel jeg måtte smøre på. Tror faktisk det kan gå opp til ett år etter du er blitt smitta før du merker det, da vortene kan ligge latente veldig lenge. Kan også fryses bort. Vet ikke helt hvordan sjansene er for at de kommer tilbake. Men regner med de ikke kommer tilbake til meg siden det er 15 år siden jeg hadde de...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Kjønnsvorter er et virus og man kan ha det i kroppen hele livet uten at det bryter ut. Det er derfor så å si umulig å vite når man ble smittet, eller av hvem. Siden det er et virus kan man også få det flere ganger, da viruset aldri forlater kroppen. For å bli kvitt det må man til legen å få et liniment/krem å smøre på. I de mest ekstreme tilfellene hvor det ikke går bort etter gjentatte behandlinger, må man få dem fjernet hos lege. Husk at man er smittsom under utbrudd, og bør da avstå fra sex.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 "Hvis du er gravid, og ikke fjerner de kan barnet bli født med vorter rundt øynene." Hva i alle dager er det du skriver?? Det er bare tull og vås, jeg har snakket med både lege og jordmødre, og de sier det ikke har noe å si. Slutt å spre falske påstander! Blir helt sjokkert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå