Gå til innhold

Flere som sliter med venner som låner penger og som ikke vil betale tilbake??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei veninne som lånte 3000 kr av meg for snart 1,5 år siden og jeg har ikke sett snurten av de pengene. Så da hun var på besøk så spurte jeg forsiktig om det snart var mulig og få tilbake pengene, men fikk da til svar at hun ikke hadde planer om og betale pengene tilbake i det hele tatt, av den enkle grunn at jeg har mere penger enn henne og at hun derfor mener at jeg ikke har brukt for de pengene...Ble helt paff og svarte med at jeg absolutt hadde brukt for de pengene og at vi evtuellt kunne avtale en nedbetalingsplan, men det var hun ikke intressert i og så gikk hun i rent raseri!!! Jeg er mildt sagt sjokka!!!

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, ikke nå lenger... he he...Utlån av penger er nesten det samme som å be om bråk

Skrevet

Det er en grunn til at man ikke skal låne hvem som helst penger. trist, men sant.. eventueltt så kan man sette opp en kontrakt for da kan du andmelde det hvis du ikke får pengene.. spesifiser da at de skal komme inn på kontoen slik at man ikke krangler om at de ble gitt for hånd- da blir det jo ord mot ord...

men syntes du skal droppe denne venninen... er ikke snakk om 300kroner heller. 3000 er MYE penger!!

Skrevet

For en frekk liten sak!

Jeg hadde vært like frekk tilbake og ringt morra hennes. Kanskje hun kunne strammet opp datteren litt?

Skrevet

I all verden....mulig å være så frekk?

Har en venninne som stadig lånte penger, aldri betalte tilbake, hun får ikke låne mer for å si det slik!

Annonse

Skrevet

Fy flate for ei h**e!!!!

Hun kan ikke være venninen din lengre?

Uakseptabel oppførsel !

Skrevet

Hadde også en slik venninne en gang. Hun lpnte 5000,- Hun fikk ikke gaver av meg hverken til bursdag eller jul. Hun fikk et kort hvor det stod "Trekker 200,- fra på gjelden din i gave god jul/bursdag" Da hun fikk barn, fikk hun det samme i gave til de. Slik nedbetalte hun og når gjelden var betalt, var vi ikke venner mer. Hun synes det var ille det jeg gjorde, men som jeg sa til henne "jeg har ikke råd til å kjøpe gaver når du skylder så mye"

Skrevet

hjelpes, det var venninnen sin det... Men du er ikke den eneste som sliter.

Men jeg har faktisk en venninne som hjalp en felles venninne av oss med å flytte hjem fra Danmark til Norge. På veien oppsto det problemer med bilen, og venninnen min som hjalp til betalte nesten 10.000kr for å fikse bilen ettersom de som flyttet ikke hadde penger selv der og da. Nå 2 år etter så nekter de fortsatt å betale tilbake.

Selv låner jeg kun penger til de vennene mine som jeg vet har stabil økonomi.

Skrevet

Synes det er forferdelig når man er nødt til å gjøre slik... Ikke hyggelig for noen av partene i grunn.

Fikk du gaver av henne til jul og bursdag da?

Skrevet

Hvilke venner med stabil økonomi trenger å låne penger?

Skrevet

Ikke bare penger , men filmer, bøker og blader, klær og smykker.....

ALDRI MER

Annonse

Skrevet

Dette har jeg gjort enkelt.....jeg låner ikke bort penger til noen. Har en søster som sluker penger. Derfor er det en god regel for meg, hun får ikke låne av meg men det får ingen andre heller så hu kan ikke si det er personlig

Skrevet

Alle kan vel ha behov for å låne penger innimellom.

Jeg mener i den forstand at jeg f.eks betaler taxi hjem fra byen en helg, mens venninnen min gjør det helgen etter.

Eller bankkort som plutselig ikke fungerer osv...

Skrevet

Det fikk jeg faktisk:-) Vi hadde avtale om at vi skulle gi hverandre gaver for 200,- hver jul og bursdag og hun fikk faktisk det fra meg, det kunne hun ikke nekte på. Den siste gangen jeg trakk tra var det 800,- igjen. De pengene fikk hun til bryllupet. Skrev et pent brev hvor det stod at hennes gjeld på 5000,- opprettet xx.xx.xxxx nå var innbetalt ved at jeg strøk de resterende 800,- i gave til bryllupet. Jeg gratulerte så mye med den store dagen og ønsket de alt av lykke i fremtiden. Etter det fikk jo hele familien og nyfamilien hennes vite om dette (var en del år siden gjelden ble opprettet) og hun ville ikke ha kontakt mer. Jeg holdt vel kontakt kun for å kunne slette gjelden.

20:13

Skrevet

Er vel en kjent regel at om en låner bort penger til venner (snakk om større summer enn et par hundringser), så mister man både pengene og vennen.

Skrevet

Vi har vært veninner hele livet også etter at vi ble voksne og jeg har alltid stolt på henne og hun har også lånt penger av meg før og har alltid fått pengene tilbake til avtalt tid. Så derfor så lånte jeg henne de 3000 kr uten og tenke så mye over det. Angrer på det i dag. Har heller ikke snakket med henne siden den dagen da hun stormet ut av huset mitt.

Kanskje jeg skal gjøre som ei over her mener og kontakte moren hennes;)

HI

Skrevet

Jeg ville ha anmelt henne, for det er faktisk tyveri, eller svindel. Hvis dere ikke hadde en skriftlig bekreftelse blir det nok henlagt pga mangel på bevis (hvis du overførte til hennes konto er det kanskje et slags bevis?), men det blir i alle fall ubehagelig for henne. Eventuelt ville jeg ha henvendt meg til arbeidsgiveren hennes.

Skrevet

Har jeg ikke opplevd siden ungdomsskolen. Minner meg på at jeg har 30 kroner utestående hos en tidligere klassevenninne;)

Skrevet

Hvordan kan folk nekte å betale tilbake noe sånt? Heldigvis har jeg ingen slike historier bak meg, og nå skal jeg jammen meg tenke meg godt om før jeg låner bort penger.

På en annen side, jeg har en venninne som maser to timer etter etter jeg lånte penger til en kopp kaffe om å få dem igjen... det er også ganske irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...