Gå til innhold

Veiledningstime - duotest

funder

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg brev i posten fra Ullevål med innkalling til time for genetisk veiledning neste uke. Kjenner at jeg ble veldig spent og litt nervøs - jeg har liksom ikke tillatt meg helt å ta innover meg at jeg har et barn i magen før jeg har duotesten overstått.

Men så lurer jeg litt, og håper noen kan dele erfaringer med meg: Innebærer innkallingen til time for genetisk veiledning at jeg nå har fått time for duotest/ultralyd? (Er det vanlig at dette tas samtidig?) Eller er dette bare en første "pratetime", og så får jeg en ny time etter det? I så fall - hvor lang tid bør jeg regne med at det tar?

Huf, jeg er utålmodig, kjenner jeg. Jeg håper ikke jeg må gå og vente alt for lenge. I henhold til min egen meget sikre beregning skal jeg nå være i uke 10, men tidlig ultralyd viste at fosteret var to uker senere i utvikling enn graviditeten (og graviditetstesten) skulle tilsi. Det spørs vel om de tar utgangspunkt i den ultralydberegnede terminen når de gir meg time til ultralyd, og da må jeg i verste fall vente enda fire uker.

Fortsetter under...

Hei! Jeg har vært på veiledningstime på Ullevål. Var egentlig litt skuffet, da jeg hadde bestemt meg på forhånd for å ta duotest, og evt. gå videre dersom resultatet fra dette ikke skulle være så bra.

Veiledningstimen var bare å se på en video, og deretter så spurte hun (husker i farten ikke om det var lege eller sykepleier) om hva vi ville gå for. Og, siden jeg hadde bestemt meg for duotest, så fikk jeg ta blodprøver der og da, og så bestilte de time til ultralyd for meg, noe jeg tok på Riksen, i og med at jeg skal føde der. Ultralyd ble tatt i uke 12, og tror den ble tatt ut fra min beregning, i og med at endelig termin ikke blir bestemt før ultralyden i uke 18.

Så, tror ikke du trenger å vente så lenge før du får tatt ultralyden.

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...