Gå til innhold

Nå har jeg nok bæretøy som ikke fungerer for meg så vennligst hjelp meg med anbefalinger:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første jeg kjøpte var ringslynge til 1 mann,han hata den som pesten og 2 mann liker den ikke noe særlig heller og jeg synes den er vond.

Så kjøpte jeg elastisk sjal som i for seg er greit nok på mange måter men synes ikke de er sånn kjempegode heller og jeg synes den glir fort ned og blir vond så jeg blir gående og knyte hele tiden,ergo forstyrrer babyen:/

Så nå skal jeg prøve ala mei tai,manduca eller ett el anna,er jo ett hav og velge i???

Men vil gjerne bli fornøyd denne gangen:)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har manduca og den fungerer fint til piraten på 5 mnd.

Den har et godt regulerbart midjebelte som avlaster ryggen, pluss gode tykke stropper som man kan regulere alt etter hvem som skal bære osv. Det sliter ikke så mye på ryggen og ungen sitter med magen sin mot deg og bena ut på siden. Kan brukes fra tidlig alder og opp til du ikke gidder å bære mer.. altså omrking 4 år eller deromkring. Den er dyr, så jeg anbefaler at du prøver den først, men den er populær og kan lett selges når du er ferdig med den vil jeg tro.

Skrevet

Synes Beco ser geinal ut.

Da kan man feste barnet i selen før man tar den på. Supersmart spes på ryggen.

Skrevet

Bruker min Beco Butterfly nå til barn nummer to.

Veldig god.

Du legger barnet oppi på forhånd og tar den på deg som en ryggsekk.

Kan brukes begge veier foran og på ryggen.

Skrevet

Jeg syns mei tai er fint. Deilig å bære i. Enkelt å knyte er det også, meget enkelt.

Har elastisk sjal selv og det funka bare i en begrenset periode, etter en stund ble babyen for tung og seg ned...

Har vevd sjal nå også, det skal brukes mer når babyen ikke gulper som et uvær lengre. Men det krever visst en del øvelse for å få stramt nok og slikt. Om du ikke likte elastisk sjal, tror jeg ikke vevd er noe...

Skrevet

Snuser litt på manduca eller mai tai men erfaringer mottas gjerne om mei tai.

Babyen er forresten 2,5 mnd og bruken vil strekke seg fra og gå turer til sysling i huset....

Annonse

Skrevet

Vi har både Manduca og Mei Tai, og liker begge deler godt. Mannen foretrekker Manduca, da den er litt mindre "hippi" som han sier ;)

Jeg syns begge deler er gode å bære i, men mei tai er kanskje lettere å få skikkelig stramt knytet på, siden det ikke er noen klipse-ting (øh...?) på. Ulempen der er kanskje at det ER lange stropper, så det virker gjerne litt intrikat ved første prøving.

Anbefaler deg å sjekke ut tettinntil.no, kjempeflott bæreforum hvor man kan få masse god hjelp, og hvor de har laget veldig fine manualer til hvordan man får barna opp i de forskjellige bæretingene :)

Skrevet

Anbefaler også å lese på tettinntil.no... Ellers har jeg nå kjøpt en meitai og jeg er kjempefornøyd! Nå har jeg ikke prøvd noe annet bæretøy, da (eller hadde Patapum til storebror, men den kan vel ikke brukes før ca 5mnd om jeg husker rett, derfor måtte vi ha noe annet også;) ), så jeg kan liksom ikke sammenligne så godt. Men føler heller ikke jeg har behov for å prøve noe annet når jeg er så fornøyd med meitaien:) Den er veldig enkel å lære seg å knyte også. Lykke til og håper du finner noe du trives med:)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd me elastisk sjal da.. men kommer ikke på hva den heter, men de e rjo stort sett like alle sammen.. Både jeg og pappan brukte den på mini når jeg gjorde husarbeid(ikke pappan), gikk tur i skogen, var på stranda(når det ikke var veldig varmt og steksol)

Lykke til med valget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...