Supermamm Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Vi skal ha nr 3 til høsten og idag jobber jeg redusert stilling. Har fått innvilget 87 % for et år av gangen for å rekke å hente de andre i barnehagen. Er det sleipt å gå opp til 100% tre mnd før jeg går ut i permisjon for å få mer pengeri permisjonstiden? Kommer jo selvfølgelig til å være ærlig om hvorfor. Jobber i stor bedrift hvor det uansett vil være behov for meg 100 %...
Hyacinth Bucket Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Får du gå tilbake til redusert når du kommer tilbakeom du ønsker det? Da hadde jeg gått for 100%
Supermamm Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2010 Ja, jeg gjør nok det. Jobben min er utrolig fleksibel og imøtekommende når det gjelder slike ting:)
~sjiraff~ Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Økonomisk smart vil jeg kalle det. Før min første permisjon jobbet jeg 40%. Hadde full stilling men 60% permisjon pga skole. Permisjonen min gikk ut 14 dager før fødselspemisjonen begynte. Noe som førte til at jeg jobbet 100% de siste to ukene før fødelspermisjon. Jobber i staten og dermed så fikk jeg fødselspenger basert på full lønn, fordi det var det jeg hadde da fødselspemisjonen begynte. Til stor overaskelse og stormende jubel for meg som plutselig fikk mye mer å rutte med dette året enn jeg hadde planlagt. Men barn nummer to var jeg klar over regelen og jobbet 60% frem til to mnd før fødselspermisjonen begynte.
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Helt vanlig å gjøre. Du trenger ikke gjøre det så lenge som 3 mnd før heller.
Supermamm Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2010 Det visste jeg ikke. Hvor lenge før holder det da? Jeg får lønn fra arbeidsgiver i permisjonen om det har noe å si...
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Dagen før skulle holde fint:) Men dersom helsa skulle begynne å skrante kan det være lurt å gå opp før du eventuelt skulle bli sykemeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå