Gå til innhold

dere som har flyttet med barn - angående barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjør dere det med barnehageplass?

det ser ikke ut til at aleneforeldre er førsteprioriterte i denne kommunen, og om jeg kjøper leilighet nå så kan jeg tåle å ikke få barnehageplass før skoleopptaket. er jo ikke så mange måneder igjen til sommerferien.

men om jeg skal flytte dit så må jeg nesten har barnehageplassen som er nermest. ellers får jeg ikke verdagen til å gå opp,

hvordan har dere løst det?

det føles ut som jeg må satse på at det går i orden - men det er jo litt skummel!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg bad til høyere makter og håpte på plass:)

Den fikk vi:) Hadde vi ikke fått den, så hadde jeg eller pappaen måtte være hjemme enda et år.

Skrevet

ja ikke sant...hehe... huff. jeg vet ikke om jeg har nerver til sånt :P

Skrevet

Nei, det kan for bli mye kluss om man ikke får plass. Ville nok tatt en telefon til styrer. Har hørt telefoner kan hjelpe på;)

Skrevet

ja, eller kanskje kjørt innom og snakket med dem direkte og spurt om sansynligheten er til stedet for å få plass.

for om de sier at det er helt usansynlig så kan jeg jo ikke flytte dit

Skrevet

Ja, det er vel egentlig enda bedre:)

Vet ikke hvor du bor, men vi kunne i alle fall komme med at dersom vi fikk plassen, så ble det 3 ekstra mennesker i en allerede liten kommune, og det hjalp på:)

Annonse

Skrevet

hehe... dette er en stor kommune :) og om noe så koster jeg dem penger... hehe.. men jeg kan jo friste med at jeg tar en utdannelse de har bruk for i kommunen da...hehe :P

Skrevet

Første gang da jeg bodde i Åfjord og skulle flytte til ÅL - sendte jeg søknad før vi flyttet. Nå visste jeg når vi skulle flytte og lign da - at det var helt sikkert og lign.

Fikk svar om at han hadde fått plass på den datoen jeg søkte på, og på den bhg jeg hadde søkt.

Søkte også som alenemor.

Når vi flyttet til Ullensaker kommune søkte jeg igjen som alenemor.

(Var fortsatt alenemor også da, siden jeg og samboer bare hadde bodd sammen i 2mnd...) Jeg fikk avslag på søknaden gjennom kommunen. Så gikk jeg til verk selv og sendte mailer til alle bhg jeg kunne finne - og fikk uttelling i en privat barnehage hvor han fikk 100% bhg plass - enda jeg bare søkte om 60%.

Denne gang når vi flyttet til Aurskog-Høland sendte jeg søknad den 01.feb og fikk svar på fredag om at han kunne begynne igår :)

Utsetter derimot til mars, siden vi skal reise til Åfjord snart - for å besøke besteforeldre ;) Dumt med to ganger tilvenning i bhg - etter å ikke ha gått i bhg på 6mnd.

For min del spilte det ikke noen rolle noen av gangene om han fikk bhgplass eller ikke.

Jeg var ikke avhengig. Pga at han FIKK bhgplass, begynte jeg å jobbe 6mnd tidl enn planlagt.

Nå håpte jeg i det lengste at han ville få en plass, siden han er 4år og trenger å integreres i bhg og skole venner - siden vi nå skal bosette oss permanent i denne kommunen. Jeg studerer bare hjemmefra nå og klarer det utmerket med han rundt meg.

Har egentlig bare søkt bhg-plass fordi han trengte å få venner...

:)

Lykke til!

Vær aktiv og søk hos de private bhg om kommunen sier nei.

Skrevet

Kan du ikke bare sende inn en søknad nå selv om du ikke vet om du skal flytte?

Du kan jo alltids si nei dersom det ikke blir aktuellt.

Skrevet

mister man ikke den plassen man har om man får tilbud om en annen?

eller er det først når man takker ja at man mister?

Skrevet

oj, så utrolig heldig du har vært vålrenga:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...