♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Bruker dere kuldekrem når babyene sover ute? Leste denne artikkelen og ble litt usikker. http://nrk.no/programmer/tv/puls/1.6937986
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Ja, men bruker den de har anbefalt på apoteket som ikke inneholder vann.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Gjorde det før, men ikke etter å ha lest denne artikkelen: Ikke smør deg i ansiktet med "kuldekrem" eller fuktighetskrem når du skal ut i kulda, sier professor Christensen. Hvorfor ikke? I kaldt vær blir huden tørr og sensitiv. Den trenger krem eller salve for å holde seg myk. Det er alle enige om. Men når skal vi smøre oss? Er kuldekremene til å stole på? Hudlegene forteller oss to ting: For det første at kremer og salver ikke hjelper mot kulde. De bruker nødig ordet "kuldekrem". For det andre fraråder de oss å smøre oss rett før vi skal ut i kulda, eller mens vi er ute. Hudkremer inneholder mye vann, som fryser lett og kjøler ned huden. Derfor kan du smøre deg med en vanlig hudkrem eller fuktighetskrem to til tre timer før du skal ut, for da er vannet i kremen fordampet når du skal på tur. Du kan smøre deg når du kommer inn igjen. Men husk at i kaldt vær bør du ikke smøre deg rett før du går ut eller mens du er ute. Ikke stole på "kuldekremer" De fete, vannfrie salvene er heller ikke gode nok. Disse inneholder olje, og legger seg som en hinne over huden. Under den svetter vi, og svetten gir fukt og lettere nedkjøling, som igjen kan gi fryseskader. Derfor bør vi ikke stole på at kuldekremene beskytter mot kulda. Hudlegene råder oss til å finne andre måter å beskytte oss og barna våre på, hvis vi skal ut i kulda. Blir det riktig kaldt, er det kanskje best å holde seg innendørs? http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/3527416.html
snuppene 09 og 11 Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 bruker vaselin :-) min mor alltid brukt på ungene, og har funket veldig bra:-) inneholder ikke vann.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 nei, men den inneholder fete oljer, og da blir det jo denne hinnen som hindrer svetten i å unnslippe..
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 hmmm, ja det med den hinnen har jeg ikke tenkt på. Jeg pleier å smøre i god tid før vi går ut da, men... huff, mye man skal tenke på
Gjest eelis+kian Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Jeg bruker A-Creme en til to timer FØR vi går ut, også smører jeg på nytt når vi kommer inn igjen. Han sprekker i huden hvis jeg ikke gjør det sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå