Gå til innhold

Muslimer - dagsrevyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor samles ikke muslimer til fakkeltog for å ta avstand med tanke på de sterke uttalelsene rettet mot homofile?

Når religionen deres "krenkes" demonstrerer de. Men når muslimer "krenker" andre får jeg inntrykk av at det bare er"kjendismuslimer" som står frem og tar avstand.

Ja, nå bør landets muslimer samle seg, vise at de står for noe og ta avstand fra disse uttalelsene aktivt.

Fortsetter under...

Skrevet

"Ja, nå bør landets muslimer samle seg, vise at de står for noe og ta avstand fra disse uttalelsene aktivt."

Du mener like ofte som nordmenn når noen av oss krenker andre eller ytrer noe upassende? :D

Skrevet

Vet du, nordmenn samler seg og viser hva de står for ofte...

Skrevet

Virker som muslimer bare består av to hovedgrupper. Det er fanatiske flaggbrennere, og så er det de som gir totalt f... og aldri sier noe offentlig. Får jo ikke akkurat så mye hjelp fra den siste gruppa da...

Skrevet

Jeg kan ikke si å huske å ha sett fakkeltog mot prester som ikke vil vie homofile eller døpe barn av alenemødre osv.

Vi melder oss inn i Facebook-grupper og irriterer oss over Drømmehagen-problematikker i hverdagen. Så jeg kan ikke si at vi nordmenn gjør det samme som vi forventer at andre gjør...

Og det å skulle kreve at alle muslimer skal stå til rette og offentlig gå imot enkeltmenneskers uttalelser uten at vi nordmenn gjør, og viser, det samme synes jeg blir noe feil.

Annonse

Skrevet

Nei, jeg er ikke av dem som melder meg inn i fb grupper, det er så teit. Skjer ingenting alikevel...

Er ikke enig med deg, nordmenn (som også er muslimer) demonsterer mot det de mener er urettferdig, går i fakkeltog. Har du aldri gått i fakkeltog. Kan nevne (for min del har jeg aksjonert) pelsoppdrett, dyreforskning, blind vold, og kampsaker for lokalsamfunnet... Jeg ønsker ikke å stå inne for andres uttalelser, men det gjør kanskje du? Tror det hadde vært lurt av dem jeg, å vise at de tar avstand - krever det ikke (men det hadde kanskje vært taktisk lurt...)

Skrevet

Hvorfor skal Ali ta aktivt avstand fra noe Mohammed sier, bare fordi de deler samme religion?

Det blir jo som at du og jeg skulle gå i fakkeltog hver gang Ludvig Nessa sier noe teit, fordi vi alle er norske, eller alle som kaller seg kristne demonstrere sin avsky fordi en fjott i Uganda mener herren har kalt ham til å fange unger som barnesoldater og voldtektsofre.

Skrevet

Det er en viss forskjell på å ikke ville vie homofile i kirka og å ønske dem døde fordi de fortjener det...

Når nynazister gjør noe, så samler jo nordmenn seg i fakkeltog o.l.

Jeg er skremt over at det finnes muslimer som er så ekstremister og kan ikke skjønne hvorfor en sånn mann bor her til lands og ikke holder seg i Irak.

Skrevet

anonym 19.22! KYSS MEG I RÄVVA!! HILSEN EN MUSLIM! HAHAHHAHAHA!

Skrevet

Tror nok at mange som hevder å passe sine egne saker, egentlig ønsker å si noe. Men de vet hvordan det er... Slike som Kadra fortjener all ære for sitt mot. Den norske forfatteren (Hege Storhaug) som har skrevet negativt om muslimer, ble oppsøkt hjemme og slått ned.

De fanatiske muslimene er ikke særlig sparsommelige med vold. Tvert imot, vold er deres kjennetegn.

Skrevet

OG forresten ANONYM 19.22 --> Nordmenn er sååå modige! hahahhahah! NOT!

Annonse

Skrevet

Sorry, du skjønner ikke tegninga ->>-.

Skrevet

Har du ikke sett fakkeltog mot homofobi fra kristne? Det har det vært mange av.

Ellers så mener jeg ikke at musimer skal demonstrere hver gang en ekstremist lager problemer med sine uttalelser. Likevel var dette så ekstremt, og det kom fra en som samlet mange muslimer under sin fane i Oslo. Jeg syns da i alle fall at de som var med på demoen i Oslo skulle lage en ny alternativ demo mot denne personen de støttet i forrige uke.

Skrevet

Joda. Jeg har sett muslimer ta avstand fra møkkauttalelser fra andre muslimer også.

Poenget er ganske enkelt at det blir feil å forlange at folk skal drive og ta avstand fra enhver tulling som mener noe de ikke mener, bare fordi de tilhører samme (enorme og mangslungne) gruppering.

Jeg forstår godt at politisk moderate muslimer som er omtrent like religiøse som den jevne statskirkemedlem blir drittleie av å skulle ta ansvar for alt som dukker opp av überreligiøse fanatikertullinger.

Skrevet

Jeg er helt enig. Men hadde jeg vært med på demonstrasjonen ledet av denne mannen i forrige uke, hadde jeg villet ønske å distansere meg fra det i dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...