Tyren78-09+12 Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Jeg har nettopp begynt å gi gutten på snart 6 mnd grøt. Hittil har han kun fått smaksprøver 1 eller 2 ganger daglig, dvs 2 ss vann blandet med 2 ss risgrøt banan. Han spiser nå opp dette uten problemer. Bør jeg gi mere? Hvor lang tid bør det går før han får full porsjon? Virker veldig sulten og gaper. Gir dere en, to eller flere måltider i starten? Jeg ammer og pleier å amme FØR grøten. Men han har begynt å tulle sånn med puppen..vrir og drar og slipper og ligger å ser seg omkring og av og til sutrer..sjelden han ligger lenge om gangen, kun når han er overtrøtt og sovner.. og om natta(første måltidet når han våkner på natt/tidl. morgen), da spiser han "ordentlig". Vet liksom ikke hvor mye jeg skal tørre å gi han nå i starten. Begynte med smaksprøve første gang for 3-4 dager siden. Hva gjør dere? Gir dere også fruktmos etc som smaksprøver utover dagen?
magica og lille tryll ♡ Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Når vi begynte med smaksprøver, så brukte vi ca en uke før vi var oppe i full porsjon. Gav et par skjeer mer for hver dag. Etter å ha gitt full porsjon med risgrøt i en uke ca, begynte vi med smaksprøver på grøt med gluten. Brukte noen dager på å komme opp i full porsjon da også. Gav da smaksprøver på formiddagen og full porsjon med risgrøt på kvelden. Når det gjelder smaksprøver på frukt, så begynte vi med det før grøtstart, så vi hadde tjuvstarta litt ;o) Men jeg ville nok begynt med det samtidig nå. Gi en frukt i noen dager før du prøver neste. Etter introduksjon til gluten og 6 mnd grøt, så har vi bare kjørt på med fulle porsjoner med ander grøt-typer. Vet ikke om dette er riktig og gjøre, men vi har ingen allergier i familien og trylla har tålt det meste godt. Jeg også begynte med å amme før grøten, men hun er svært lite interessert i puppen nå som hun spiser så mye fast føde. Det er mest om natten og med en gang hun har våkna. Tror dette er ganske normalt. Lykke til med mat-intro )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå