mamma til tre nydelige jenter Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 denne flasken skal varme melken til 37 grader uten bruk av strøm. må jo være ypperlig for oss flaskemødre. putter bare inn en patron å vips så er melka klar på 4 min. har bestillt meg en blir spennende å teste ut. http://www.iiamo.com/products/iiamo_go
hodeskulderkne Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Nei men jeg så også på den, men syntes prisen var veeel stiv + at jeg synes kr 15 for hver patron også blir i overkant eksklusivt for et måltid. Men spennende å høre om du blir fornøyd. Likte godt at det gikk an å bruke forskjellige typer tutter til den - sånn burde det vært med flere flasker!!
snillemamma1 Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Jeg har også bestilt en. Blir nok brukt i spesielle tilfeller siden det koster såpass for en varmepatron, men jeg ser for meg at det da vil være utrolig kjekt å ha en sånn. :-)
dodo Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Jeg kjøpte en sånn og den er jo praktisk, men i grunnen synes jeg nesten det er like enkelt å ha med kokt vann på termos, kaldt vann i flaske og pulver. Går raskere og er billigere. Men av og til passer det jo veldig greit med iiamo'en altså. Noe som er litt "knotete" er at den ikke tar en hel NAN-pakke. Den tar bare 180 ml, så da har man alltid 20 ml til overs, men det er jo ikke noe stort problem, bare litt merkelig at de ikke lagde flaska bittelitt større når de først var i gang. :)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har en slik, og har brukt den noen ganger. Men, jeg syns den blir lite varm. Hva mener dere? Vet at den varmes til 37, men det er jo såvidt lunkent. Ja så er den alt for liten, rommer ikke mye. Det kunne de tenkt på
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 SÅ MYE ER IKKE EN FLASKE VERDT, UANSETT OM DEN VARMER OPP MELKEN ELLER EI. DE PENGENE VIL JEG HELLER BRUKE TIL NOE MER FORNUFTIG TIL BARNET MITT:-)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2010 grunnen til at jeg har kjøpt er at vi må reise inn på kontroller på sykehuset som er 2 timer unna å for å slippe termos opplegget så er dette en grei måte (man har jo ikke micro i bilen). blir spennende å prøve. syns også at den kunne vært større men den holder i nøden.
blomstre Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Så jo kjekk ut den. Et par tillegsspørsmål til de som har testet den: - patronen varmer 180ml melk til 37 grader, men hvilken starttemperatur må melken ha? Er det snakk om kjøleskapskald eller romtemperert? Jeg har hatt med både nedkjølt mm og romtepererte ferdig nan på tur... Antar at det er for romtemperert den er designet, de tar vel ikke sjansen på at melken skal bli for varm. Så hvis man har kjøleskapskald man skulle ha vamet opp så må man rett og slett prøve seg frem med mindre melk enn 180 ml... eller man må bruke fler patroner på en oppvarming. - Går det greit å ta ut patronen mens oppvarmingen pågår for å stoppe oppvarmingen? Hvis man f.eks bare trengeren liten påtår og ikke vil fylle flasken, så vil jo melken bli for varm etter de tilmålte 4 min det skal ta...så da er man jo nødt til å kunne stoppe oppvarmingen på et vis. Ser ellers at den kan demonteres for vasking og at den tåler koking - bra. Supert hvis dette er et produkt som funker, alt som kan gjøre flaskeperioden enklere er velkomment :-)
dodo Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 Den varmer opp melka på 4 minutter fra romtemperatur (18-21 grader). Man kan sikkert ta ut patronen underveis. Har ikke forsøkt det selv, men det bør gå. De fleste flaskedelene kan kokes, men "patronbeholderen" er av metall så den kan ikke steriliseres i mikroen. Se for øvrig denne siden for flere spørsmål/svar: http://iiamo.com/faq/
blomstre Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 Takker! Ser patronbeholderen ikke kan taes i mikro ja, men den kan jo kokes på gamlemåten :-)
Cajsa Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 Så fin ut, men stusset på markedsføringen som gikk på at det bare var brukt miljøvennlige materialer i produksjonen. Fint lite miljøvennlig når patronene er engangs ... Blir nok til at jeg kjører mitt vanlige løp med termos :-)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 23. februar 2010 har i dag prøvd flasken, må si meg kjempefornøyd. helt topp når en er på farten en hel dag uten tilgang på micro
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2010 #13 Skrevet 23. februar 2010 Vil tro termos fungerer like greit. Syns de var dyre:-( Men sikkert fine for de som vil bruke pengene sine på dette.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2010 #14 Skrevet 26. februar 2010 Kanskje jeg skal selge den jeg fikk i gave da, har ikke brukt den en gang. Sjelden jeg bare gir ett måltid når jeg er på tur, blir gjerne to (hvis jeg ikke mater rett før vi drar). Ellers spiser jenta mi ca 200, og det blir dyrt med to patroner (30,-) + en kartong med mme hver gang hun skal spise på tur. Hadde kanskje vært praktisk på flytur, men der blir det nok også mer enn ett måltid, og man får jo ikke vasket og kokt flasken i mellom måltidene der. Nei, takke meg til to termoser og pulver i Avents doseringsboks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå