Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 fikk beskjed på ultralyden at det var alvorlige komplikasjoner og hun må nå avbryte... noen som har lyst å fortelle hvordan dette gjøres? Veninna mi er kjempelei seg, så jeg vil ikke akkurat til å hive meg på tlf for å spørre om dette. Så trist:(
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 er ikke hundre prosent, men tror at siden hun er i uke 19 at de gjør en utskraping. mener at grensen for når man må føde barnet er ved uke 20. uff så leit (( kjempetrist når sånt skjer...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Søsteren min måtte avbryte i sin 16 uke . Hun ble satt i gang ,fødte den lille babyen ,de valgte å se den og fikk ta på den . De la den i en minnelund .
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 De fleste må føde når de er så langt på vei .Det er en viktig del av sorgprossesen .
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Så trist å høre. Du få stille opp så mye som du kan for henne, HI. Stakkars henne.
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Grensen for å måtte føde går i uke 13/14, så desverre må venninna di føde. Ta en titt på sen abort forumet, mye kunnskap der. Hun får all den smertestillende hun ønsker, men det er en krevende prosess likevel. Hun får et par piller som må svelges og deretter virke i et par dager, før hun legges inn, får stikkpiller i skjeden og deretter må ta nye piller med noen timers mellomrom til fosteret er ute..Det er smått nok til at pressinga ikke er noe å bekymre seg over, bare riene og så kan det bli litt pes med morkaka når det er så tidlig. Det er lurt å være forberedt på.. Etterpå får hun noe som stopper melkeproduksjonen og deretter er det hjem og forsøke å gå videre... Fosteret får normalt plass på en minnelund, om hun ikke bestemmer noe annet. (man kan velge begravelse også, og får støtte fra staten. Dette fikser et begravelsesbyrå)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Uff, var redd for at hun måtte føde ja. Hun gledet seg så vanvittig, de hadde prøvd LENGE og selvsagt måtte dette skje akkurat de:( Hun er førstegangs så håper bare hun ikke tar skrekken! Men...en ting jeg ikke helt skjønner...babyen lever akkurat nå, men er det meningen at hun skal føde et levende barn som dør like etterpå, eller "gjør man noe" slik at babyen ikke lenger lever når den kommer ut? Dumt spm kanskje men... Tusen takk for svar alle sammen! Skal støtte henne så godt jeg bare kan nå fremover. HI
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Huff, den tanken slo meg også, om barnet er dødt eller levende når det kommer ut.. og i tilfelle hva de gjør. Så trist!! :(
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Om hun er heldig så stanser de første pillene (modningspillene) veksten av fosteret, eller det skjer under påkjenningen av fødselen. Da jeg opplevde dette levde fosteret i noen minutter etter fødselen. Det er ganske grusomt. Synd at hun er førstegangs, fordi det er vanskeligst å komme over dette her om man ikke har opplevd et normalt svangerskap og barn..Blir en tung tid framover, men håper også at det går bra og at hun ikke tar helt skrekken av dette:) Kan jo ikke annet enn å ta tiden til hjelp..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Man får piller som stopper utviklingen og babyen dør i mors mage .
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Stikkpiller i skjeden gjør vel at fosteret ikke overlever? Dessuten, når det er alvorlige komplikasjoner (fosteret er uten hjerne f.eks.), og det i tillegg er i uke 19, er det vel svært usannsynlig at fosteret kan komme ut levende? Trodde ikke at alvorlige komplikasjoner var forenlige med liv.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Ok. Uff... er så fælt dette altså!! Sitter her og skammer meg fordi jeg ikke har satt mer pris på hvor enkelt det var for meg å bli gravid, samt mine to totalt komplikasjonsfrie svangerskap! Igjen, takk for svar! HI
patella Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 Hei ! Hun må føde ut fosteret. Får tabletter innlagt i skjeden for å starte fødsel. Siden hun "bare" er i uke 19 så er det ofte at det er rester av morkaken som sitter igjen etter at hun har født ut fosteret. Dette kontrolleres med ultralyd. Om hun har rester så må det gjøres en utskrapning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå