Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Visst vannet går,er det da på tide for mannen og komme hjem?(da du ike vet hvor fort eller seint det kan gå derfra)- Eller venter du til det er regelmessige rier en god stund? Er 2.gangs og ca 1time og kjøre til sykehuset.Vil nødig stå langs veien.
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Har ingen mann, men når vannet går så ringer jeg sykehuset (har litt over en times kjøring dit) og så ringer jeg onkel som skal kjøre meg dit. Og blir det fullstendig krise så får man ambulanse her lengre ut på landet. Tror det er en grei plan;)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 jer er førstegangs så aner ikke hvordan kroppen min oppfører seg under fødsel. Jeg kaller mannen hjem så fort jeg merker at riene begynner (ligger til familien å føde fort) eller når vannet går. Når vannet går skal man jo uansett ta en tur til sykehuset så da kan jeg likegodt få mannen min hjem så han kan kjøre meg. Kjedelig dersom riene starter mens jeg sitter bak rattet og det er 30min kjøring!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 hehe det er helt sant.Kjipt å kjøre bil med rier.Det kan umulig være godt det Ble satt i gang sist,så litt rart denne gangen om det skjer av seg selv,greit å være på sikre siden Hi
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Første gangen var mannen på jobben de to første dagene etter vannavgang mens jeg var hjemme med rier. På morgenen dag 3 fikk jeg drypp og mannen sourte legen om han kunne gå på jobben:o) Hun sa at han nok burde bli værende. Adre gangen hadde jeg uregelmesige rier fra ca. 05.00. han leverte ungen ibhg og dro på jobben. Jeg hadde uregelmessige rier frem til 13.30 da de ble regelmessige. Jeg hentet ungen i bhg kl.15.30 og mannen kom hjem fra jonn 16.30. Vi fikkk barnevakt og kjøre til sykehuset ca. 23.00 (ca. 30 min kjøring + parkering) Satt på gangen på sykehuset til 24.00 og da vi hilste på jordmoren gikk vannet. Jeg hadde da 9 cm åpning og ungen ble født.00.57.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Såpass.Så er ikke noe stress da sånn egentlig.Kan ta det litt med ro og ikke bli helt hysterisk med andre ord.Om ikke riene tar av for fullt samtidig evt før. Takk for svar alle sammen Hi
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Jeg bor bare 5 min unna sykehuset, men mannen sier han vil komme hjem uansett hva de sier på sykehuset. Han vil visst være hjemme med meg uansett om jeg skal gå hjemme i maaange timer før vi skal opp.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Ok.Men har de rett på det?Tenker på jobb. Hi
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Nei de har ikke rett på noe fri i forbindelse med fødsel. Kun to uker etter(med eller uten lønn). Da må de ta ut ferie eller ulønnet permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå