Gå til innhold

Lillegutt sovner KUN ved pupp og trilling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sutrer og skriker og er kjempetrøtt, men sove?? neida..han nekter å sove uten at han sovner ved puppen, eller at jeg går ut og triller akkurat i den tida han blir trøtt. Håpløst!!! Har prøvd å legge han når han er kjempetrøtt og gnir seg i øynene, men det blir bare hylskriking til slutt, slik at jeg ikke ser annen råd enn å ta han opp. Har prøvd å bysse, bære osv også, men nå er det kun puppesøvn som gjelder inne.. skjønner ikke hvorfor han ikke bare kan sove når han er så trøtt!! Han er snart 6 mnd. Hva gjør dere andre som har baby som ikke vil sove av seg selv`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør akkurat det. Ammer i søvn og vugger og bysser. Noen ganger treffer jeg slik at han sovner selv, men jeg ser at om han bare er litt for overtrøtt så går det ikke. Mitt råd er å prøve å legge han før han virker trøtt.. sånn når du vet det er flere timer siden han har sovet.. min ligger å leker og koser seg og så sovner han. Men kun om jeg ikke tar det for sent.

Ellers er det ingenting i veien for å trenge puppen når han sovner (andre bruker smokk, noen sutteklut osv.)..

Jeg har 3 barn og alle har vært forskjellige, en smokkunge, en sove ved puppen unge og en av seg selv. Og med alle tre har det gått seg til etterhver.

Skrikekur har vi aldri brukt og det er jeg i mot, du må ikke bysse og bære til de blir 2 år for å si det slik:)

Skrevet

Nei jeg får vel bare fortsette med puppen, og prøve og legge han før han blir overtrøtt og se om det blir til slutt :) Det må jo en gang bli!! Bare det ikke blir så alt for lenge til så..hvordan skal det da gå når pappan skal ha sin permisjon og jeg tilbake på jobb..hehe..ingen pupp å tilby der!

Takker for svaret! :)

Skrevet

Her sover han også kun i vogna på dagtid. Kler på han lue, dress og alt mulig for hver gang han skal sove, inn på soverommet, viduet opp og rugger og rugger på bagen, etter ca 3-5 min sovner han, og kan sove opp til 1.5 time. Jeg orker ikke gå tur hver gang han skal sove, tar en tur om dagen. Vi trenger litt tid alene også mens de små sover...

Heldigvis går kveldslegging uten problem...

Kanskje en ide å prøve bagen inne??

masse lykke til :)

Skrevet

Her hadde det ikke gått uten vugge. Eller.... Det hadde det sikkert, men det ble jo veldig mye enklere da ;-) Begynte med å legge ham i vuggen før han sovnet helt ved puppen, og utvidet derifra til å kunne legge ham i vuggen direkte, og deretter slutte å vugge vogga. Fikk derfor enkel overgang til sprinkelseng senere. I tillegg tok jeg kampen jeg da. Ingen pupp da vi kom så langt. Gikk ganske greit siden tilvenningen allerede var igang som beskrevet over. Var enklere for pappa'en å roe ned siden det ikke var noen forventning om pupp der. Det samme for nattavvenningen. Pappa'n tok det. Bysset, sang og tilbød vann, men ingen pupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...