Gå til innhold

hvor lang tid fra nesespray til innsett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca tre år siden forrige gang vi prøvde og skal nå forhåpentligvis ringe inn neste mens. Men husker ikke hvor lenge det gikk fra man startet på spray til innsett (ca tid)

Skummelt å skulle starte opp igjen. Vi var heldig å bli gravid på første forsøk forrige gang,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Normalt sprayer mann ca 2-4 uker (varierer), så er det 10-14 dager med sprøyter og ultralyder og så er det gjerne innsett og uttak etter det. Så alt fra 4/5 - 7 uker vil det nok ta.

Jeg brukte 7 uker på mitt første forsøk der jeg brukte langt regime (med spray), og da sprayet jeg i 4 uker pga sommerstengt på klinikken.

Hadde du hatt kort regime, så ville du startet på sprøyter på 1,2 eller 3 dag i syklus og satt inn ca rundt dg 13-17. Kommer litt ann på når folikkene er store nok - det følges jo med på ul Men ingen spray først, kun ekstra sprøyte med samme virkestoff de siste dagene for at du ikke skal bli overstimulert.

Hør med de om du må bruke spray etter så bra resultat sist og så får de evt si hvor lenge du skal spraye - så ser du da hvor lang tid forsøket vil ta.

Håper det gav litt svar, er sikkert ulike prosedyrer fra klinikk til klinikk også her. Men lykke til:=)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg har byttet sykehus grunnet flytting, så legen ved Haugesund tenkte at vi kunne gjøre slik som sist grunnet godt resultat.

Håper det går kortest mulig tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...