Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 I dag spiste vi kjöttboller (hjemmelagde), ovnstekte potetbåter, gulrotzatziki og agurkbiter. Föler liksom ikke at dette er bra nok for barna. Vil jo at de skal få gode matvaner, men det skorter både på tid og fantasi iblandt! Flere som har det som meg og hva serverte du til middag i dag?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Haha ,da burde jeg ha kjempe dårlig samvitighet for i dag blir det pølse og lompe .
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Eh... er dette et skryteinnlegg over den gode maten du faktisk lager til barna dine? Her har vi lettvinte løsninger kanskje en gang i uka. Som ei suppe med brød til, eller pølser og stappe. Bortsett fra det får barna både kjøtt og fisk, grønnsaker og salat, og potet / ris /pasta, sunn mat laget fra bunnen av. Mangler jeg ideer søker jeg på nettet etter inspirasjon, eller blar i en kokebok. Har i hvert fall ikke dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Det vil jeg si er en bra middag. Jeg lagde fiskepinner og potemos idag, den er verre;) Er stort sett fornøyd med maten jeg lager.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Høres ut som eg god og næringsrik middag. Hos oss spiste vi taco (lefser, karbonadedeig, paprika, løk mais, ost og tacosaus). Ikke akkurat fantasifullt, men noe alle liker og som er sunt. Tror de fleste sliter med hverdagsmiddager. Det viktige er vel å ikke servere det samme hver dag og ikke gi etter for ungene og bare servere det de ønsker seg der og da.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Eh...kødder du? Eller måtte du bare få fortalt at du lagde kjøttbollene fra bunnen av? Absolutt ingen verdens ting galt med middagen din i dag, tvert i mot. Snakk om å lage seg problemer.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Skryteinnlegg? Hvor fikk du det fra? HI
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Kjöttbollene lagdes ikke i dag altså, de var fryst ned og bare varmet opp til dagens middag! HI
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 vil starte med å beklage, er ikke ute etter å ta deg eller å krangle..,men 17:26 : tacon din er ikke sunn! paprika,løk og mais er bra:) men lefste-hvetemel, karbonadedeg..joda, prøvd kyllingfilet? ost-fett!! kanskje du brukte en mager.. tacosaus, ikke så ille:)) prøv grove lefser, men ikke la deg lure, dær er mass sukker å: men jammen er det godt;) et tipps er å bruke kanskje noen timer en kveld i uke å "forberede" måltider:) planlegg å skriv opp..salat holder seg lett en uke: bank roten i benken å fjern den- da holder den seg frisk lengere + det er lettere å ta av non blader å bruke, kok grønnsaker for f.eks 3 dager om gangen, server altid frukt å grønnsaker sammen med brødmåltider! ha fisk som et naturlig del av påleggene:)) kan en del om kosthold, å følge det er noe heeelt annet:p jeg vet;)) håper ingen ble fornermet nå, eller tok det som et "skryteinnlegg" som nevnt over haha ;-) tenk foresten hvor kjedelig det hadde vært uten hønemor da? ingen til å le av:D hoho
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Hm.. Enten tuller du, HI .. eller du har et "forvrengt"syn på mat ..? Middag hørtes både god, sunn og fornuftig ut i mine ører...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Skjønner godt at du klager HI, for middagen din er fryktelig usunn. Prøv heller linsestuing, melkesyregjæret surkål, soyaburgere og tofusalat. Alt økologisk, selvfølgelig. Hjemmelagde kjøttboller? Tror du er sprø, jeg. Barna dine kommer til å bli underernærte, få skjørbuk, beriberi, spanskesyken og råtne tenner.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 I dag fikk barna mine fjordland risgrøt til middag.. jeg er syk da så orker ikke lage noe:) Null dårlig samvittighet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå