Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Det roastbeef-innlegget har ligget på forsiden her siden i går, og det er mange svar om hvor farlig det er, at selv om sjansen er liten KAN det faktisk være smitte i kjøtt som ikke er gjennomstekt. Men de stakkars røykerne, som påstår de ikke "klarer" å slutte å røyke selv om de bærer sitt eget barn i magen, dem skal vi ikke si så mye stygt om, for tenk hvor vanskelig det er.... Selv om de med fullt overlegg skader barnet sitt daglig gjennom hele svangerskapet... Alle kan la være å innta det som skader barnet sitt, det være seg roastbeef eller røyk, og skulle jeg velge hadde jeg mye heller spist litt rosa kjøtt et par ganger i mnd enn å røyke daglig...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Jeg kunne ikke vært mer enig! Det skulle heller ikke forundre meg om noen av de som har kritisert hun som spiser roastbiff, er røykere. De er vanvittig flinke til å forsvare seg selv og andre som røyker, men kan ofte være kjapt ute med å kritisere ting andre gjør! Vi lever faktisk i år 2010 og det er en SKAM at det fremdeles finnes kvinner som røyker under svangerskapet. Dersom en ikke klarer å sette barnets behov foran sine egne burde en faktisk ikke få lov til å sette barn til verden.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Hvem er det som har sympati med gravide som røyker? Ikke jeg, i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Hvem i all verden er det som har sympati med gravide som ryker? Bortsett fra andre som har røkt i graviditeten? På samme måte så er det vel bare de som spiser roastbeef som sier det er kult, mens de som tenker lengre enn sin egen nese sier det ikke er så kult. Det mest idiotiske er vel argumenter som... menne jeg har jo gjort det før, og da gikk det bra.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Jeg har ingen sympati mot røykende gravide og jeg syns heller man ikke kan sette opp to skadelige ting mot hverandre. Man unngår alt.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Det er helt sant at gravide som røyker setter seg i en særstilling, selv om vi ikke gir dem sympati, er de veldig bestemte på at de fortjener det... fordi man påstår det er nesten umulig å slutte å røyke. Men det kan det ikke være, siden atskillige damer som blir gravide stumper røyken på dagen. Av alle ting vi kan gjøre galt mens vi er gravide synes jeg røyken er den verste. Men det vil ikke si at jeg spiser eller drikker andre ting som kan skade barnet mitt heller.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Jeg røykte før jeg ble gravid, men kuttet røyken helt da testen viste at jeg var gravid. Og selv om jeg er en "røyker" ellers, så har jeg overhodet ingen sympati med de som røyker under svangerskapet!!! Det finnes ikke gode nok unnskyldninger for å påføre babyen sin noe slikt!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Vel, mitt inntrykk er at røykere får mye mer tyyyn enn "en roasbeef etende gravid". Må legge til at jeg har ikke giddet å lese det innlegget. Men røykere får gjennomgå, det har jeg sett opptil flere ganger... Noe en fyrer opp og i tillegg trekker ned i lungene kan aldri bli sundt! Hver sin lyst..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Røyk under svangerskapet kan skade barnet gi ADHD, lav fødselvekt, astma og allergi osv. Bakteriene i roastbeef kan drepe barnet eller føre til alt for tidlig fødsel. På bakgrunn av dette er det vel mindre farlig for barnet å røyke?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 På bakgrunn av dette er det vel mindre farlig for barnet om man røyker skulle det stå
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Vi har da ikke sympati med røykerne, har vi det da??
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Er ganske uenig jeg. Sjansjen for å smittes av toxoplasmose når man spiser roastbeef kjøpt i norske butikker tror jeg er veldig liten, selv om det selvfølgelig er en unødvendig risiko. I tillegg kan man fint fryse kjøttet et par dager, og det er trygt å spise likevel. Det å forgifte barnet sitt daglig gjennom ni mnd derimot, som kan gi så mange ulike følger / skader er mye mer alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Er ganske uenig jeg. Sjansjen for å smittes av toxoplasmose når man spiser roastbeef kjøpt i norske butikker tror jeg er veldig liten, selv om det selvfølgelig er en unødvendig risiko. I tillegg kan man fint fryse kjøttet et par dager, og det er trygt å spise likevel. Det å forgifte barnet sitt daglig gjennom ni mnd derimot, som kan gi så mange ulike følger / skader er mye mer alvorlig.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 Jeg har i hvert fall lest utallige innlegg her hvor røykende gravide freser om noen tør å kritisere dem, selv om de "gjør så godt de kan"... Om vi ikke er så mange som gir dem sympati synes de i hvert fall at de fortjener det selv...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #15 Skrevet 16. februar 2010 hehe,du tror anni 19:45. Legen min sier NEI til roastbeef siden det kan være dødelig for babyer i magen. Det gjelder ikke bare toxoplasma (som og finnes i jord, katteavføring osv),men han kjefter ikke om man røyker mindre en 10 sigaretter om dagen. Amerikanske leger og forskere er visst nå på vei bortifra at røyk er så skadelig som man tidligere trodde. Og hvilke skader for en baby er mye mer alvorlig en død?
femtemannpåveg! Skrevet 16. februar 2010 #16 Skrevet 16. februar 2010 Heeeeeeeeeeeeeelt enig med HI! Sykt at folk røyker i svangerskapet. Fatter ikke med min beste evne at det går an å være så egoistisk.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #17 Skrevet 16. februar 2010 Skjønner ikke det jeg heller.... Jeg røyka som f før jeg ble gravid, den dagen jeg oppdaget at jeg var gravid stumpet jeg røyken umiddelbart. Har ikke tatt et trekk siden. Det er faktisk ikke et problem om man da ikke har et ønske om å skade andre. Det eneste jeg hadde lyst på et par ganger i graviditeten var roastbeef, og det unte jeg meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå