Shantily Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Hei Vi tenker litt på å skaffe oss ein liten hund. Vi vil ha ein liten hund, treng ikkje vere noko reinrasa, og ein som helst ikkje røyter. (event røytar veldig lite) Helst vere lettstelt i pelsen, klipping nokre gangar i året er ok. Allergivennlig er jo eit pluss=) Vi bur på gard og har 3 barn, so barnevennleg må den vere. str ca 2-6kg og opp til ca 30 cm... Veit du ein fin hund som kan passe til denne beskrivelsen? Eg har søkt og søkt og lest mykje, men blir liksom ikkje heilt sikker i mi sak her... So fint å høyre om andre sine erfaringar. =)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Vi har en dansk-svensk gårdshund. Jeg elsker denne rasen! Veldig vennlige og de er små hunder som tåler en del. Skikkelig kosehund! Anbefaler tispe, for de er litt roligere enn hannhunden.
ღMadame_mim ღ Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Vet ikke hvordan det skrives, men bichon frise virker som en hund som hadde passet dere. Ser ut som en liten puddel, røyter ikke og er kjent for å være en hunderase som allergikere tåler. Selv har jeg 2 border collier, og elsker disse, men de er jo mye større enn det du vil ha :-)
Nicki_86 Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Hva med Dvergpinscher eller mellompinscher? Det er en kjempefin rase som er leken,aktiv og rask. Den røyter lite og har tynn pels som ikke behøver klipp.
Gurine og gulla Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 , Malteeser, yorkshire terrier, shitzu. dvergsnausher (eller hvordan det skrives) Amerikansk Nakenterrier Bichon frisé Bichon havanais Bolognese Border terrier Chinese crested powder puff Coton de tulear Dvergpuddel Toy puddel
lindynatt Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 phalene (butterfly dog med hengeörer) Vi har en slik blanning, helt herrlig Ikke noe terrier, de er nettopp det, terrier og er egentlig laget til jakt ol og er ofte krevende. Barn og hund er ikke alltid like lett så det er ikke bare å plukke en rase, men helelr finne en som er vant til barn.
Shantily Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2010 Har hørt at det er ein del klipping og pelsstell med bichon-rasen. Syns Phalene er kjempefine, men dei røyter vel ein del? Med 3 ungar og 1 i magen so vil vi helst starte med ein hund som er litt lettstelt ang pels, og som røytar lite/ikkje røytar. Har ikkje imot hundar som må klippast, berre det ikkje er 1 gang i mnd... Såg og litt på langhåra chihauhau, men der er det vel og ein del røyting ute å går. Dokke som har hundar som krever "middels" eller lite pelsstell, kva vil det egentleg seie? 2 gangar i veka? 1? annakvar veke? Nokon fleire?=)
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Griffon bruxellois. ....Den hunden fra filmen "livets lyse side" om du husker den. Røyter ikke og enormt med personlighet!
maylayn Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Anbefaller som noen over her: Dvergpinscher Livlige, vil være med på alt som skjer, svært lærevillig, 0 pelsstell og etter min erfaring barnevennlige De er etter min mening også den mest robuste av de "små" rasene under 30 cm. Veier 4-5 kg og blir 27-30 cm høy.
fresh Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 fransk bulldog!!!! Det er sååå stygge at de blir søte!! Jeg ønsker meg en slik selv Det høres skummelt ut med bulldog, men disse er jo verdens snilleste raser... Ellers er mopsen i samme stil da
lindynatt Skrevet 17. februar 2010 #12 Skrevet 17. februar 2010 Fransk bulldog er fremdeles en bulldog og da tendensiell meget sta og de ser tunge ut for sin størrelse. Mops er søte men gud, ikke kjøp en rase som det. De kan ikke puse skikkelig fordi nesten/fjeset er alt for flatt. Bicon frisee har en venninne, herregud for en dulling og dalling hun sier hun må igjennom, 3x pr uke bade og føne, klippe pels osv. Vår hund er en phlene blanding og den røyter hver sommer og hver vinter, i mellomtiden er det lite hår. De ukene det står på, blir det en del hår, ja, men med god kam går det greit (og god støvsuger hehehe) King ray charles spaniel ville jeg egentlig ha, men mannen min var helt i mot pga de lange hengeørene. Synd at man i Norge ikke kan importere hun fra f.eks Spania, vår er spansk (vi bor i Tyskland) og hanble reddet fra et liv enten på gaten eller tom døden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå