Gå til innhold

Det å gi grøt litt tidlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det er mange som gir de små grøt litt for tidlig.

Bare en teskje eller to på kvelden for at de små skal få sove bedre om natten.

Da lurer jeg på, hva er tidlig?

hvor tidlig kan man eventuelt gjøre dette?

Snuppa er bare 6 uker nå, og vurderer absolutt ikke dette så tidlig, men merker at den mme hun må ha (har melkeallergi) den metter ikke nok og hun må nå spise hver 2.time på natta.

Lurer på hvordan det blir når hun da blir eldre.

Så, hva gjør man?

Fortsetter under...

Skrevet

hvis hun bare er 6 uker nå så kan det jo være at hun har en økeperiode, og at det vil roe seg etterhvert.

min lille gutt spiste store mengder mme i perioder da han var så liten, men det roet seg etterhvert. Grøt begynte jeg ikke med før han var 5 mnd, og da var det i samråd med helsesøster.

evt har flaskehjelp forumet vært til hjelp flere ganger for meg, så du kan kanskje spørre der også.

Skrevet

Så lenge babyen ikke overstiger mengden mme som er på 1 liter i døgnet, så hadde jeg stått opp med glede:)

Når hun faretruende nærmer seg 1 liter, så er det vel nødvendig med grøt eller velling:)

Skrevet

Greia er den at hun ikke har plass til mer enn maks 150 ml per måltid.

Dette har gått gradvis altså. Hun har våknet ca en halvtime tidligere til hvert måltid for hver uke.

Økedøgn var aldri noe problem når hun spiste småfolk. Da økte hun bare mengden på måltidet.

Tror nesten ikke det er økedøgn...

Hun får noe som heter nutramigen, den er uten melk, melkeproteiner, soya og gluten.

Har en følelse av at det bare er vitaminer og mineraler med vitfarge på...

Hun spiser ca 10 måltider a 150 mlo i døgnet, det er jo godt over en liter.

Skrevet

Dette er ikke fordi jeg ikke skal måtte stå opp om natta altså.

det er fordi det blir for lite sammenhengende søvn på¨henne og hun er overtrøtt når hun er våken.

Synes bare veldig synd i henne :/

Skrevet

Nå skal jeg ikke si hvordan det er med Nutramigen, men mer enn 1 l vanlig mme, er ikke bra for nyrene. Kanskje det ikke er likt med Nutramigen?

Annonse

Skrevet

GRATULERER MED DEN LILLE ;o) Dette unte jeg deg virkelig. Har tenkt på deg. Fødselen gikk greit?

Tror nok du må regne med at hu lille spiser ofte i begynnelsen, her roet alle 3 seg ved 3 mnd....da begynte de å sove natten rundt. Så hold ut!! Kanskje du kan ringe hs for å få noen tips!!

Skrevet

da ville jeg uansett ringt helsestasjonen og hørt med de.. Store mengder over tid er ikke bra for nyrene (men en dag eller to går greit fikk jeg høre).

Har du mange rapepauser underveis? Min gutt kuttet nemlig ned på mengden da han fikk flere rapepauser - det viste seg at han sannsynligvis hadde makeknip og da drakk han mer siden små babyer ikke vet annet enn å suge når de har ondt. På natten kuttet han ut måltider ved at han fikk smokk og nærhet i stedet for flaske, og da sovnet han uten å drikke. Enkle ting, men verd å prøve hvis du ikke allerede har det da.

Nå har jeg ingen peiling på den typen mme du gir han da, så er jo mulig det er noe forskjell der.

Skrevet

Takk :D

Fødselen var så som så.

30 timer med helvettes 2 min på 2 min av rier og kun 4 cm åpning.

Endte i hastesnitt da både jeg og snuppa fikk skikkelig infeksjon..

Ikke noend rømmefødsel for å si det sånn.

Jeg er veldig klar over at de små spiser ofte altså, det er bare det at det har tatt helt av etter at vi begynte med nutramigen.

Virker ikke som hun klarer å holde seg mett.

hun spiser 150 ml hvert måltid, og da er hun så mett at hun gulper opp litt ekstra.

To timer senere er hun skrubbsulten og helt desperat etter mat.

Blir verre for hver uke vi bruker den.

Får kanskje høre med hs om dette.

Mulig det finnes noe som gir litt mer næring vi kan blande i melken?

Er ikke av egoistiske grunner jeg lurer- er bare fordi jeg synes synd i henne :/

Skrevet

Jeg raper henne godt for hver 30 ml.

Vi kom ut av kolikksonen for 2 uker siden (manuellterapi) og er livredd for at hun skal slite med luft igjen.

Skrevet

da har jeg dessverre ingen gode råd.. Hør med helsesøster, du.. og lykke til :)

Skrevet

Godt alt endte bra :-D

Kanskje dere må vurdere en annen mme som hun tåler? Ja, hør med hs om de har noen lure ideer. Skjønner at mammahjertet ditt synes synd jenta di, man vil jo det aller beste for sine.

Skrevet

Ja, man vil jo bare det beste :)

Man stusser jo når de endrer matvaner så drastisk også.

Ståre på boksen at når hun spiser 150 ml så skal det holde med 5-6 måltider i døgnet.

Ringer hs i morgen og hører :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...