Gurine og gulla Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 En av bivirkningene til allergimedisein ala zyrtek (som jeg tar) er tørre slimhinner. kan tørreslimhinner vere med på å gjøre det vanskeligere å bli gravid?
Musemor med tre søte små Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Det ville jeg ha spurt legen om. En annen ting er du IKKE må bruke zyrtek når men er gravid, og siden en G-test først slår ut 2-3 uker etter eggløsning dersom man er gravid, hadde det kanskje vært en ide og skift til en annen type
Puppen og lillemor Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 du kan helt fint bruke zyrtec når du er gravid.. dette har jeg fra astma. og allergiforbundets nye nettside for gravide http://www.naaf.no/no/fersking/
Gurine og gulla Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2010 ok. men kan det være vanskeligere å bli gravid om man går på det?
Musemor med tre søte små Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 I felleskatalogen står det: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Utilstrekkelig erfaring. Forsiktighet må utvises ved graviditet. Overgang i morsmelk: Går over. Forsiktighet må utvises ved amming. Står ikke noe om forsiktighet dersom man prøver å bli gravid. Det pleier å stå der dersom det kan ha noe innvirkning http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/Z/Zyrtec_UCB_84503.html
Puppen og lillemor Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 jeg vet desverre ikke om det kan ha noen innvirkning hvis man prøver å bli gravid.. Du kan jo event ringe asta og allergiforbundet og spørre om de vet.. Her kan du i hvert fall lese om å bruke allergimedisin når man er gravid: http://www.relis.no/Default.aspx/tabid/102/newsType/ArticleView/articleId/736
lillebeth Skrevet 3. mars 2010 #7 Skrevet 3. mars 2010 Bruk av zyrtec under svangerskapet kan gi hypospadi hos guttebarn ( urinrøret kommer ut på undersiden av penis) så det er omdiskutert å innta dette legemiddelet i svangerskap. Har aldri hørt at en får tørre slimhinner nedentil av bruken, (munntørrhet ja..) men vanskelig å si i ditt tilfelle. lykke til
Puppen og lillemor Skrevet 3. mars 2010 #8 Skrevet 3. mars 2010 fra artikkelen jeg linker til over: "Etterhvert har man også fått bred klinisk erfaring med bruk av de nyere, annengenerasjons antihistaminer hos gravide. Det finnes ikke dokumentasjon for at legemidler innen denne gruppen gir økt risiko for misdannelser ved bruk tidlig i svangerskapet. Enkelte tidligere data tydet på en mulig sammenheng mellom bruk av loratadin og økt risiko for hypospadi (urinrørmisdannelse på undersiden av penis) ved bruk til gravide i første trimester. Andre studier har imidlertid ikke vist statistisk økt risiko for hypospadi ved bruk av loratadin, og tidligere funn vurderes nå som trolig tilfeldige (2-5)" Denne siden blir ofte brukt av leger og helsepersonell som vil ha info om legemidler som ikke er skrevet av legemiddelindustrien selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå