mizara Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Hei jeg er gravid for 2. gang og har svært tidlige svangerskapssymptomer noe som uroer meg litt da jeg har fått bekreftet av fastlegen min at dette er noe uvanlig. Jeg skal derfor dit til fredag førstkommende for en sjekk. Egenlig har jeg ikke time der føre 29. mars. Min siste mens kom 6. jan så da skulle jeg ca hatt 6. feb. Kjente sterke symtomer så da jeg tok testen 8. feb visste jeg så og si den var pos og det var den. Kvalmen hos meg kom 28. jan og har vært hver dag siden det, dvs. at den kom bare en drøy uke etter befruktning. Kaster ikke opp bare småkvalm, brekker meg litt. Kommer på formiddagen og topper seg på kvelden. Metallsmak i munnen. Men er mer urolig for at jeg for en drøy uke siden fra i dag har hatt magesmerter, tidvis ganske kraftige menssmerter, murringer, ømt over hele magen og plutselig stikker det til et sekund eller to i en av siden, mest høyre tror jeg. Dette syns legen var svært tidlig og fikk inntrykk at han ble litt urolig og derfor ville ha meg inn. Hadde disse menssmertene/magesmertene store deler av første svangerskap også, men da kom jo dette senere fra ca. 3 måneder og ut svangerskapet. Nå er jeg jo bare 5-5,5 uke og har hatt det en uke allerede. Noen som vet hva som er normalt og ikke normalt her.. hvis noen andre også har hatt det sånn blir jeg beroliget av å høre det? : ) I tillegg er det ømme, vonde bryster men ikke vokst særlig. Og luftavgang har jeg hatt en stund noe som jeg også syns er tidlig.
Nat27 Skrevet 17. februar 2010 #2 Skrevet 17. februar 2010 Hei Mizara! Jeg har det egentlig veldig på samme måten som deg. Er også gravid for 2. gang og hadde overhodet ikke noen symptomer som lignet på dette i 1. svangerskap. Ømme (såre!) bryster, skikkelig oppblåst i magen, og har samtidig ganske kraftige murringer/stikninger nederst i magen/lysken på høyre side, som av og til kjennes ut som om det går nedover i låret..Uhørte humørsvingninger har jeg også! Det var på denne måten jeg skjønte at jeg burde ta en test enda jeg ikke engang hadde forsinket menstruasjon. Men for å berolige deg; etter å ha lest endel på ulike forum her inne så ser jeg at det er langtfra bare meg som har det på denne måten og at det i aller høyeste grad er normalt med disse tidlige tegnene på graviditet. "vondten" i magen er rett og slett bare "strekksmerter" som en kjenner pga at livmoren utvider seg. Så slapp av ) Noen sier til og med at en kjenner dette så tidlig fordi hcg nivået er såpass høyt. Du har nok bare en sterk liten spire inni der ) Men for all del, blir det veldig vondt må det jo selvsagt sjekkes. Men som sagt; det er mange av oss med tidlige symptomer! ) LYKKE TIL! )
Vesle mor Skrevet 17. februar 2010 #3 Skrevet 17. februar 2010 Hei Mizara. Det høres nesten ut som det er meg du beskriver! Jeg fikk akutt kvalme endel dager før positiv test. Og har hatt det akkurat slik du beskriver at du opplever.. Og jeg har blitt godt fulgt opp av legen min, og alt er bare fint med den lille i magen. Går inn i uke 10 i morgen. Og har vært dårlig siden tdilig uke 4. Og dette blir mitt 3 barn og har aldri opplevd det slik med noen av de andre. Masse lykke til hos legen. Dette går nok veldig fint.
MK73 Skrevet 17. februar 2010 #4 Skrevet 17. februar 2010 Det kan også godt hende at endel av smertene du har hatt rett og slett er menssmerter. Da jeg ble gravid for første gang hadde jeg sterke menssmerter (som vanlig for meg) i hele perioden jeg vanligvis ville ha hatt mensen - men jeg fikk aldri mensblødningen. Etter "mensperioden" ble smertene mildere og var nok "strekk- og voksesmerter". Jeg tror ikke dette er noe å være urolig for. Legen er nok opptatt av å sikre at du ikke har en ex.u., men hadde du hatt det så tror jeg smertene skulle vært sentrert rundt den ene siden din. Jeg tror dette går fint - gratulererer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå