Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 det sa legevakten at jeg kunne gjøre da jeg ringte igår. for babyen har vond hals og vil ikke spise (4mnd). sendte pappa til apoteket for å kjøpe det. de ville ikke selge ham paracet og mente at babyer ikke skulle få det. i natt sov ikke babyen noen ting. han klarer ikke å puste med tett nese heller, så jeg sendte ham igjen av gårde for å kjøpe otribaby og apotekeren solgte ham sprayen og sa at det kan brukes til alle helt fra nyfødt. på nettsiden til otribaby står at sprayen er fra 1 år. hva skal jeg gjøre med en syk baby, en legevakt som ikke vil ta imot babyen for de mener han ikke er for syk og en apoteker som tydeligvis ikke har mye peiling. vi har heller ikke fastlege her.(har bodd her i noen dager så får ikke fastlege før i mars)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Ja, men kun 15mg/kilo. Det betyr at du trenger mixtur, for å kunne dosere riktig.
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Jo, det finnes mixtur og stikkpille beregnet på baby. Gå inn på felleskatalogen.no og ta utskrift så apotekeren kan lese selv.
soleia Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Frå 0 - 4 mnd kan ein gje stikkpille med 60 mg intil x3 i døgnet, og 4 - 18 mnd er det 125 mg i døgnet. Det bør absolutt ein apotekteknikar vite, desse stikkpillene er jo laga kun for dei minste. Står på pakken at ein skal gje i samråd med lege til barn under 1 år, men det har de jo allereie gjort. Otribaby er vel kun isotont saltvatn, så kan ikkje skjøne at det ikkje kan nyttast til babyar.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Ja det kan du.minste dosen(minste paracet pakkene) beregnet for så små,Finner de på apoteket.LES bakpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå