Gå til innhold

Flukten fra Bolivia.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener at hun bør sendes tilbake. Kjenner jeg blir forbanna over at hun er i Norge.

Dersom dette er greit må vi vel også godta og akseptere at Martines morder aldri blir tatt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du tenkt det samme om det var din unge og du følte at hun på ingen måte kom til å få en rettferdig rettssak?

Skrevet

Det er det mange foreldre som "føler" om alle rettsaker.

Det er ikke foreldre som skal avgjøre, men retten. Det er et fundamentalt prinsipp i de aller fleste land!

Skrevet

På samme måte som faren til Farouk Abdulhak tenker...

Man kan ikke alltid være helikopterforeldre for sine barn. Og spesielt ikke når barna er kriminelle!

Skrevet

Forstår jenta godt, større sjanse for rettferdig rettslig prosess her enn i Bolivia tross alt.

Å risikere 30års fengsel for ungdomsidioti er i meste laget, jeg er motstander av kriminalitet, men synes et par år bak murene burde holde når man tidligere ikke er straffedømt og har gjort denne type kriminalitet. Skikkelig smekk på fingrene som svir, uten at det trenger å ruinere resten av livet til vedkommende.

Skrevet

Jeg hadde gjort alt i min makt for å få datteren min hjem, uansett. Hvis hun var kriminell kunne hun få sone sin straff i norge, og fått en rettferdig rettsak her. Ingen gavner fra å sitte 30 år i en skittent og uhumant fengsel. Syns også gutta i Kongo burde få sone sin straff her.

Skrevet

Det er i mine øyne en vesentlig forskjell på en smuglersak og et drap da.

Jenta har vært ufattelig dum, men hun er også veldig ung.

Jentene fortjener sin straff så absolutt, men også en rettferdig rettsak. Tror det er en større sjanse for at disse kan leve et greit liv etter straffen dersom de blir straffet i Norge.

Skrevet

Joda, forstår foreldre men... Så da bør vi få en verden der barna til rike foreldre går fri. Eier dere ikke rettferdighetsans her inne på dib?

Skrevet

Det er forskjell på mord og smugling

Det er forskjell på korrupte rettssystemer og nokså selvstendige rettssystemer.

Med tanke på hvor utrolig korrupt Bolivia er applauderer jeg at jenta nå er i Norge. Derimot håper jeg Norge straffeforfølger henne så hun kan få en dom dersom hun er skyldig.

Skrevet

Jeg kan forstå foreldrene. Foreldre flest handler har vel en tendens til å være litt vel tålmodige med avkommet. Det er derfor foreldre ikke får sitte som dommere for sine egne barn også :P

Jeg håper jenta i det minste stilles til ansvar selv om det ikke finnes noen utleveringsavtale mellom Norge og Bolivia. Hvis man kan rømme på den måten, og alle får høre om det, så er det omtrent som en åpen invitasjon for andre brødhuer som får tilbud om "gratis fly og hotell" til eksotiske reisemål som Bolivia ...

Skrevet

Tro du (15.37) at Bolivia vil godta det? Og hva vil det gjøre med de som sitter igjen der nede? Dersom hun er skyldig, hææææ... det er vel ikke akkurat tvil om det. Nei, send DRITTUNGEN tilbake.

Skrevet

Det er trist at mennesker kan applaudere og hylle det at folk som smugler narkotika, et middel som faktisk tar livet av mennesker, og som bryter andre lands lover rømmer til frihet i Norge (og andre land).

Mennesker som smugler og selger narkotika fortjener langt mer enn en smekk på fingrene. De er delaktige i at tusenvis av mennesker dør hver dag og de fortjener den straffen de får.

Og det er ikke slik at nordmenn burde få fripass når de bryter loven i andre land og det er heller ikke slik at Norges Lover gjelder i andre land - selv om enkelte later til å tro det. Så når man begår kriminelle handlinger i utlandet så får man også ta den straffen man får. Og la det være en lærepenge til den neste idioten som prøver seg på det samme!

Skrevet

Man er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Det har ikke vært noen rettssak enda, så det er umulig å si om hun er skyldig eller ikke.

Det er aldeles nitrist med alle "voksne" mennesker som mener man skal gi blaffen i viktige rettsprinsipper.

Skrevet

Mener du seriøst at det er tvil om de har smuglet?

Skrevet

Jeg tenker det er enda godt det er en nordmann.. Tenk hvor mange utlendinger som kriminelle handlinger som flykter til Norge!!! Og dumme Norge tar imot med åpne armer.... og lar de få bo her.

Skrevet

Mener du seriøst at du ikke forstår at det ikke er bevist at alle tre var involvert? Og at det derfor er grunn for tvil?

Skrevet

Og uansett hva vi måtte mene er det feil å dømme ut i fra media. Det er rettsalens jobb å dømme, ikke media.

Skrevet

Så det er greit at kriminelle rømmer så lenge de er nordmenn??

For et toskete svar!

Skrevet

Jeg er både enig og uenig med deg... Mennesker som selger narkotika er medskyldig i liv som går tapt pga blant annet overdose, men jeg vil påstå at det er frivillig å benytte seg av "tilbudet" også.

Tviler veldig på at denne jenta får gå løs i Norge uansett.

Skrevet

På Discovery har det gått en serie som het "Fengslet i utlandet." Der måtte narkosmuglere ta konsekvensene av situasjonen de hadde kommet oppi. Hvorfor skal ikke jenta fra Lillesand det?

Veldig vanlig at europeiske unge soner i Latin-Amerika. Selvsagt ville jeg ikke likt det selv, men så har jeg heller ikke reist på ferie til Bolivia og prøvd å reise hjem med en kjempetung bag med kokain.

Skrevet

for det første synes jeg ikke man skal sammenligne disse to sakene. Men det er nå min mening.

Men dersom hun er så forbanna skyldig og storkriminell, så hadde hun garantert vært bura inne på politihuset i kristiansand nå. Eller i Oslo... Hun er ikke det!

Kripos var de første som fikk beskjed om at hun hadde kommet til landet, så de vet hvor hun er - bare å hente:)

Skrevet

Da håper jeg de henter henne og setter hun på første fly TILBAKE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...