Gå til innhold

Dere som er i permisjon, og har barn fra før..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere barnet/barna i barnehagen 100%?

Har ei jente på 4 som elsker å gå i bhg, og lurer på om jeg skal forandre fra 100% plass til 60%.

Men som jeg skrev, hun er så gla i bhg, og er redd hun kanskje vil synes det er kjedelig å være hjemme med mamma og baby 2 dager i uken.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det har vi. heldigvis, for babyen har vært en kollikunge som har skreket masse. og etter det tok slutt er hun fremdeles en håndfull. nok til at jeg ikke orker å ha en til hjemme samtidig... :)

og vår på 3 elsker også bhg sin da:)

Skrevet

3-åringen har fortsatt full plass, men leverer sent og henter tidlig. Dersom han har lyst å være hjemme en dag får han det, og jeg har lavere terskel for å holde han hjemme om han ikke er helt i slag.

Skrevet

Jeg er i permisjon,men har ikke født enda. Vi har beholdt den fulle plassen på papiret, men gjør som overlord.Bringer sent og henter tidlig. Samtidig som vi har noen fridager innimellom.

Man vet jo ikke åssen det blir med ny baby. Samtidig så tror jeg barn trenger tid med venner i barnehagen selv om man har annledning til å være hjemme.

Skrevet

Jeg har baby, og en i bhg.Hun går 100%.Trives også godt i bhg,hun er snart 5 år.Noen dager blir hun levert sent,noen dager hentet tidlig,og noen dager tar vi fri :)

Jeg hadde ikke ville kuttet ned på plassen.Da må hun være hjemme faste dager.Hva om du må på helsestasjonen på en dag hun har fri? Da er det bedre og være i bhg.Kanskje du skal bli med i barselgruppe?Kanskje edre skal ha treff en dag i uka?

Synes det er kjekt med 100% plass jeg ihvertfall,så kan vi heller ta litt fri når vi selv har lyst.

Skrevet

Jeg har også 100% plass til de de to barnehagebarna, vil ikke risikerer å plutselig stå der uten full plass når jeg skal ut i jobb igjen..

Men leverer sent og henter tidlig, nå har 2-åringen hatt fri siden forrige onsdag siden hun er forkjølet og hoster. Deilig å slippe gå i barnehagen når de ikke er helt i slag og fortere blir slitne.

Skrevet

Jeg tror heller jeg hadde valgt å korte ned på dagene. Jeg er gravid nå. Småen, som blir 3 år eldre enn nestemann, stortrives i barnehagen. Jeg tror han ville kjede seg hjemme med oss, og vi kommer til å prøve oss på fem litt korte dager i barnehagen i uka.

Skrevet

Vi har full plass til eldste på 4år, men jeg har henne en del hjemme. Blir fort 1-2-3 fridager i uka. De dagene hun er i barnehagen blir hun ofte levert sent og hentet relativt tidlig. De dagan pappan både leverer og henter er hun der fra 8.30-15.15, så er uansett ikke allverdens lange dager på henne :)

Må si jeg er evig takknemlig for min manns arbeidstider. De er meget familievennlige :)

Skrevet

Jeg har min 3-åring i 60% plass. Han elsker også bhg, men siden jeg også har et barn på 10 år så vet jeg at når de har gått full plass i flere år så er det også veeeldig lei av bhg det siste året!! Derfor synes jeg det er greit å korte ned litt når jeg har mulighet, vil ikke risikere at han også blir lei. Og han stortrives hjemme også så for oss fungerer det perfekt sånn:)

Skrevet

Da kommer jeg nok til å beholde 100% plassen. Som noen skrev, veldig greit når man skal på helsestasjonen, barseltreff og slik.

Nå bor jo vi også 10min gange fra bhg, så da kan jeg jo bare levere senere og hente tidligere. Og evt. ha henne hjemme når hun selv.

Takk for svar=)

HI

Skrevet

Jeg har en jente på 2,5 år og en på 4 mnd. Har full plass til hun eldste, men leverer litt sent og henter tidlig. Nå når det har vært så kaldt og hun har hatt tilløp til forkjølelser og slikt, har jeg hentet kl 14 hver dag. DEILIG å ha muligheten! Men er også veldig glad for at vi har barnehagen, slik at også minsten får litt tid på dagen med masse oppmerksomhet. Er lett å prioritere eldsten når hun roper høyest..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...