Gjest Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Hva er ditt beste tips til serie som mannen min og jeg kan bli avhengige av sammen?
Lea Laus Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 True blood Heroes Rome Taken Six feet under
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Gidder du å skrive hva slags sjanger de er? Evnt. helt kort hva de dreier seg om.
Rampongi Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Jeg svarer litt jeg: True blood-vampyrer i en liten by i usa. det er blitt vanlig at de lever sammen med mennesker. Man får kjøpt kunstig blod på flaske i barene, så de trenger ikke å suge menneskeblod, men noen gjør det alikevel. Hovedpersonen er en gammel vampyr som forelsker seg i et menneske. Startet veldig bra, men ble himla rar etterhvert. Heroes- mennesker med uvanlige evner og alt det fører med seg Six feet under- er ikke det den begravelsesserien. Den har jeg bare sett et par episoder av selv og mener den handler om en familie som arver et begravelsesbyrå. Det jeg så av den lovde godt. Hva med Dexter? Handler om en fyr som jobber som "blod-tekniker" i politieti Miami, men er seriemorder selv. Utrolig spennende og artig serie.
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Takk for svar! Liker ingenting "utenomjordisk", må være realistisk. Dexter hørtes litt utrivelig ut? Liker egentlig ikke blod og gørr (selv om det er endela vdet i Sopranos).
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Dexter.. var litt tvilsom til denne i begynnelsen, men etter første episode var jeg hekta. Handler om Dexter Morgan som jobber for politiet i Miami. Han er en spesialist på blod og slikt. Hobbyen hans er å være seriemorder... Ganske bra serie. Nurse Jackie.. Handler om en sykepleier (spilt av hun som spiller kona til Tony Soprano, husker ikke navnet hennes) som tar litt piller opp gjennom nesa for å komme seg gjennom dagen på sykehuset. Hver episode varer bare en halvtime og det syns jeg er litt kjipt. Det er dramaserie med litt komdie blandet inn. Survivors.. Britisk dramaserie. Et virus har utslettet det meste av befolkningen, og det handler om de som har overlevd. Ganske bra dramaserie, men kan til tider bli litt forutsigbar Wallander Tror den er litt gammel, men liker den veldig godt. Basert på bøkene til Henning Mankel.Liker den svenske versjonen best jeg da - men en britisk versjon er også laget. Handler om Wallander som løser mord i en svensk by. Hver episode er avsluttende så man trenger ikke se alle.
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Tjohoo, jeg er enda på sesong 4;) Kan anbefale The Wire, om dere ikke har sett den http://no.wikipedia.org/wiki/The_Wire Knallserie!!
steinbukk30 Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 MAD MEN!! Samme produbransjesenter som Sopranos. Reklamebransjen i NY på 60 tallet. Knallbra,
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Ok. Da har jeg; The wire Mad men Dexter og en jeg fikk tips om av ei venninne, The office Hvilke av disee fire skal jeg velge?
Mor di! Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Vi har fast serie-onsdag med et vennepar, og har sett/ser (utenom Sopranos): Alias 24 (jada, litt gammelt, men var veldig kjekt å se sesong 1 og 2 igjen) Prison Break House Forelpig ser vi Mad Men. Veldig kjekk serie om et reklamebyrå på 60-tallet
Mor di! Skrevet 16. februar 2010 #11 Skrevet 16. februar 2010 Og signerer under på at The Office og The extras er hysterisk morsomme serier! =)
Aliena Skrevet 16. februar 2010 #12 Skrevet 16. februar 2010 Liker kjempegodt dexter! Var litt skeptisk da jeg syntes serien hørtes litt sær ut, men den er utrolig spennende og underholdende.
MathildeC Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Big Love: Drama (litt morsom) om en polygamist i Utah med sine tre koner/familier The Wire: Krim fra Philadelphia, telefonavlytter narkobander. Høres trist ut, men var utrolig bra!! Shield: Om en spesialgruppe i politiet, som ikke er så helt lovlydige selv. Ekstremt bra! Signerer ellers Dexter, Six Feet Under, Rome. Elsket den engelske versjonen av the Office, men det blir en helt annen sjanger (kortere episoder, komedie) Originalversjonen (den engelske) av Life on Mars er også bra. Om en politimann som faller i koma og våkner opp på 70-tallet :-)
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 The office er visst en britisk og en amerikansk versjon. Hvilken er best? Finner bare den amerikanske på Platekompaniet, hvor ellers kan jeg kjøpe serier?
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #15 Skrevet 16. februar 2010 Den britiske (som er den originale) - uten tvil:)!!
blomstre Skrevet 16. februar 2010 #16 Skrevet 16. februar 2010 I en slik krisesituasjon må man vel danne en fb-gruppe for å få de til å spille inn fler episoder? ;-) PS: britiske kontoret er originalen og den beste.
Mor di! Skrevet 16. februar 2010 #17 Skrevet 16. februar 2010 For all del den med Richie Gearey (?). Den britiske!
Lovemelikeyoudo Skrevet 16. februar 2010 #19 Skrevet 16. februar 2010 Du har nødt til å kjøpe the shield!! Den er en superspennende politiserie. Ikke sett EN kjedelig episode!!
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #20 Skrevet 16. februar 2010 Dirty sexy money er veldig bra. Carnivale True Blood
Lea Laus Skrevet 16. februar 2010 #21 Skrevet 16. februar 2010 Rome - Handler om to menn fra romertiden. Cæsar, krig, kjærlighet osv osv osv.. Veldig bra serie. Taken - Steven Spielberg, science fiction. Heroes - Superhelter. Six feet under - Svart humor, herlig serie.
Lea Laus Skrevet 16. februar 2010 #22 Skrevet 16. februar 2010 Jeg liker serier hvor du følger en story fra start til slutt, som Sopranos og True Bood. Klarer ikke serier hvor det er noe nytt hver gang som CSI osv osv...
Gjest Sauen og ungene Skrevet 16. februar 2010 #23 Skrevet 16. februar 2010 Scrubs - komiserie/sitcom fra et sykehus. Verdens beste serie How I met your mother - sitcom om en vennegjeng. Fantastisk bra! Harpers island - kun 1 sesong. Handler om et par som skal gifte seg på en øy, og så blir gjestene drept en etter en... Veldig spennende. True blood er kjempebra! Prison break Heroes
Gjest Sauen og ungene Skrevet 16. februar 2010 #24 Skrevet 16. februar 2010 Kom også på: Fringe - handler om 3 folk som etterforsker overnaturlige saker. Flash forward - Hele jorda "besvimer" og ser hva som skjer på et visst tidspunkt frem i tid. og så skjer det mye greier, da. Life on mars - politimann som blir sendt 30 år tilbake i tid.
Trebarnsmamma30 Skrevet 16. februar 2010 #25 Skrevet 16. februar 2010 Prison break anbefales hvis du ikke har sett det, passer perfekt for begge kjønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå