Gå til innhold

Livet er over- ferdig med alle episodene av Sporanos! Hva skal vi se nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt beste tips til serie som mannen min og jeg kan bli avhengige av sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

True blood

Heroes

Rome

Taken

Six feet under

Skrevet

Gidder du å skrive hva slags sjanger de er? Evnt. helt kort hva de dreier seg om.

Skrevet

Jeg svarer litt jeg:

True blood-vampyrer i en liten by i usa. det er blitt vanlig at de lever sammen med mennesker. Man får kjøpt kunstig blod på flaske i barene, så de trenger ikke å suge menneskeblod, men noen gjør det alikevel. Hovedpersonen er en gammel vampyr som forelsker seg i et menneske. Startet veldig bra, men ble himla rar etterhvert.

Heroes- mennesker med uvanlige evner og alt det fører med seg

Six feet under- er ikke det den begravelsesserien. Den har jeg bare sett et par episoder av selv og mener den handler om en familie som arver et begravelsesbyrå. Det jeg så av den lovde godt.

Hva med Dexter? Handler om en fyr som jobber som "blod-tekniker" i politieti Miami, men er seriemorder selv. Utrolig spennende og artig serie.

Skrevet

Takk for svar! Liker ingenting "utenomjordisk", må være realistisk. Dexter hørtes litt utrivelig ut? Liker egentlig ikke blod og gørr (selv om det er endela vdet i Sopranos).

Skrevet

Dexter..

var litt tvilsom til denne i begynnelsen, men etter første episode var jeg hekta. Handler om Dexter Morgan som jobber for politiet i Miami. Han er en spesialist på blod og slikt. Hobbyen hans er å være seriemorder...

Ganske bra serie.

Nurse Jackie..

Handler om en sykepleier (spilt av hun som spiller kona til Tony Soprano, husker ikke navnet hennes) som tar litt piller opp gjennom nesa for å komme seg gjennom dagen på sykehuset. Hver episode varer bare en halvtime og det syns jeg er litt kjipt. Det er dramaserie med litt komdie blandet inn.

Survivors..

Britisk dramaserie. Et virus har utslettet det meste av befolkningen, og det handler om de som har overlevd. Ganske bra dramaserie, men kan til tider bli litt forutsigbar

Wallander

Tror den er litt gammel, men liker den veldig godt. Basert på bøkene til Henning Mankel.Liker den svenske versjonen best jeg da - men en britisk versjon er også laget. Handler om Wallander som løser mord i en svensk by. Hver episode er avsluttende så man trenger ikke se alle.

Skrevet

MAD MEN!! Samme produbransjesenter som Sopranos. Reklamebransjen i NY på 60 tallet. Knallbra,

Skrevet

Ok. Da har jeg;

The wire

Mad men

Dexter

og en jeg fikk tips om av ei venninne, The office

Hvilke av disee fire skal jeg velge?

Skrevet

Vi har fast serie-onsdag med et vennepar, og har sett/ser (utenom Sopranos):

Alias

24 (jada, litt gammelt, men var veldig kjekt å se sesong 1 og 2 igjen)

Prison Break

House

Forelpig ser vi Mad Men. Veldig kjekk serie om et reklamebyrå på 60-tallet

Skrevet

Og signerer under på at The Office og The extras er hysterisk morsomme serier! =)

Skrevet

Liker kjempegodt dexter! Var litt skeptisk da jeg syntes serien hørtes litt sær ut, men den er utrolig spennende og underholdende.

Skrevet

Big Love: Drama (litt morsom) om en polygamist i Utah med sine tre koner/familier

The Wire: Krim fra Philadelphia, telefonavlytter narkobander. Høres trist ut, men var utrolig bra!!

Shield: Om en spesialgruppe i politiet, som ikke er så helt lovlydige selv. Ekstremt bra!

Signerer ellers Dexter, Six Feet Under, Rome. Elsket den engelske versjonen av the Office, men det blir en helt annen sjanger (kortere episoder, komedie)

Originalversjonen (den engelske) av Life on Mars er også bra. Om en politimann som faller i koma og våkner opp på 70-tallet :-)

Skrevet

The office er visst en britisk og en amerikansk versjon. Hvilken er best? Finner bare den amerikanske på Platekompaniet, hvor ellers kan jeg kjøpe serier?

Skrevet

I en slik krisesituasjon må man vel danne en fb-gruppe for å få de til å spille inn fler episoder? ;-)

PS: britiske kontoret er originalen og den beste.

Skrevet

For all del den med Richie Gearey (?). Den britiske!

Skrevet

Du har nødt til å kjøpe the shield!! Den er en superspennende politiserie. Ikke sett EN kjedelig episode!!

Skrevet

Rome - Handler om to menn fra romertiden. Cæsar, krig, kjærlighet osv osv osv.. Veldig bra serie.

Taken - Steven Spielberg, science fiction.

Heroes - Superhelter.

Six feet under - Svart humor, herlig serie.

Skrevet

Jeg liker serier hvor du følger en story fra start til slutt, som Sopranos og True Bood. Klarer ikke serier hvor det er noe nytt hver gang som CSI osv osv...

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Scrubs - komiserie/sitcom fra et sykehus. Verdens beste serie

How I met your mother - sitcom om en vennegjeng. Fantastisk bra!

Harpers island - kun 1 sesong. Handler om et par som skal gifte seg på en øy, og så blir gjestene drept en etter en... Veldig spennende.

True blood er kjempebra!

Prison break

Heroes

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Kom også på:

Fringe - handler om 3 folk som etterforsker overnaturlige saker.

Flash forward - Hele jorda "besvimer" og ser hva som skjer på et visst tidspunkt frem i tid. og så skjer det mye greier, da.

Life on mars - politimann som blir sendt 30 år tilbake i tid.

Skrevet

Prison break anbefales hvis du ikke har sett det, passer perfekt for begge kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...