Gå til innhold

he he...anonym 20.25. Du vet tydeligvis ikke helt hva du prater om. Det koster faktisk samfunnet mer at et barn går i barnehage enn det gjør å utbetale kontantstøtte. Trodde du at du ved din foreldrebetaling dekket hele utgiften ved at ditt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kødder du med meg?

Selvfølgelig er det mindre kostbart for staten å betale barnehage sålenge de får skatt av det du jobber for mens dine barn er i barnehage!

BLÅÅÅST!

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis du jobber gjør du en nytte i samfunnet, du tjener dine egne penger, du mottar ikke kontantstøtte og du betaler skatt. Jeg tror det er du som er uviten

Skrevet

Ikke bare betaler du skatt når du jobber, du holder samfunnet i gang..

Kontantstøtte er en ren utgift.

Skrevet

Ehhh..Tror ikke det 14:07

Jobber du og setter ungene dine i barnehage har samfunnet/staten kun omkostninger på barnet i barnehage. Dvs, man betaler selv barnehage, men staten subsidierer med tilleggskostnader. De får også skatten man jobber for de dagene barna er i barnehage.

Har du ikke barn i barnehage, koster det staten 3303kr pr mnd. Og ikke får de skatt fra din del heller, for jeg regner jo med at du er hjemmeværende om man ikke har barna i barnehage? Og da har man mange andre stønader også som staten skal gi ut.

Tror du skal gå igjennom ditt regnestykke og heller si at det er du som er uviten her?

HI

Skrevet

Så jævlig merkelig å lage en ny tråd adressert til et klokkeslett. Skal man være synsk for å vite hvem du snakker til? Det er vel en del tusen svar fra anonyme kl 20:25 her inne på anonymforum?!

Annonse

Skrevet

Jeg har en venninne som valgte å jobbe bare nattevakter da ungene var små, dermed betalte hun skatt, mottok kontantstøtte, og sparte staten for flere tusen i måneden fordi hun valgte bort barnehage... Pappaen var hjemme med dem mens hun var på jobb. Er ikke alle som bare går hjemme selv om ikke ungene er i barnehage fra de er 10 måneder...

Og hva slags andre stønader er det hjemmeværende mødre får, utover kontantstøtta? Så fremt de ikke har uføretrygd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...