Gå til innhold

kan noen fortelle meg litt om ks? narkose

Anbefalte innlegg

til dere som har hatt ks under full narkose, hvordan var det? fikk dere bare narkosen i arnen, og ikke noe mer sprøyter etterpå? hvordan var det? vondt lenge etterpå? såret i ettertid? har sprøyteskrekk, så er egentlig det jeg er ute etter:p

Fortsetter under...

du får like mage sprøyter som ved et ks med spinal eller epidural desverre. under narkose vil du få en veneflon i begge armene, også alle disse 5 dager etter som er mot blodpropp.

under våken ks vil du også få en veneflon og den i ryggen. men den er det mange som ikke kjenner noe spes til engang.

det beste for deg og barnet er våken..husk at det kan gå 5 timer før du får se nurket etterpå pga oppvåkningen. jeg var igjennom det, og det var absolutt ikke noe morro. det sitter alltid i meg:(

men lykke til

Signerer hun over her; veneflon og blodfortynnende sprøyter slipper du ikke unna, enten du får narkose eller spinal. Smertestillende får du i pilleform, i alle fall etterhvert. Jeg fikk morfin på oppvåkninga, og den ble gitt i veneflonen (hadde narkose under KS). Veneflonen ble fjernet da jeg kom opp på barsel noen timer etter KS'et.

Jeg lider også av sprøyteskerkk og div. Skulle ha spinal men fikk panikk på operasjonsrommet og fikk derfor narkose siden det ble trygest for meg og barnet, siden barnet føler min tilstand. Fikk i veneflon i armen, og kateter før narkosen. De satt en veneflon til i andre armen under narkosen. Ja du får sprøyter etter ingrepet men du er så rusa og gira på babyen at du ikke bryr deg de første dagene, tro meg!!

Man må ikke vente 5 timer før man får barnet! Jeg fikk barnet i armene rett etter narkosen som jeg våknet opp av rett etter de var ferdige. Lå på overvåkning i 1 tima ca, så fikk jeg på rommet der babyen og faren var;)

Jeg har"hadde" helt enorm sprøyteskrekk...men jeg brukte embla plaster alle plasser jeg skulle stikkes...å hadde i jornalen at de måtte ta hensyn til mine problemer...jeg gruet meg mest til spinalen..men med embla plaster kjente jeg ingen ting...gruet meg også til blodpropp sprøytene...men da er du som nevnt så glad for babyen og ruset på tab...du vil sikkert ikke synest det er noe i det hele tatt..jeg er posetivt overasket av mitt ks...bare posetivt å si....lykke til....dette går så bra at...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...