Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Har ei lita på 3,5 uke, og lurer på når det er passende å ta henne ut på første testtur med sjalet? Tenker alder her, mtp at det er vinter enda. (har et langt, elastisk sjal) Bor i Osloområdet og tempen begynner jo å stige litt på dagene nå. Første ville ikke være i sjalet(begynte nok for sent, samt at hun var så urolig), så har så lyst å få det til denna gangen, hadde vært så kjekt å slippe vogna hver gang vi skal ut. Siden jeg er uerfaren bærer er det kanskje lurt å vente til hun kan holde hodet sitt selv?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 du må fortsatt ha på babyen masse klær hvis hun skal ut uten å ligge i vognen. Kan se for meg at det blir ganske klumpete for henne å ligge i sjalet om vinteren
Lea Laus Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Næsj, du har bare en god vinterjakke på deg selv som du kan ta rundt babyen. Den kan ligge i strømpebukse og body med en tynn lue. Perfekt! Eneste er at du kan jo ikke ta henne ut derifra uten å kle på da.. Mtp biltur osv osv.. Har du bilpose er problem løst
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Har vel ikke babyen inni din egen jakke... kle godt på babyen, ullklær og utedress, er sikkert ikke noe problem det. Nå har jeg aldri brukt et sjal, men er det noen mulighet å ha et ullpledd rundt babyen inni der?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Med en eller to tynn lag ull, inne i (den lange og tykke) elastiske sjalet (bena sitter jo inne i sjalet når de er så små, samme med hovedet), og med litt av din jakke over hadde det sikkert gått fint. Prøv det med en kort tur ut (5 min), sjekk hennes temperatur på nakken, og hvis det går fint så prøv en lengere tur. Selv har jeg brukt en tynn og en tykkere lag ull, hatt, sokker på en eldre baby i manduca/mei tai, og da under jakken utenom på de kaldeste dager (lavere enn minus 10). Når de er så små må hovedet ha støtte...http://www.mobywrap.com/t-instructions-NewBorn.aspx
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Har en stor canada goosejakke, men tviler på et er plass til oss begge der likevel, hehe. Jo, vet jeg må ha på henne mye klær, og kan tenke meg det kanskje blir litt ubekvemt inne i sjalet med all polstringa. Får vel smøre meg med litt tålmodighet frem til det kryper på noen varmegrader til ute, men tror jaggu jeg skal teste en kjapp tur opp til postkassa, bare for å se åssen det er. Hun dauer vel neppe av noen få minutter. Er sikkert litt lettere å bære de når de er litt større enn nyfødt, er liksom litt bekymra for at jeg ska gjør det feil. (har sett videoer, men blir så anneredes når man selv ska teste) Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Takk til deg også:-) Tror jeg sal prøve det sik du beskriver, må bare få dreisen på hvordan jeg skal få satt henne inn i sjalet på helt korrekt måte! Skal sjekke ut linken din nå:-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Når det har vært kaldt har jeg tatt på baby to lag tynn ull + heldress og lue og votter + ekstra tykke sokker. Hun har da ikke blitt kald i elastisk sjal. Men ikke vært ute kaldere enn litt under 0 da. Ikke sånn minus 10 liksom...
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Vesla var 4 mnd når hun ble båret ut i bæredings om vinteren første gangen, men det hadde sammenheng med at hun var så gammel da det ble vinter. Man kan fint få det til å bli like godt og varmt som en vogn om ikke varmere vil jeg tro Inne på tettinntil er det mange fine tips om vinterbæring.
Lea Laus Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 Du har ikke på en liten baby ulldresser og utedress og så neddi sjalet. Har man jakke over så blåser det ikke, hun får varme fra kroppen din, så hun trenger virkelig ikke allverden. Du har det vel varmt under jakka di? Da har babyen det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå