husmus &2 Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Noen som har noe erfaring? Trenger desperat å vite hvor mye jeg skal tilby under det de vil ha. Dette er privatsalg også, så jeg synes det er litt "kjipt" å være gnien mot henne, selvom jeg ikke kjenner henne. Jeg vil jo ha den billigst mulig, men hvor mye under pris er vanlig å tilby?
Bare™ Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Gi det du mener du har råd til å gi for denne bilen. Er den nylig EU godkjent? Tåler en tilstandsrapport dagens lys? Spørs hva slags forventninger du har. JEG ville tilbudt så lite som mulig som i å forstå at hun kan gå med på kjøpet men allikevel ikke vil avslå. Samtidig som jeg får følelsen av å ha gjort et "varp". Da sover jeg godt om natta )
husmus &2 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2010 10.000 mindre enn det hun vil ha inkl omreg? Vanskelig det er. Det er jo en 8 år gammel bil som virker som den er holdt i veldig god stand, men det vet jeg jo ikke før jeg ser den og evt. naf tester den. Vanskelig dette her!!
Karoline's*mamma Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Ja, det er ikkje lett, men ville du gitt ho pengar? Trur de er "vanlig" å tilby 10 000 under det som står. Eg ville iallefall ha pruta. Solgte bil til tanta mi, då forhandla vi, er jo heilt vanlig. Men då visste eg at eg solgte ein god bil. Skal sjå stå for salget. Ville uansett ikkje kjøpt ein bil som ikkje haddee vore NAF testa. Lykke til!
lille sprelle Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Min beste anbefaling er å ikke kjøpe av noen du kjenner! Tenk hvis det blir trøbbel etterpå!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 16. februar 2010 #6 Skrevet 16. februar 2010 Det spørs jo helt hvilken stand bilen er, om den er original osv. Samboeren min er råflink på å selge og kjøpe biler. Og vi får alltid den bilen vi vil ha til den prisen vi foreslår. Du må bare prøve å se på samme modell men andre annonser og sammenligne og finne ut hva du syns bilen er verdt. Husk at folk er ganske desperat til å selge. Vi har alltid en holdning som sier at vi trenger ikke akkurat den bilen (for det er jo garantert noen andre som vil selge deg bil så) og da som regel er selgeren villig til å sette ned prisen. Si prisen er for høy for dere og hvor mye hun er villig til å selge den for. Prøv å slå av med 1000-2000 og så vurderer dere om bilen er verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå