Gå til innhold

Hva gjør dere når barna er i seng? Ensomt. (litt syt :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg så utrolig ensom, nå går jeg hjemme hele dagene i tillegg, men når jenta (snart 3 år) har lagt seg, så blir jeg fort sittende alene igjen. Han forsvinner inn på rommet og setter seg å spiller på pc... Jeg er i uke 36, så orker ikke gjøre all verden, ikke orker jeg å sitte foran pcen heller...

Hvordan er det med dere andre.. Gjør dere ting sammen eller... Hender at vi har noe vi kan se på tv sammen, men føler det er relativt sjelden..

Har følt meg så utrolig ensom i dette svangerskapet, han virker liksom ikke så veldig interessert, hadde ikke skadet å sette seg litt inni hva en gravid kan trenge tenker jeg da.. Når jeg spør om å få massert leggene virker som det er skikkelig tiltak..

Jeg har også spurt om han kan ta fri en dag slik at vi kan få handlet inn nye skap for å få litt mer orden på vaskerommet til neste kommer og før det blir for nærme termin. Selv om vi har det meste fra forrige trengs det litt oppgradering for å få plass til det nr to trenger. Virker ikke som dette skjer heller. Blir så lei meg for det virker jeg er den eneste som engasjerer meg, men det begynner liksom å begrense seg for hva jeg kan og orker å gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet hvordan du har det. Her stikker mannen på pcen med en gang mini på snart 2 har lagt seg. Da blir jeg sittende alene, eneste er kanskje ikveld da han faktisk har begynt å like å se frustrerte fruer hehe..

jeg har tatt det opp med han flere ganger, men det har aldri hjulpet. så på søndag tok jeg det opp igjen, da jeg mente jeg iallefall fortjente LITT oppmerksomhet siden det var både morsdag og valentines og jeg er høygravid(iallefall om 4-5 dager..)

sa ting som sikkert var veldig unødvendig av meg, som at jeg var sisteprioritert og han aldri var interessert i å snakk med meg osv.

endte med at han ble veldig lei seg, og skulle skjerpe seg.. så det gjenstår å se, han kom iallefall ut på søndagskvelden, og igår spurte han om han "bare kunne få sjekke mailen sin først" haha, da måtte jeg le. så bare tiden vil vise her..

skjønner ikke hvordan de tenker disse mannfolka våre egenlig. hadde jeg vært mann hadde jeg iallefall ville nytt de siste mnd før nr to kom, for da blir det jo enda mindre tid sammen..

råder deg til å ta et skikkelig oppgjør med han, men akkuratt at han skal ta seg fri fra jobb en dag for å kjlpe nytt skap var vell kanskje litt drøyt? kan dere ikke gjøre det en lørdag da?

de tenker annerledes enn oss, har også mye jeg vil han skal gjøre, og som jeg har bedt han om lenge. Eneste som hjelper er at jeg blir sint, så deter vell det som må til her iallefall

Skrevet

Hehe, det var for å få kjøpt skap og kanskje satt det opp samme dag i tillegg, for å få det gjort, for det skjer ikke på en vanlig dag. Da slenger han seg inn på pcen og vi kan uansett ikke borre når jenta har lagt seg. Lørdag ja, men her er det snakk om ikea og ja, trenger jeg si mer.. Kan godt dra på en lørdag for min del, men han blir jo til nærmet syk bare av å tenke tanken. Så for å skåne han tenkte jeg det var lettere å dra på en hverdag og uten vår datter.

Vi har masse ugjort som å male vaskerommet som ser ut som ett lappeteppe, men har jo innsett at dette ikke skjer og jeg får ikke lov å gjøre det. Tidligere har han sagt at det fint går ann å gjøre ting selv om dattera våres er oppe, men har enda ikke sett noe til det..

Kjøpte ett spill til nintendo wii som vi kan spille sammen, men det ender bare med at jeg må spille alene.. Nesten så jeg føler jeg må få ut denne ungen snart slik at jeg får han ut i stua...

Skrevet

Herregud, kunne skrevet innlegget ditt selv. Men litt deilig å se at det ikke bare er meg og mannen som har det sånn da.

Skrevet

Hehe, det er "bra".

Skrevet

huff stakkars deg,,,,ja de mannfolka,,,tror det er bare ett gen ...hahaha blandt alle mannfolk....så du er liksom ikke åleine med problemet på en måte....en ørrande trøst då....men hadde du vært bra og ikke sliten og orket mer så hadde det jo klart vært mye å gjort sånn sett....ja kjøpt skapa sjøl og srudd og satt opp,mala vaske rommet osv....

jeg er iallefall kjæmpe heldig,er 110 % sprek og oppegående og maler og rydder og ordner og skrur og handler og baker og vasker og og og hele dagen lang...er full av energi og orker alt mulig....helt kokko på en måte ahhaahahah så jeg glemmer liksom oppi alt att jeg er gravid....men gjør allslags maling og rydding m.m når ungene er i seng,,,og tar alt anna husarbeid og baking og og på dagen....nei du får skrive en liste over ting han bør og må gjøre...bla det å bruke litt tid på deg,dere kan jo gå ut,spise,se kino m.m.m. og få barnevakt,ting som ikke er like lett å gjøre sammen når an har en beibi med...og det han bør gjøre i huset...uansett hva det er...det gjør jeg og det funker...da slipper jeg å mase,å mase å mase...og det kan være alt fra å vaske bilen,rydde den,skru opp seng,skap hyller osv osv osv osv,,,,da vet jeg att han kjenner den lappen ligger å brenner liksom ...hahahah og tro det ...alt blir gjort...vel kan ta noen dager,men det gjøres og litt skryt etterpå hjelper...hahaha mannfolk altså,,,de må ha ting inn med teskjei....vær bestemt i allefall,si hva du mener og føler...det og må kanskje til tider skrives ned og gi han bare for å minne på...hallo vi damer er her også...glem oss ikke......

Skrevet

jeg skjønner veldig godt hva du mener! akkurat det med data og spilling er ikke noe gøy for oss damer når de blir opptatt med det i flere timer som om ingenting er viktigere.

jeg har også en mann som elsker et spill han spiller på dataen, men vi har allikevel jobbet opp en fin dialog og en måte å tilbringe tid med det vi liker både sammen og alene!

om kveldene når småen er lagt liker jeg å slappe av i sofaen med strikketøy! da leser han kanskje litt nyheter på internett eller vi ser noe på tv.

vi rydder som regel litt hver etter dagens leking og romstering, da går det mye lettere.

jeg har hovedansvar for klesvask (sånn er det bare blitt :P) og han har hovedansvar for vedfyring. på den måten tar vi litt hver og da gjør vi kanskje hver våre ting når det er gjort, som feks går jeg av og til kveldstur med ei venninde, han tar seg kanskje en tur til en kamerat.

ellers bruker vi tid sammen, skjærer opp frukt, spiller kort en gang i blandt og prater om dagen som har vært.

jeg er heldig at jeg har en mann som syns det er viktig å gjøre noe sammen og allikevel gjøre de tingene som vi har lyst til hver for oss. vi tar alltid hensyn til den andre.

vi har også satt opp en prioritetsliste med at vi går i svømmehallen alle sammen 1 gang annenhver uke ca, går jevnlig ut alle sammen på tur eller bare på besøk, vi er en del hos svigers som bor 5 min unna eller gode venner. det er stas for store og små!

MEN, ingenting har kommet på rosa skyer!!! Det syns jeg er viktig å understreke. Jeg er veldig opptatt av omsorg og positiv respons, selvom jeg har hatt min fair share av surmuling og kjeft jeg også. ikke alle dager er så enkle, spesielt når det har vært mangel på søvn, stressende perioder og vi har hatt vår del begge to med ustabilt familieforhold.

Da er det ekstra godt å klare å legge unødvendige problemer til sides og snakke!! det fungerer bra for oss i alle fall :-)

Jeg har full forståelse for din problemstilling, og jeg ville nok som nevnt over tatt litt saken i egne hender og ikke mast så mye på at han må få gjort alt. da blir det sikkert bare utsatt fordi han blir sur av mas. også blir det bare en dum ond sirkel. (selvom det klart hadde vært mye lettere om han bare bidro og gjorde noe!)

Jeg ville nok selv ha blitt ganske frustrert over det samme. Samtidig får man ofte positive handlinger ved å gi ros og oppmuntring.

Det er kanskje ikke enkelt, men verdt et forsøk. (Det er jo det samme med barn, ros for positive handlinger mer enn kjeft for negative..)

lykke til! (dette ble litt langt, jeg hadde visst mye på hjertet!)

klem fra meg

Skrevet

Prøver nå ikke å mase, men da skjer det liksom ikke noe... Har nå ventet i ett par uke nå på at han kanskje skal engasjere seg i at vi må få opp litt skap og hyller til den lille kommer, men nei.. Så nå vet jeg ikke om jeg bare skal dra han med på ikea eller vente til babyen har kommet slik at han selv ser at vi ikke har noen plass å gjøre av klærne...

Var egentlig litt lurt det der med å skrive opp en liste over ting som bør gjøres... Hvorfor kan ikke de bli stresset og se at ting bør gjøres FØR neste unge kommer... Arrrgggh :))))

Skru sammen ting og tang skal jeg klare, bare jeg får det i hus.. !! Malingen kunne jeg gjerne ha gjort, men da blir jeg gående som en krøpling resten av dagen og det er nå litt dumt.

Skrevet

det er nok ikke så uvanlig, det du skriver. Mannen min er treningsnarkoman, så her er det kun spm om når han kan få trent... Jeg föler jeg maser endel for å få ting gjort... Kjöpt ny sofa nå, som krever endel ommöblering, og jeg vil ikke löfte så tungt, så han må få hjelp av noen. Nå er det 2. dagen den nye, fine sofaen står i 3 deler midt på gulvet.... grrr...

Skrevet

Jeg tror faktisk takk er noe av nøkkelen her. Neste gang han gjør noe bra, enten det er å sette glasset sitt i oppvaskmaskinen eller ta ut søpla, så si "takk for at du tok ut søpla, det setter jeg pris på" Det er helt utrolig hvor mye en takk varmer, og man får lyst til å glede den personen enda mer.

Mas og surmuling virker som regel mot sin hensikt, ingen har lyst å gjøre noe for andre når man blir mast til det.

Høres kanskje litt for enkelt ut dette, men det er verdt et forsøk :)

Lykke til!

Skrevet

Akkurat nå er jeg en del alene etter veslas leggetid. Men jeg er ganske sliten også, så jeg kan lett bare henge foran tv'en. Det synes ikke mannen min er så interessant, så han finner på noe annet. I disse dager jobber han en del om kveldene, har noen frister han må overholde. Jeg har i grunnen ikke tenkt på at det er så veldig ensomt. Synes det er ganske deilig med litt ro, egentlig.

Men vi spiser alltid middag sammen (alle tre), så vi får snakket en del da. Og når vesla ser barne-tv tar vi quizen i Aftenposten eller noe, og prater.

Når han ikke har så mye jobb bruker han litt tid på å føre regnskap, ute og måker snø, tar seg en skitur. Men han sier liksom alltid fra først, ikke spør om lov helt, men sjekker om det er greit, at det går greit med meg.

Han hadde en dataspill-periode for et par år siden, men da fikk jeg gitt sterkt uttrykk for at det syntes jeg ikke var noe koselig. Fortalte om han mannen som hadde dilla på Frank Sinatra, og ble så blodfan at han bare drev med Sinatra-relaterte aktiviteter. Kona hans gikk fra ham, for å si det sånn. Han mistet jobben og greier.

Ellers er vi flinke til å si takk når det blir gjort husarbeid el. Han ser ofte ikke det jeg har gjort, da, så da sier jeg fra :-)

Vet ikke om det var noe hjelp i dette, men.

Forresten, det jeg egentlig skulle skrive var at jeg har ventet i flere år på noen hyller jeg vil ha skrudd opp i stua (de står i boden). Det går ikke alltid så fort, nei. Men plutselig tar han tak og henger opp. Det er hvertfall sånn det pleier å være :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...