Gå til innhold

Skal jeg ringe å avbestille legetimen....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg så teit viss det ikke er noe. Snuppa her har vært veldig forskjølet. Torsdag kveld fikk hun plutselig høy feber, fredagen lå den på rett i overkant av 38, og lørdag var hun feberfri. Men hun har det ikke greit. Hun er rasende, trasser og sutrer, og hun ar seg en del til ørene.

Hun har hatt en slik periode med trass før. Det varte i måneder. Så fikk hun veldig høy feber pluss litt andre ting som gjorde at vi måtte på sykehus. Hun hadde bl.a en ørebetennelse og ble behandlet med AB for den. Kort tid etter var hun en ny jente. Vi har hatt en fantastisk solstråle, frem til nå. Nå er det på samme viset igjen. Så derfor bestillte jeg time. Men hun har jo ikke feber lenger. Er det da egentlig noe vits i å gå? Kan det være akutt ørebetennelse når hun ikke har feber lenger? Ser for meg at de sier at jeg skal gi henne nesespray å sende meg hjem igjen....

Fortsetter under...

Skrevet

Ørebennelsen kan ha gitt væske i mellomøret. Det kan være veldig smertefullt, men gir ikke feber.

Om dette ikke kommer ut av seg selv setter legene inn et dren gjennom trommehinna. Alternativene er at det går tilbake av seg selv, eller at trommehinna sprekker.

Du brude ta "øreproblemer" på alvor, ikke bare pga at barnet kanskje har det vondt og har nedsatt hørsel, men fordi det kan gi kroniske, varige hørselsskader.

Ikke avbestill timen du ;)

Skrevet

Har det kommet noe væske ut av ørene da? For ofte kan feber gi seg dersom det går hull på tromhinnen.

Nå er det slik at ofte så har ikke antibiotika noe effekt på ørebetennelse. Men jeg synes dere burde ta en tur til legen jeg. Om du får beskjed om å dra hjem og ta nesespray (har dere forresten prøvd det?) så si at dere gjerne vil prøve noe annet.

Skrevet

Jeg har nedsatt hørsel på ene øret etter gjentatte ørebetennelser i barndommen.

Ikke alltid de har feber ved ørebetennelse, jeg ville gått til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...