Gå til innhold

cyste som sprakk? el smerter? hva? noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk pos.el.test torsdag og fredag og neg.lørdag. hadde rosa i sekretet på lørdag, så går ut ifra at jeg hadde el da? på mandag kveld fikk jeg sinnsykt smerter i eggstokkene (?) som varte i ca en time. det gjør fortsatt vondt dagen etter,magen er øm og opplåst. kan det være at en cyste sprakk...? noen som har erfaring med dette?

snakket med ei på legekontoret som sa at det kunne være tidlig graviditet (skjønte ikke at det kunne gå ann bare 2 dager etter el jeg da) pga pergo og så lenge jeg hadde mange klare egg - eller at noe var tettet seg i egglederen min. var hos gyn. for 2 mnd siden da jeg fikk påvist pco, men jeg har vært gravid før så da burde vel egglederne mine være åpne...?

Skrevet

kan ha vært el..

Har hatt en cyste som sprakk selv, det gjorde vondt i noen timer.

Eneste som kan si noe sikkert (ca) er gyn og da relativt kjapt på UL

Skrevet

Jeg snakket med gy. igår. Han fortalte at pco-cyster ikke kunne sprekke og at han ikke trodde det var noe gynokologisk. men vanskelig å si over tlf, han visste ikke hvor jeg hadde vondt før han tok konklusjonen engang. jeg har time der på mandag - på slutten av samtalen sa han at han da kunne se om det var en cyste som hadde sprukket. så jeg skjønte mindre. smertene avvtok etter et par timer i overigår, selv om det fortsatt var vondt. inatt kom de krypende tilbake - og det sitter der enda selv om det ikke er så smertefullt som på mandag (nå kommer det litt mer i rykk og napp). forrige gang jeg var gravid så hadde jeg de samme type krampene men ikke så kraftig. men nå er jeg på 4dpo så tenkte det er noe med el-smerter. men varer dem så lenge over el da.....? Jeg har legetime i morgen, men han vet jo mindre enn meg da så:P så der er det nok ikke mye til hjelp...

Skrevet

kan du ikke finne en gyn med mer peiling da?

Også med pcos kan man få vanlige cyster som kan sprekke (jeg har sett dem selv i ul)

Mes vedvarende smerter bør man undersøkes i allefall, det er ikke normalt

Skrevet

var ikke min gyn. som ringte, bare en som holdt til på samme sted."gleder" meg til å dra til min gyn. på mandag og få klarhet. men det føles så lenge til, ihvertfall når jeg fortsatt har smerter. trodde det var på vei til å avvta helt, men de kom tilbake.

Skrevet

kan du ikke få hastetime hos din gyn da?

Jeg vet jeg er bortskjemt fordi ejg bor i Tyskland, masse leger her osv, men selv her er de fulle men hvis man sier man har smerter, får man time på dagen

Skrevet

Jeg spurte, men det var så mye om og men med han - og han kom frem til at jeg måtte vente til mandag. Har du hørt om noen som har så sterke og langvarige el smerter etter el....?

Skrevet

har ikke hørt om det, nei..

men ejg har en del smerter selv rundt eggstokk området og det er for jeg har for mye spenninger i magen/underlivet.

osteopaten behandler det og det hjelper, slipper menssmerter (vel de blir ikke så ille)

Skrevet

var hos legen idag og han kunne ikke si annet enn: ja det er nok gynokologisk og du får snakke med gyn- han som vet sånt. så jeg får nok bare vente til mandag. men det sitter der nede enda. kommer og går litt i rykk og napp enda=| kan jo hende det er mye som skjer der i forhold til pergo (har pausemnd nå) og el osv. sikkert ikke noe dødelig:P men den ventinga er ikke gøy! jeg prøver å søke etter smerter etter el men kommer ikke opp så mye logisk. kun at det skjer noe der inne.

Skrevet

det var en cyste som hadde sprukket=| men det var kjekt å få det bekreftet fra gyn. !

• 2 uker senere...
Skrevet

eg har selv hatt 3-4 cyster som har sprukket å den smerten som kommer når den sprekker varer sterkest i ca en time så har man små smerter di neste dagene, kanskje i ei uke. De eg tror mine sprekker av etter erfaring me mine. eg har nesten aldri egg som vokser men nå når pergo forstørret eggene så sprakk cysten. eg blei ikke satt eggløsning på da fordi egget ikke ble stort nok. å når cyster som de sprekker så kan mens bli forsinket. min kom ikke før dag 42....

Skrevet

samme type smerte som meg det.. mensen min kom faktisk 4 dgr før den. var hos gyn. og han sa d ikke var mens i vente - tok ti timer så kom den. så det er pergoen som gjør at eggene vokser, som igjen gjør at cystene sprekker?

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har hatt to episoder med langvarige intense smerter i venstre eggstokk. Ble lagt inn på sykehus første gangen. Episodene varte i nesten en uke og kunne kun ligge på siden på sofan, alt annet var ubeskrivelig vondt. På sykehuset fant de ikke ut noe, men har nå fått påvist pcos, legen sa at de sannsynligvis var flere cyster som sprakk. Har hatt flere perioder med korte smerter på noen timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...