Gå til innhold

Hva skjer med muslimene???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv muslimske venner som er for at homofili skal bli lovlig i muslimske land. Jeg kjenner til ortodokse muslimer som mener homofili er en uting som også er i mot at folk skal ta loven i egne hender og drepe folk.

Avisene trenger overskrifter som fenger og moderate meninger er ikke nyhetsstoff. Det er det som skjer.

Skrevet

Ja, la de nå drepe homofile! De driter seg så ut! Men de er på god vei ut av landet, de skal sende fler og fler ut nå. Deilig.

Skrevet

det som skjer her du snur noe en muslim har sakt til å gjelde alle muslimer... hviste du foresten at mange muslimer er like sekulariserte som nordmenn? og at mange kaller seg muslimer selv om de ikke tror på allah, men de kaller seg de pga at de er vokst opp med en muslimsk kultur?

hilsen en religionsstudent som garantert har mer peiling en deg på dette emne.. så ro ned..

Skrevet

Snur EN muslim? Alle de som står der som tilhengerne hans? Det er vel mer enn ET menneske,?

Skrevet

Ja, hva skjer. Jeg er ganske liberal og har stortsett ingen ting å utsette på noen grupper i samfunnet. MEN nå synes jeg vi må få lov å være lit kritiske til muslimene. Det skjer veldig mye rundt muslimer heletiden i det siste, det skremmer meg.

Jeg har hørt at dere muslimer blir lovet eveigliv og tusnvis av jomfruer i himelen osv.... hmmm..... MEN vil dere virkelig være en del av dene religionen, hvis guden dere tror på står for så mye hatt og fordom. Dreping, steing og terror hører vi om daglig i islams nav. I kristen domen lærer vi at kjærlighet er det viktigste og at den eneste som kan dømme noen er gud. Trodde noe av det samme gjalt dere muslimer.

Skrevet

De får tusen jomfruer om de ofrer sitt eget liv. Jeses, for en patetisk gjeng. Se hva de gjorde mot Usa, og dette sitter folk å forsvarer. Kvalme mennesker.

Skrevet

Kirkehistorie viser at kristendommen også har forsvart mye hat, fordommer, dreping og krig. Ikke kom og si at heksebrenning har mye med kjærlighet å gjøre, for eksempel. Det man må huske på er at muslimer er mye forskellig.

Det er analfabeter fra Somalia og universitetsutdannede fra Libanon. Det er ekstremister som tror det er "lov" å gjøre hva som helst bare man får det for seg at det er et påbud fra gud og det er mennesker som tenker selv og har et sunt forhold til troen sin.

Det er også nordmenn som er født og oppvokst i landet som deltar i samfunnet som folk flest. Tenk over det nesten gang dere sier at dere ønsker muslimer ut av landet. Det er utrolig trist å være norsk men føle seg uønsket i landet.

Skrevet

Jeg er enig med deg Lille meg, mye vondt har blit gjort i kr's navn på 1500-1600 tallet. Hadde vi begynt med heksebrenning nå håper jeg virkelig at det hadde blit sterke reaksjoner. Vi må få lov å reagere på det som blir gjort i islams navn.

Skrevet

Lille meg; det er helt greit, men står vi sånn i enkelte land, å krever homofile drept? jeg er norsk, langt ifra kristen, sterkt troende mennesker er ikke riktig vel bevarte, så mye overgrep, incest og bedritent som skjer der. det er ikke bare et fåtall muslimer som herjer her nå, det er MANGE! Vi er horer, vi er ditt og vi er datt. hvorfor reiser de ikke hjem, om de er så misfornøyde med norge? de brenner det norske flagg over en TEGNING. De elsker tydeligvis å drepe folk. de skremmer livet av meg!! de tar snart over landet. nei; FRP

Skrevet

Du Lille meg er her; Hvem faen driver heksebrenning i 2110? Kan du fortelle meg det? I gamle, gamle dager JA! Nå? Nei! Muslimene? Ja!!

Skrevet

Det er nok av kristne grupperinger som ønsker homofile drept, ja. Gjerne i samme sjangeren som bomber abortklinikker.

Idioter kommer i de fleste kulører, etnisiteter og religioner.

Skrevet

Selvsagt må man reagere når mennesker sier slike forferdelige ting som at det er greit å steine homofile til døden. Det kan og skal ikke overses. Men det burde gå an å reagere uten å ønske alle muslimer døde/at de kastes ut av landet.

Og det burde gå an å se at det finnes mange former for islam. Deler av den islamske verden lever i middelalderen og andre deler i 2010. Det er poenget mitt.

Forøvrig skulle jeg ønske at Norge kunne ta et standpunkt mot diktaturet i Saudi-Arabia som støtter opp om slike fanatiske tanker som denne mannen spyr ut. Personlig er jeg overbevist om at mye av verdens islamske terrorisme finansieres fra Saudi-Arabia.

Skrevet

det er vanvittig mye rasisme i norge, og det er OMVENDT rasisme!! det blir aldri snakket om.

Skrevet

Kan noen prøve å ta bort muslimbegrepet og tenke handling.

Dreping av homofile, det er galt.

Skrevet

Jupp. Den eneste jeg kjenner som kan finne på å si at alle homofile burde brennes på et bål er faktisk en kristen dame. En protestantisk en som sådann. Idioti kjenner ikke kulturelle eller landelige grenser, dessverre :P

Skrevet

Men det finnes sikker flotte mennesker i Saudi-Arabia også..... ;)

Skrevet

At muslimer hetses i media ukentlig behøver ikke bety at du også må gjøre det!

Det står ikke i koranen at homofile skal drepes, ei heller i bibelen, men mange uavhengig av religion synes ikke det er riktig med homofili. Det er ikke dermed sagt at at selv om en dust står og feilsiterer koranen så mener alle muslimer det samme.

Til deg som skriver at nå skal de sende flere og flere hjem..deilig,,,osv, så ikke glem at det er vesten, med USA i spissen, som har startet irak-krigen og krigen i Afghanistan. Hvis du levde i et land med krig, sult og elendighet så ville du også ønsket barna dine et trygt liv, mat og medisiner. At de kommer hit har heller ingen ting med religion å gjøre.

Skrevet

Joda, det gjør det sikkert. Men styret er korrupt og et av verdens verste diktaturer. Daglig omtrent brytes det som brytes kan av menneskerettigheter. Les om landet på Amnestys internasjonale sider så får du en pekepinn.

Landet finansierer fanatisme og tvinger folket til å leve etter middelalderske regler. Stakkarne tror de har kommet til Las Vegas bare de krysser grensen til ganske så konservative Jordan liksom.

Skrevet

Det skjer mye rart rundt muslimer nå, de som ikke ser det er blinde. Jeg kjener mange flotte muslimer men de fleste har noe merkelig syn på forsjellige ting.

Som ei jente jeg kjenner, hun sier; Hvis jeg tåler min manns dårligebehandlig av meg i dette livet, vil jeg få min lønn i himmelen.

Skrevet

Jeg velger å tro at ikke folk generelt er så idioter i hodet som mange her inne på DiB!

Hva skjer med at man drar alle under en kam?

Er dere virkelig så sneversynte og ignorante at dere tror at alle muslimer hater homofile? At alle ønsker å omskjære jentene sine? At alle vil at kvinnene skal dekke seg til etc?

Huff, kom dere ut.

Møt mennesker å bli kjent med dem.

Er alle mennesker som er medlem av statskirken også helt like da eller?

Tenk litt lenger enn nesa rekker!

Og vær kritisk til medier og andre informasjons kilder...

Kom dere ut på gata og gjør deres egen mening...

Skrevet

Det er jo hennes tolkning og ikke minst hennes valg hvis hun lar seg selv bli dårlig behandlet. I koranen står det at man skal respektere sin kone og behandle henne godt.

Å få sin lønn i himmelen er jo et begrep jeg har vokst opp med i et kristent hjem.

Skrevet

synes uannsett det er trasig at så mange blir "lurt" til å ha et trasig liv her får å få et godt liv i himmelen.

Det er da søren ikke sikkert det finnes en himmel en gang.

Skrevet

Selvfølgelig må vi se alle mennesker som individer, men det skjer mye rundt islam nå hvorfor lukke øynene for det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...