håpefull_prøver Skrevet 16. februar 2010 #1 Del Skrevet 16. februar 2010 Da er jeg endlig i gang med mitt første ivf forsøk. Har gått på store doser perugon 375/450ie. Dessverre responderer ikke kroppen på dette, og jeg har kun ett egg. Sitter her ganske trist og fortvilet. Siden mine fsh verdier har vært fine de sistse mnd, var jeg ikke forberedt på dette. Men, de sender meg avsted, har egguttak torsdag 18. Mest pga min alder (blir snart 41). Jeg har absolutt ingen forventninger til dette forsøket, min dårlig eggproduskjon har satt en støkk i meg. Prøver å hent opp litt opptimisme, men det er vanskelig. Tenker jeg må prøve å gjøre det beste ut av dagene i København. Har kjøpt en 3-pack, så prøver å tenke på dette som en prøvetur. Er det noen med lignende erfaring, dvs dårlig/ingen respons på puregon stimulering? Noen tips til hva jeg kan foreslå av medisinering (ev kombinasjon) for CFC og min gynekolog (Blakstad)? Jeg må jo prøve å øke mine sjanser med flere egg pr uttak. Og et lite spørsmål rundt uttak. Får dere satt en venflon i håndbaken for tilførsel av smertestillende? De har alltid problemer med å sette denne på meg. Og noe spesielt jeg kan gjøre for at opplevelsen ikke skal bli så avskrekkende. Merker jeg gruer meg til dette... Vel, noen hjertesukk fra meg... Følger imponert med alle dere andre prøvere. Takk for at dere deler oppturer og nedturer! Det støtter og gir håp i denne prosessen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141445899-i-gang-med-1-ivf-fors%C3%B8k-cfc/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ikkegjortpå123 Skrevet 16. februar 2010 #2 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei ! Jeg har ikke tilsvarende erfaring,selv om jeg desverre må sies å ha noen forsøk bak meg.Jeg synes det er flott at du har kjøpt 3 pack. Dette gjør at du er under litt mindre press i starten,du vet at du har flere forsøk igjen liksom.Uansett,1 forsøk på en hver klinikk blir en slags prøve. De må finne ut av tilfellet "deg".Jeg er sikker på at de har god erfaring på klinikken,og vil sikkert ha flere varianter av medisiner du kan prøve.Enten de dropper puregon,eller feks blander det med menopur.Kanskje kunne du også gått på p-piller litt i forkant for å" røske ut grumset" som en anerkjent gynekolog sa til meg en gang. Uansett-kanskje er det gullegget du er på vei ned for å høste ! Jeg håper du får fine dager i København,med god uttelling ! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141445899-i-gang-med-1-ivf-fors%C3%B8k-cfc/#findComment-141446277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #3 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei håpefull_prøver, jeg ble gravid på første IVF på CFC. Skal krysse fingrene for at de gjør en like god jobb for deg : ) Kan ikke svare deg på medisinering, men når det gjelder uttaket så satte de ikke venflon på meg - det jeg kan huske. Lindenberg satte bedøvelsen rett skjeden. Det kjente jeg ikke i det hele tatt. Kan vel sammenlignes med sprøytene man setter på seg selv før uttaket- ubetydelig. Jeg var veldig redd før uttaket så legen tilkalte en sykepleier som kom og holdt meg i hånden og fikk meg til å fokusere på det hun sa - hun snakket meg gjennom det hele. For min del var det 0 smerter med det også. Så jeg kastet bort mye energi på å være unødig redd. Hvilte etterpå, det må man uansett hvordan man føler seg pga bedøvelsen - jeg følte meg pigg. Fikk litt vondt i maven utpå kvelden, men ikke verre ennat jeg sov det av meg i løpet av noen timer. Så ikke gru deg for dette. Gled deg - for det kan komme en baby ut av det! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141445899-i-gang-med-1-ivf-fors%C3%B8k-cfc/#findComment-141447574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pollyanna67 Skrevet 16. februar 2010 #4 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei Håpefull_prøver Jeg har dessverre samme erfaring som deg. Fikk også sjokk første forsøk da jeg fikk hele null egg!! Så ett er da i hvert fall bedre enn null:) Med ett egg har du jo tross alt en sjanse så ikke gi opp håpet. Litt flaks må man jo ha i dette gamet. Jeg gikk forøvrig også på 450 ie Gonal-F på første forsøk. På det andre forsøket gikk jeg over til crash ivf + en blanding av Menopur og Gonal-F (225 ie av hver). Da ble det 2 egg ut men dessverre ingen befruktning. 3.forsøket (samme medisiner som 2. forsøk) fikk jeg ut hele 4 egg hvorav ett var av ypperste kvalitet ifølge CFC, men dessverre festet det seg ikke. Så for meg har det bare gått bedre og bedre. Det er mao ingen grunn til å miste motet - det skal jo bare ett gullegg til:) Uttaket var i hvert fall ikke så ille som jeg hadde fryktet, så ikke gru deg altfor mye (litt er vel uunngålig..). Kan vel ikke påstå at det var direkte behagelig men absolutt til å leve med. Siste gangen hadde jeg litt vondt etterpå. Jeg dro hjem med fly kun 3 timer etter uttak og jeg var vel den som gikk desidert saktest på Kastrup den dagen...hehe. men det gikk da greit om enn litt sakte. Masse lykke til med uttaket på torsdag! Håper det ene egget er det som skal til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141445899-i-gang-med-1-ivf-fors%C3%B8k-cfc/#findComment-141450027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå