CaMaChMa Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Har brukt Mooncup i 4 år. Vært superfornøyd. Mens-periodene er nesten glemt:) Storbløder er jeg også, så det å kunne stå opp om morgenen uten å kjenne strømme komme, er som et himmerike..... Mooncupen er like god ennå, men en dag kom googlet jeg over leverandører av mensbeger. Fant nettsiden til Fleurcup, og måtte selvfølgelig bestille en. Jeg tok den transparente, men det var også farger å velge i. Så ble den levert i postkassa etter få dager, og totalkostnaden ble på 165 kr. Men dessverre så har Mooncupen min fått konkurranse, så den ligger ren og pen i posen sin, i skuffa. Fleurcupen er min soleklare favoritt:) Legger ved linken hvis noen lurer..... http://fleurcup.com/default-en.html
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Så bra for deg... Jeg kan bare bruke den de 4 dagene med minste blødning, de 4 andre renner det faktisk over. Selv om den er slik den skal være inni der. Men behagelig å ikke bli uttrøka er det:)
CaMaChMa Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2010 Jeg bruker det alle blødningsdagene, men på de værste har jeg et av de tynneste bindene på meg. På de værste dagene, så tømmer jeg nesten hver time..... Selv synes jeg Fleurcup er bedre lekksjesikker enn Mooncup. Hvilket merke har du??
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Mooncup har jeg. Om jeg må bruke bind i tillegg så syns jeg at jeg likegodt kan bruke tampong de verste dagene. Men den er ypperlig på de dagene med "bare" normal blødningsmengde:)
therehag Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 aldri hørt om:) så litt skummelt ut.. sitter de helt fast? for hadde jo vært litt krise hvis begeret er fult og løsner;) så at siden er utenlandsk.. for man kjøpt det i norge?
CaMaChMa Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2010 Det sitter godt fast ja:) Jeg bestilte fra den nettsiden. I Norge koster et mensbeger fra ca 330,- (så kommer porto i tillegg)
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2010 #7 Skrevet 16. februar 2010 Ja, de sitter godt fast. Aldri opplevd at det har løsnet...
Gjest amandine Skrevet 16. februar 2010 #8 Skrevet 16. februar 2010 Hva er forskjellen på denne og mooncup? De så ganske like ut? jeg er også strålende fornøyd med min MC, kommer aldri mer til å bruke tamponger og synes mensen har blitt (nesten) levelig...
UnePune äntligen hemma! Skrevet 16. februar 2010 #9 Skrevet 16. februar 2010 Hvilken størrelse kjøpte du da? Står på fransk de sidene ang. størrelsen =P Mye blod = stor, lite blod = liten?! Eller er det andre "faktorer" å tenke på?! Hehe
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2010 #10 Skrevet 16. februar 2010 jeg har stor. om man har født vaginalt kan jo også ha noe å si for størrelsebehov.
CaMaChMa Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 16. februar 2010 Hvis du trykker på amerikanske flagget øverst, så får du valget mellom liten og stor. Jeg bruker stor.
CaMaChMa Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 16. februar 2010 ...amandine.... Mooncup er kraftigere/tykkere matriale, som igjen gjør den litt stivere. Fleurcup er av tynnere matriale, som gjør at den føyer seg bedre. Så er den lettere å få tak i når den skal ut, Mooncup har en rund gltt tapp, Fleurcup har flat rifflet tapp.
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #13 Skrevet 16. februar 2010 Interessant:) Men har et par spørsmål til dere erfarne menskopp-damer, hehe:) Hvor ofte må man tømme begeret om man har normal/liten blødning? Jeg bruker p-piller (Yasmin) og blør i kun 4 dager. Ikke veldig stor mengde heller:) Hvordan er den å sette inn? Kjenner man når den sitter riktig/feil? OG: Når man skal ta den ut og tømme, klemmer man den ikke sammen litt, så det er fare for at det renner ut igjen?.... Takk for svar:)
PinkBabyDoll Skrevet 16. februar 2010 #14 Skrevet 16. februar 2010 Da har jeg slengt inn en bestilling Om det er så bra som du sier så gleder jeg meg virkelig! Lurer bare på om det ikke blir mye gris når man skal ta den ut?
GuttemammaX3 Skrevet 16. februar 2010 #15 Skrevet 16. februar 2010 For å gjøre forvirringen litt større; jeg bruker divacup, og er kjempefornøyd. Kjøpte på ebay, husker ikke pris, men ble i hvert fall ikke over 200 totalt. Har ikke kjøpt bind eller tamponger siden jeg fikk det. Da jeg satte inn hormonspiral og blødde daglig i 3 mnd (!) tror jeg ikke jeg hadde overlevd uten. Jeg har helt normale blødninger, en god del de første par dagene, så ganske lite de neste... Tømmer morgen og kveld, og en gang i løpet av dagen, det holder lenge, men på de første par dagene blir det ganske fullt. Hvis du setter den inn riktig blir det et slags vakuum langs kanten, så selv om det skulle bli veldig fullt skal det i prinsippet ikke renne over... Det følger med bruksanvisning på hvordan man setter inn, og hvordan den skal sitte. Det er litt kronglete i begynnelsen, og du bruker gjerne noen dager på å finne ut hvordan den skal sitte. Men når du har teknikken inne går det raskt og greit. Når du skal ta den ut og tømme sitter du for det første på do, så om noe skulle renne over så renner det rett i do. du tar tak i den lille tuppen nederst, og klemmer egentlig ikke ut noe. Tømmer det i do, spyler det i vasken, og setter inn igjen. Er du ikke hjemme, eller på offentlig toalett kan du enten spyle med litt vann fra en flaske, om du har det i veska, eller bare tørke av den med papir, det går også fint:)
CaMaChMa Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #16 Skrevet 16. februar 2010 Det er ikke noe gris når du tar den ut. Du kommer til å bruke en syklus eller to til å bli vant med å sette inn og ta ut. Lykke til som mensbegerbruker:) Du kommer ikke til å angre.
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #17 Skrevet 16. februar 2010 Ååå, jeg fikk skikkelig lyst til å kjøpe:) Tror jeg får lagre den siden så jeg kan gå inn og bestille når jeg får penger på konto igjen:)
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 16. februar 2010 #18 Skrevet 16. februar 2010 Dette skal jeg seriøst vurdere. Har kraftige blødninger selv. Bruker bind og noe tampong. Men kunne jeg også slippe å kjenne på at mensen kommer strømmende, så hadde det vært FANTASTISK.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 16. februar 2010 #19 Skrevet 16. februar 2010 Kan disse brukes under rensningen etter fødsel?
CaMaChMa Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #20 Skrevet 16. februar 2010 Ved renselsen etter fødsel skal det bare brukes bind, hverken ob eller cup.
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 16. februar 2010 #21 Skrevet 16. februar 2010 Ok=) Vet man ikke skal bruke tamponger, så regnet egentlig med at man ikke skulle bruke dette heller.. Men må spørre for å vite =D
Gjest amandine Skrevet 16. februar 2010 #22 Skrevet 16. februar 2010 Og du, Trollmor, om du har litt smått med penger, jeg kjøpte min på mooncup.uk, kom på under 200 kroner og varer i 5 år... Så totalt sett er det jo en billig løsning, også! Jeg var veldig skeptisk i begynnelsen, men ble hektet på 2. forsøk. Kan av ymse årsaker hverken bruke bind eller tamponger lenger, har sterke blødninger og var ganske fortvilet(spesielt siden jeg ikke skal ha flere barn og derfor ikke får flere mensenløse perioder he he). På de heftigste dagene tømmer jeg en gang i timen eller deromkring, og rett før jeg legger meg og med en gang jeg står opp. Det holder, faktisk! Rart at ikke det er mer snakk om menskopp, egentlig! Jeg har nå sagt fra til venninner, nesten ingen har hørt om før, og av en eller annen grunn er ikke mensen noe man prater om. Annet enn i sukk jeg har vondt i magen/er full av PMS eller sånt. Lykke til!
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 16. februar 2010 #23 Skrevet 16. februar 2010 Nå fikk jeg kvalmebølger som gikk helt inn til knoklene! Mensbeger ??? Blodet skal tømmes ut og begeret skal settes inn igjen...? Milde himmel og jesu mor maria............ Er det virkelig ikke så ekkelt som det høres ut ? Opplys meg de som kan:-D
Gjest amandine Skrevet 16. februar 2010 #24 Skrevet 16. februar 2010 He he det var sånn jeg reagerte første gang! Er ikke mer ekkelt enn tamponger? Du får jo ingenting på hendene? Du tar det enkelt ut, tømmer/skyller i vasken og setter på plass? Enkelt og greit!
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 16. februar 2010 #25 Skrevet 16. februar 2010 Ikke noe søl ? Jeg ser for meg et blodbad i vasken, blodklumper og saus overalt, på fingrene og i hytt og pine:-D Funker ser selv om man fossblør ? Jeg bruker grønn tampong, og må skifte hver time; kan det være håp allikevel ? Jeg sitter og veier tampongterroren opp mot det visuelle blodbadet jeg ser for meg med en sånn kopp.........:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå