Lilleleen Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Ble mamma den 10.02-10 og vi hadde en tøff start. Lillegutt ble gjenopplivet og bodde sine første døgn på nyfødtintensiven. Jeg fikk derfor ikke oppleve å ha han på brystet mitt og han fikk ikke søkt etter brystet. Vi har litt start problemer med ammingen, hovedproblemet er at han sovner til puppen. Jeg dytter på han og prøver å vekke han, men han har ett utrolig godt sove hjerte. Vi bruker også brystskjold, men øver på å ta vanlig pupp.. Så er det noen her som har noen gode råd til meg?? )
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Hei, hadde akkurat samme problem som deg, lillegutt sovnet hver eneste gang jeg la han til brystet. Det tok maks 30 sek, så sov han. Ingenting hjalp. Om jeg fulgte de vanlige rådene med å feks. kle av han og bytte bleie, så våknet han, men sovnet like fort med en gang jeg la han til igjen. Jeg prøvde ALT. Må desverre si at ingenting hjalp. Jeg måtte finne meg i at han sovnet. Tok han da bort fra brystet, la han ned og når han våknet, så la jeg han til igjen. Og slik fortsatte det. Det ble bedre etter et par måneder. Ellers så er det de normale rådene man kan prøve: Ta av sokker, gni fotsålene mens han dier. Riste litt på rumpa hans, kle av litt klær - varme gjør at de sovner fortere. Ha på godt med lys, kanskje litt tv også slik at det er litt lyd rundt. Snakk til han, gni ørene hans, stryk opp og ned på ryggen, kil lett under fotsålene. Alt dette prøvde jeg, men ingenting fungerte. Det som hjelper er å ha på riktige klær (for deg) slik at det ikke blir så slitsomt for deg å slenge ut puppen hele tiden. Lykke til.
lille sprelle Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Trist at du ikke fikk råd på sykehuset! Her er tipsene vi fikk: Gni håndflaten eller under foten Amme et bryst og deretter bleieskift før neste "servering". Det funket for oss. Jeg brukte forøvrig aldri brystskjold, men vi måtte mate fra kopp/flaske i tillegg ganske lenge pga svak baby.
Lilleleen Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2010 Takk for svar ) Må nok bare smøre meg med tålmodighet da. Fikk råd på sykehuset med bleieskift, gni på kinn og ører, riste. Men han sover like herlig. Bare håpe det blir bedre etterhvert )
skyttel71 Skrevet 16. februar 2010 #5 Skrevet 16. februar 2010 Min lille venn liker også godt å sove på puppen. Det som fungerer for oss er at jeg hele tiden gnir innsiden av hånden mens vi spiser. I tillegg prøver jeg innimellom å fjerne puppen, da våkner han Lykke til!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Hadde samme problemet med min gutt. Ingenting hjalp av de rådene jeg fikk. Problemet ble jo at han fikk for lite mat. Så jeg ammet han til han sovnet. Så tok jeg han opp så han fikk rape og vekket han litt. Så matet jeg han med kopp resten av måltidet. Dermed ble han sakte men sikkert litt mer våken, ettersom han fikk mer mat. Et par dager tok det før han begynte å spise litt mer for hvert måltid.
Gjest KMGLT Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Jeg laget bare smattelyder når lillejenten sovnet i matfatet. Hun sov videre, men spiste godt i sovne. Fungerte utmerket både når hun var nyfødt og nå som hun er 8 mnd.
lille sprelle Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Jeg ammet ikke før etter en uke - eller dvs. det var da vi prøvde for første gang, men den var ikke skikkelig etablert før etter lang tid. Tips: - gni håndflaten - bytt bleie etter første "servering"W - klype litt i foten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå