Gå til innhold

Evig diskusjon hjemme hos oss. Hvem har rett ang strømsparing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varmekablene i 1. etg står på på dagen når det er veldig kaldt. Mannen min slår de av når han legger seg og det er iskaldt når vi står opp om morran. Han vil spare strøm. Det tar ca 6 timer før de varmes helt opp og gulvet er behagelig å gå på for små føtter... Jeg mener et vi bare bør skru de ned på natta og at vi bruker mer strøm ved å slå de av og på enn å bare skru de ned. Hva lønner seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her har vi det på samme heltetiden, det er mere lønnsomt enn å slå de av vartfall, for da bruker du mye strøm på at det skal varmes opp igjen.

Skrevet

Her holder de en jevn varme hele tiden, skrur de verken ned eller opp... Tror nok du ahr rett her, for det brukes mye strøm på å varme dem opp igjen hver dag!

Skrevet

Jeg mener å ha lest at tidsstyring hvor man reduserer temperaturen om natten er det mest lønnsomme.

Skrevet

Selv om de står på trekker de ikke strøm hele tiden, hvis dere lukker igjen baddøra når dere legger dere er det jo ingen som går inn og ut der om natta og da holder varmen seg der og de trekker lite strøm. Så da vil jeg tro at det er dyrere for dere å slå de av enn å la de stå på.

Skrevet

Går ut i fra at dere har termostat på varmekablene.

Hvis dere har det så har du helt rett, da bør de stå på hele tiden.

Si du setter de på 23 grader, når det så er 23 grader "slår" de seg av, dvs bruker ikke strøm på samme måte som om de må varmes opp fra 0-23 grader.

Gjest Morn du
Skrevet

Vil si at du har rett. Tror det trekker en del strøm på å varme de opp.

Og hvem synes det er greit å gå på iskaldt gulv på morningen? Da hadde jeg foretrukket å ha kaldt gulv utover dagen, om jeg måtte velge. (Altså skru av varmekablene på morningen.)

Vi har våre på hele døgnet vi.

Skrevet

Så gnien gubben din er som ikke unner dere varmt gulv på morgenen, og ja du har rett!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...